[WN] Kan iemand mij iets over dit zadel vertellen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

DeniseSoares

Kan iemand mij iets over dit zadel vertellen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-14 11:00

Hoi hoi,

ik denk dat ik hier wel goed zit.
Ik heb een vraag over dit westernzadelzadel, ik heb het geërft van mijn oom.
Kennen jullie dit merk en wat zijn de eventuele ervaringen hiermee? (Er staat op, Easy rider saddle co, The rider, Bryant Alabama)
Kunnen jullie mij ook vertellen wat voor type westernzadel dit is?
Op de foto zie je het zadel 2x, voor en na het invetten...was echt heel erg nodig!

Hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen, ben nog echt een leek in de westernwereld!
Afbeelding

DubbelFun

Re: Kan iemand mij iets over dit zadel vertellen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 12:26

Het is geen super merk, meer eentje van 13 uit een dozijn. Het zou mij niet verbazen als ze in Mexico gemaakt worden. De meningen over kwaliteit en pasvorm lopen behoorlijk uiteen.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 20:56

Lijkt me een barrelracezadeltje.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 09:16

Dank jullie wel dat jullie de moeite hebben genomen om mij iets hierover te vertellen :D
Als het dus niet echt een bepaald goed zadel is..kan ik het maar beter houden voor de sier denk..en niet om mee te rijden :/ (Al is er nog geen paard hoor haha)

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:18

Het is imo niet zo'n slecht zadel hoor :) Er is vast wel een paardje (en ruiter) te vinden dat er blij mee zal zijn :D

En niet in Mexico gemaakt ;)
http://www.riderschoicesaddle.com/store ... mon%2Fhome
https://www.facebook.com/pages/Riders-C ... 01?sk=info

tekst op Facebook schreef:
Info
Custom Comfort for the Horse and Rider!
Beschrijving
We are a custom saddlery. We only sell saddles, pads and tack that we build here in our shop in northern Alabama. We have two price levels of saddles: 1) for those who want an American made saddle but want to keep the price low. 2) for those wanting a high quality one of a kind custom saddle. All of the materials in the saddle come from America.
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 31-05-14 09:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 09:21

Ah okee!!
Nou verkopen zal ik het niet omdat het natuurlijk een erfstuk is..
Paardje komt ook zeker wel met de tijd hihi :D Dus nou ja..who knows!!!!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-14 09:47

Ik weet niet of Riders Choice en Easy rider saddle co dezelfde firma is, ook al lijkt het Barrel model wel heel erg op wat de TS laat zien.
Maar zelfs voor Amerikaanse begrippen is rond de 500$ niet echt een kwaliteitszadel en zéker de 'Roping'modellen die ze voor hetzelfde geld aanbieden zien er behoorlijk cheapy uit. Ik zou er iig geen koe aan durven hangen :D

Als je niet beter zou weten zou iedereen hier al meteen een bepaalde firma uit Urk gaan roepen :D

En de G.W. Crate saddles zijn zeker niet te vergelijken met hun goedkope modellen.

DeniseSoares

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-14 10:43

Ja.. ik zit net ook te kijken...Wat je zegt..lijkt die van mij wel veel op het Barrel model.
Het zadel heeft al aardig wat jaartjes, het is rond '98 gekocht. Ook geen idee waar..
Hahaha weet niet of die firma uit Urk (weet wie je bedoelt...) toen eigenlijk al bestond :/
Ik geloof niet echt dat het een ideaal zadel is dan. Zeker met wat je zegt, dat je voor een goed zadel echt wel wat neerlegt.