Wade & Ranch zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:06

alles is mogelijk :j

DubbelFun

Berichten: 88822
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:14

Eigenlijk twijfel ik van die van Horseyard of die wel boomloos is of dat de plaatser hem net per ongeluk in het verkeerde deel (boomloze) deel geplaatst heeft.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:25

ziet er idd uit als een boom-zadel.
staat al bij dat ie custom made is..

DubbelFun

Berichten: 88822
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:37

Dat custom geloof ik graag, want boomloos (de betere) is vaak toch wel aangepast op de wensen van de klant.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:39

Dana82 schreef:
sevke schreef:
En de neef van shop-René !


Zou ik later een wade-zadel kunnen laten maken op mijn toekomstige IJslander _O- ?


Tuurlijk ! Je kunt nu al de maat laten nemen op Ziva ! :D

DubbelFun

Berichten: 88822
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:40

Ach mijn BM heeft ook op een IJsje gelegen met een heerlijk ritje ''ijslands vuur" :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:45

Als ik Pluis een westernzadel zou opleggen, heb je vervolgens een vergrootglas nodig om hem te vinden !

DubbelFun

Berichten: 88822
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:48

In mijn geval was het ook 'zadel waar ga je met die pony naar toe' , maar ondanks dat de singel te lang was en niet goed vast kon is het prima blijven liggen ondanks die korte töltende pootjes :+

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:51

krijg je een schildpad idee :D

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:02

Denkt Pluis dat hij in een schuilstalletje staat ! :))

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:11

Ik heb allang gezocht op google.
Maar vragen kan ook geen kwaad aangezien jullie er meer mee bezig zijn dan mij.
Die eerste vind ik belachelijk duur, had ik zelf ook al gezien.
Maar goed ik weet genoeg, ik ga dan toch maar voor een ander type boomloos sparen :)
Bedankt.

TheOne99
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 15:53

Citaat:
Enige nadeel in mijn ogen is dat ze tweedehands geen zak meer opbrengen, maar soit, dat is mijn probleem en niet het jouwe.


In eerste instantie niet (wat de Hollandse of Belgische boer niet kent eet ie niet...) maar nu mijn zadels bekender worden EN er steeds meer mensen zijn die WETEN wat ze met een Vaquero westernzadel kopen, brengen ze meer op dan welk ander westernzadel ook.
Ze zijn erg gewild hoor, vooral die Wade's van Vaquero.
Ik heb al zat klanten die - door bijv. nare omstandigheden - een andere Wade bij mij bestellen en waarvoor ik (ja als gratis service) bemiddel in de verkoop.
Ze staan NOOIT lang te koop en gaan zelfs ver over de grens - in Duitsland weten ze wat ECHT westernriding is - en daar willen ze graag een Vaquero.
Hier in de Benelux zijn ze nog een beetje 'merken geil' ..... en ja Ronaldo loopt ook op Nike's...

Ik heb geen winkel - wil ik ook niet want dan moet ik prularia en rommel gaan verkopen - maar als ik een winkel zou hebben, zou ik MIJN zadels graag inruilen. Die kon ik - MET PASVORM GARANTIE - zo weer verkopen. Ik had er recent twee - één van mezelf en één van een zeer goede klant - en die was ik binnen 4 weken kwijt, voor een zeer acceptabel bedrag. Probeer dat maar met een Bill's .....

Tenslotte - en dan stop ik er echt mee ./.../...

Natuurlijk kun je schrijven dat het totaal onbelangrijk is of de cowboys hier met hun kont op een zadel van biologisch tuigleer zitten of op één van karton (geperst afval leer). Dat is het natuurlijk niet zo, want 2 topics verder schrijven al die mensen dat ze ALLES doen voor hun paard. Ja....aan m'n hoela !!! O wee als het inmeten van een paard meer dan € 200 kost. Voor dat geld koopt men dan toch liever die stijgbeugels, om de indruk te wekken dat ze op zo'n ECHTE zitten.......

Veel mensen hier hebben geen gevoel voor 'goed', 'eerlijk' , vakmanschap.
Die zitten liever met hun kont op een Nubuck kussen wat iets weg heeft van een westernzadel. Niet omdat het zo goed is, maar omdat men er zich zo lekker makkelijk van af kan maken - en het kost niks (hoewel de kostprijs prestatie bedroevend slecht is).
Of ze kopen bling bling omdat ZIJ het zo mooi vinden. Ze denken dat ze op een ekster rijden ipv op een QH (als ze al rijden).

Dat is helemaal niet erg want er zijn zat mensen die 'lekker eten in de McDrive' en/of blij zijn met een frietje-bliksem. MAAR maak dan van je Euroknaller geen 'Tournedau du Chef'. En roep ook niet dat je zelf ook zo'n lekkere Tournedau hebt, als je niet eens het verschil weet tussen een Big Mac en een Loempia Speciaal. En dan blijven de rest van de kippen ook nog stil, als er iemand roept dat ie lekker heeft gegeten bij de Drive. Geen enkele vorm van kritiek, want we koffiekletsen hier zo lekker.....

Met andere woorden ; jullie hebben allemaal boter op je hoofd - ik hoop roomboter (tenmisnte nog iets echt).

Nou, smakelijk eten en tot ziens in de McDrive.

UW zadelmaker.

