[WN] kinder western zadel voor haflinger ?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

greetzz

kinder western zadel voor haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 19:12

hallo allemaal,
ik ben op zoek naar een western zadel voor mijn dochter van 8,5 hij komt te liggen op een haflinger
iemand een idee welk merk of waar?
het zal wel een roundskirt worden/zijn.
maar ik zit een beetje met de lengte van de fenders en de zitmaat.
bij een zadel voor volwassenen zijn al gauw de fenders te lang en de zitmaat te groot. of het zadel te klein voor de pony.
heb al gedacht aan een barefoot, maar vind deze voor mijn dochter niet ideaal pony is breeden op een barefoot zit je ook al breed, lijkt me niet echt goed voor haar heupen.

graag jullie reacties ?

DubbelFun

Re: kinder western zadel voor haflinger ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 19:17

Een boomzadel wat op je Haf past zal ook te breed zijn voor je dochter. Daarom hebben ze voor kleine kinderen ponies uitgevonden :D
Er zijn kinderzadels voor paarden vanaf maat 10" . Verder heb je kinderstirrups die je over je knop kunt hangen en seatreducers om een zit kleiner te maken.

greetzz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-14 21:41

DD enne waar vind ik die kinder zadels dan die wel op een paard passen.?
want het enigste wat ik kan vinden zijn zadels van bv huppa-ruitersport. agradi e.d .
maarja het enigste wat ik daar van hoor op bokt is dat dat allemaal barkruk materiaal is.rn ik het dus moet laten liggen. jammer want ik heb wel een paar leuke gezien (natowa volgens mij van pfiff. bij www.huppa.nl)
heb wel gekeken naar een kunstof model bv lamicell of wintec.
p.s heb ondertussen arthur en evelien wel een mailtje gestuurd. of ze iets hebben liggen.
heb ook iets gelezen over kinderfenders?
tja ponies vind maar eens een western gereden pony! rond de 1.30 zeldzaam!!! ik heb ze tenminste niet gevonden.
we hebben nu een haf van 1.44, en mijn dochter is 1.34. deze is by the way ook niet western gereden.
maar ja we rijden toch recreatief. en we proberen hem om te scholen.
alvast bedankt voor je andwoord.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:44

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:23

@greetzz: ik vrees dat je daarvoor in Amerika moet zijn :) Op Ebay.com wordt genoeg aangeboden van 300 tot 5000 $ in de maten 10" tot 14".
Ik heb een tijd terug voor een Bokker 2 kinder westernzadel geïmporteerd, ik meen dat die er eentje te koop had. PB maar voor de naam.