[WN] kan ik deze boots gebruiken om western te rijden?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DustJun

kan ik deze boots gebruiken om western te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 12:49

Hallo,

Ik ben wat nieuw wat het westernrijden betreft (altijd klassiek gereden), maar ik vind het heel leuk. Nu ben ik al even bezig en begin ik wel mijn 'klassieke' uitrusting niet goed passen dus zou graag met jeans en boots gaan rijden. Ik hoop deze maand misschien in de Country Store in Zonhoven boots te vinden als ze er goede in solden hebben, want het budget is toch wat krap. Ik heb ook wat schrik voor het inlopen, want ik heb heel fragiele voeten die altijd heel snel gaan blaren of pijn hebben bij nieuwe schoenen, voor een lange tijd.

Nu, in afwachting vroeg ik me af of ik deze Fly London schoenen (zie foto's) kan gebruiken om mee te rijden? Die heb ik nog liggen en ze zijn nog in goede staat, en draag ze toch niet zoveel meer 'gewoon'. Wat denken jullie?
Misschien wel ok voor te rijden, maar moeilijker om sporen op te zetten? Mijn paardje kan nogal lui zijn en lesgever heeft aangeraden met erg zachte sporen te rijden, die heb ik intussen tweedehands ook gevonden.

Ben benieuwd! :)

Afbeelding
Afbeelding

ChefsSpecial

Re: kan ik deze boots gebruiken om western te rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:53

Volgens mij kan je daar prima mee rijden hoor!

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:55

gewoon aan doen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:57

Gewoon proberen, je merkt vanzelf wel of het wel of niet fijn zit :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:20

Kun je gebruiken hoor, denk ik :j En heel gave boots trouwens <3

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:15

Je zal waarschijnlijk je sporen niet kunnen dragen met deze schoenen, daar je aan de hiel geen rand hebt waar je sporen kunnen op steunen.

quibje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:29

leuke boots en wat marc zegt klopt, er zit geen sporenrandje aan dus zullen de sporen niet goed blijven zitten
dus misschien zijn laarzen met sporenrand wel fijner

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:55

CountryStore heeft in elk geval héél veel keuze... Wát een wand met laarzen!

DustJun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 14:20

Bedankt voor de reacties! 't zijn inderdaad wel gave boots :) Heb er gisteren eens mee gereden en 't was eigenlijk heel comfortabel. M'n sporen passen er wel op, maar inderdaad geen sporenrandje, maar de breedte van mijn sporen is nogal smal, dus ze blijven er wel op zitten. Maar ik denk dat de hak wat te laag is, want als ik een grote stap neem, voel/hoor ik wel dat 't wieltje van mijn sporen de grond raakt, ook al zitten ze rotsvast aan mijn voeten. Niet ideaal dus.

Maar voorlopig doe ik 't zo, en misschien vrijdag of volgende week eens gaan kijken bij Country Store... Ik hoop dat ze solden hebben... :D

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:57

Ik rijd gewoon met westernboots en mijn wieltjes rammelen ook erg bij het stappen. (ik doe mijn sporen op de hak ipv erboven)