[WN] westernboomloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Flame25

westernboomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:09

Omdat mijn huidige westernzadel aan reparatie toe is, het mij bijna 250 euro gaat kosten en het al een vrij oud zadel is, ben ik op zoek naar een ander alternatief. Weet dus nog niet of ik echt voor een ander zadel ga, maar wil graag meer informatie, zodat ik de beste keuze kan maken.

Mijn oog is gevallen op western boomloos. Ik rij twee paarden en het lijkt mij handiger om dan boomloos te kopen, zodat ik ze kan verstellen en voor beide kan gebruiken.

Ik had deze gezien http://www.loesdau.de/Westernsattel-%27 ... grosspferd en vind het een heel mooi zadel. Alleen ik zoek eigenlijk een zadelpasservice voor boomloze zadels die ook betaalbaar zijn. Weten jullie wat adresjes voor mij. Barefoot lijkt me niet echt geschikt, omdat ik wel een stevig zadel nodig heb, met reumaklachten. Bob marshall is niet in mijn bereik qua geld :P

Splash_

Re: westernboomloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:14

Ik heb geen ervaringen met dat zadel, wel met Startrekk boomloze westernzadels. Zijn ook aanraders......

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 15:15

startrekk leek me ook wel mooi, maar heb geen idee hoe duur die zijn. Splash, ken jij een adresje die aan huis komt?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:16

Je zou francis kunnen benaderen van de Bosrand in Soest. Ik heb 2 hele fijne boomloze westernzadels van haar gekocht. Je kan bij haar gaan passen. Foto's kun je zien in mijn profiel.

Japeloup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 15:20

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-14 18:27

Ik vind de hidalgo er niet echt kwalitatief uitzien. Ook heeft die van die stroken en denk dat mijn paard daar helemaal gek van zou worden. Ik ben toch wel op zoek naar een mooi uitziend, kwalitatief goed boomloos zadel.
Ik kan Francis in Soest helaas niet vinden? Heb je een link?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:44

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:57

Ik heb alleen maar ervaring met deze zadels. Dus kan niks zeggen over de kwaliteit tov andere merken. Maar ik ben er erg tevreden over en ook over de service van francis. Ze heeft geen website maar heb wel een link voor je van marktplaats:Nieuw! Boomloos westernzadel zwart of bruin complete set.
http://link.marktplaats.nl/826054823

zie in de advertentie ook mijn paardje terug haha

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 18:58

Splash_ schreef:
Ik heb geen ervaringen met dat zadel, wel met Startrekk boomloze westernzadels. Zijn ook aanraders......

Inderdaad, de Startrekk :j heerlijk zadel!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:00

Sorry: maar dat is gewoon een BareFoot nepper. Alleen van die beugelophanging gaat mijn rug al gillen :D

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 19:25

Hoi Flame25,

Je kunt contact opnemen met Therese Behrends-Golitz ivm passen ed van Freemax zadels. Zij zit in Duitsland, vlakbij Groningen. Dit is haar FB site: https://www.facebook.com/therese.behrendsgolitz. Ze is dealer van Freemax en komt langs om te passen.

Groetjes, Nancy

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 08:49

Nancy bedankt voor het adresje. Mijn Duits is alleen niet zo goed. Zal vandaag even contact opnemen.

Flame25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-14 08:57

Dubbeldunn, dat zadel lijkt mij ook wel wat. Alleen heb totaal geen verstand van of die past of niet. Dus dan zit ik daar nog mee.
De zadels van Soest lijkt mij ook niet echt kwaliteit, en heb liever een beetje een klassieke western look.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-14 22:35

De Colorado is best een heel aardig zadel. Maar door die kussens moet het volgens mijn Duitse kennissen op de fora wel aangepast worden door iemand met verstand ervan. En de meeste kussens die zo te krijgen zijn hebben toch nog wel wat rock (bolling van voor naar achter). Bij een paard wat weinig rock nodig is kom je dan wel in de problemen.
Ben overigens ook van mening dat dit voor de Startrekk geldt. Omdat ook deze kussens heeft.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 08:44

Hidalgo zadels zijn wel kwaliteitszadels. Boomloos western vind je ook bij bv. Barefoot. Maar wat dacht je van Bob Marshall? Er is genoeg te vinden. Ook in de boomloos topics op Bokt. Daar kan je veel info vandaan halen.

Finnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 09:23

Jetta: misschien even de eerste post goed doorlezen vwb barefoot en bob marshall. ;-)

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:20

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:41

toch misschien een 2e hands Bob M zoeken? Heb ik toen ook gedaan en geen spijt van gehad, super fijn zadel!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 22:46

DubbelDun schreef:
Sorry: maar dat is gewoon een BareFoot nepper. Alleen van die beugelophanging gaat mijn rug al gillen :D

Pmarena van barefoot vindt die bosrand zadels zelf wel leuke zadels hoor! Lees er ook alleen maar goede ervaringen van.

Kijk eens in het topic dat gelinkt is door jetta en zoek daar op bosrand, ts. Dan vindt je de reacties van pmarena over dit zadel en zij heeft er veel verstand van.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:06

@geryon: Pmarena is 'politiek correct' bezig ;)
Dat is ongeveer hetzelfde als de echte Bob Marshall vergelijken met een Hilason look-a-like.
Zolang je ze niet beide gehad hebt weet je de verschillen niet...maar die zijn er wel degelijk.
AfbeeldingAfbeelding Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 09:58

Welnee, ik zeg gewoon eerlijk wat ik ergens van vind :)

Het is natuurlijk altijd verstandig om verhalen van een verkoper van zadels met een korreltje zout te nemen, en iedereen heeft zo zijn eigen mening / voorkeuren waardoor meningen ook weer gekleurd zijn :j

Maar iedereen kan ook genoeg meningen van mij vinden die voor mijn verkoop helemaal niet zo handig zijn....maar wel eerlijk :P Zo zou ik dit zadeltje beter af kunnen zeiken zodat mensen gewoon een Barefoot kopen... maar ik vind het echt een heel leuk zadeltje :j

Ik heb zelf dus zo'n duidelijk op de Barefoot Arizona gebaseerd zadeltje gekocht van de producent, lijkt echt 100% exact eender waardoor ik sterk vermoed dat die van Bosrand daar ook vandaan komt maar ik heb hem dus niet daar gekocht :)*

Ik vond het een heel erg leuk zadeltje voor de prijs en zeker veel beter van kwaliteit dan heel veel prutzadeltjes die je o.a. op Marktplaats kan vinden :)

Natuurlijk zie je de prijs wel terug in de kwaliteit, het zag er allemaal niet super duurzaam uit, leer beetje dun op sommige plekken (paar keer fork verwisselen zou ik niet garanderen dat het leer er omheen dan netjes zou blijven bij het zadeltje dat ik had) en er is natuurlijk wat beknibbeld op de verwerking van 1 en ander, maar vanwege de zeer lage prijs (234 euro!) een erg goede prijs-kwaliteitsverhouding ofwel een veel betere kwaliteit dan je voor die prijs zou verwachten :j (Hier staat hij: http://www.amreitsport.de/ misschien staat hier sowieso wel wat interessants voor je tussen TS? :) )

Ik heb er niet mee gereden want hij haalde het qua kwaliteit en schoftvrijheid bij lange na niet bij mijn Barefoot Arizona, en de kussens vond ik niet deugen, raar materiaal :P

Maar met een goede pad met inlages eronder, een paard met niet al te veel welving in de rug, en wanneer je niet enorm veeleisend bent qua kwaliteit / duurzaamheid maar gewoon een leuk basis-zadeltje zoekt dan is het echt een heel erg leuk ding. Nogmaals: voor die prijs van 234 euro dus. Dat is gewoon echt geen geld :=

Natuurlijk is een Barefoot verder doorontwikkeld en zit die degelijker in elkaar, het prijsverschil is echt wel duidelijk :)

Overigens een Barefoot slap / weinig steun, dat gaat al jaren niet meer op :)
Tegenwoordig zijn er regelmatig mensen die wat anders kiezen omdat ze een Barefoot te stevig vinden.

En dan is zoiets als het betreffende goedkope zadeltje interessant: die is veel slapper en er zijn genoeg mensen die dat juist een voordeel vinden :)
Laatst bijgewerkt door pmarena op 31-07-14 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:01

Die zadels uit jouw link lijken niet op de zadels die ik vorig jaar bij de Bosrand heb gekocht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:05

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:08

Ik zou ook eens een kijkje nemen bij Deuber westernzadels, die zijn verstelbaar. Er zit een passervice in Duitsland maar ik weet niet waar je zit en wat het kost om hen naar NL te laten komen http://www.sattelteam.de/index.php/westernsaettel

Verder is een tweedehand Bob Marshall een fijne optie, maar die passen (qua lengte) niet altijd.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:23