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:07

:')

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:20

er staan er 3 al lang op MP.
en de prijs zakt maar..

horselover39

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:47

SG; de mensen voor wie een handgemaakt zadel niet te betalen is, kunnen ook geen Bob's etc. kopen welke nog duurder zijn neem ik aan!!! Tevens schreef ik ook; dat ik ook kant en klare zadels voorbij heb zien gaan met een aardig prijskaartje!!!
Wel goed de tekst lezen als je commentaar wil geven -:)

Uiteraard weet ik dat er nog duurder te koop is maar daar had ik het in dit geval niet over.

horselover39

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:50

Tevens koop ik geen zadel om deze vervolgens weer te verkopen. Dus betreft het houden van waarde :n doet mij niet zoveel. Ik heb een zadel gekocht om te gebruiken.
Uiteraard zal er verschil in zitten qua inruil maar er loopt altijd wel een liefhebber rond voor een tweedehands wade zadel ook is het maar net wat je er dan voor vraagt.
Een Mercedes zal ook beter zijn waarde houden dan een Fiat. Tis maar net welke keuze je maakt.

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 16:55

die een na laatste zin ben ik helemaal met je eens.
maar ging jij pas ook niet weer terug naar je engelse zadel ?
omdat ie niet goed reageerde op je westen zadel ?

horselover39

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:03

:roll: vrees dat je mij toen niet goed begrepen hebt.
Ik heb nooit in mijn mond gehad dat hij niet goed reageerde op mijn westernzadel :n
Dat ik even ben gaan rijden op het dressuurzadel van ons vorig paard had als enige reden dat ik een aanvaring had gehad met de knop van mijn westernzadel; nl. bokken terwijl ik met stilstaan over zijn hals aan het aaien was (hij was toen geschrokken). Ik er toen ook afgevallen was en ook nog eens aan de knop was blijven hangen met mijn been waardoor ik een beschadigde lies had opgelopen en een beschadiging aan de kop(bot) van mijn heup waardoor ik tijdelijk even de vertrouwen kwijt was om met mijn westernzadel te gaan rijden aangezien meneer toen nogal schrikkerig en bokkerig was.

Het enige wat ik even heb gehad met Vaquero dat ik dacht dat mijn zadel niet helemaal goed in elkaar gezet was en dat ik daarmee zelf terug moest naar Venlo maar probleem is reeds opgelost dus NO PROBLEMS

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:08

Wooow, dit topic is even snel gegaan.

Moet zeggen dat wat Louis te zeggen heeft allemaal klopt en mee eens ben. De stijl van jouw zadels is niet mijn smaak, maar kwaliteit van jouw zadels kan ik niks zeggen, heb er nog nooit eentje van dichtbij gezien.

Dat in NL mensen nog te veel in de merken hangen is ook zo (bij ons is de billy cook en crates een colt zadel, goed genoeg om op een paard te leggen de eerste paar keren of op een probleempaard, maar het is niet erg als er iets kapot gaat). Toen ik nog in NL woonde dacht ik ook dat dat super zadels waren omdat dat mij verteld werd, nu een velen ervaringen rijker weet ik wel beter. Als je eenmaal een goede custom hebt geprobeerd wil je ook niet anders ;) .

Een tweedehands custom is ook veel lastiger in NL te verkopen, deels omdat custom door velen niet naar waarde gewaardeerd worden. Maar het is niet alleen in NL hoor, ook hier in N-amerika zijn er velen (merendeels) die hetzelfde denken. En daar kun je als zadelmaker wel over opnaaien, maar waarom? Bereik je weinig mee. Steek de energie in de klanten die je werk waarderen of proberen de juiste weg te zoeken. Of je nu paarden traint, verkoopt of zadels maakt, het is is allemaal het zelfde in het paardenwereldje. (Vb. Hoe vaak krijgen wij een paard in training die ze naar een trainer hebben gestuurd omdat hij $200 goedkoper is....vervolgens komen ze alsnog hier terecht als een probleempaard of omdat het paard niet op level is waar ze het verwacht hebben.) Ik heb geleerd om dergelijke zaken naast me neer te leggen, doe je dit niet dan zou ik continu rondlopen met een hoge bloeddruk en gefrustreerd zijn.

@ heimdallr: Probeer het niet te persoonlijk opnemen. Jouw zadel heeft een ranchy look, past je paard, je bent er blij mee, prima toch :) .

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 18:41

Linda, ik wil er ooit eentje uit Amerika laten komen :D

TheOne99
Berichten: 2
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:51

Kijk Linda, daar kan ik iets mee.....
Je hoeft mij niet mooi te vinden om met me te gaan paardrijden....

Heimdallr schreef:
Linda, ik wil er ooit eentje uit Amerika laten komen :D

En dan ga je op zoek naar een paard dat er onder past ?

Goed, als jullie OOIT eens IETS meer over westernzadels - dus ook Wade westernzadels - willen weten, kijk dan GEWOON even hier (niks reclame voor mij, gewoon GOEDE info)
Facebook pagina 'het Westernzadel'

Het is echt heel eenvoudig en maakt je na een paar minuten lezen al gelijk een expert op deze site.....

Succes (echt het lukt)

MidnightPSan

Berichten: 763
Geregistreerd: 04-02-09

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:03

@TheOne99,Wel in de trend ,maar iets off-topic, heb je jou paard nu al op een spade lopen , of nog alleen die Myler met andere scharen?(niet naar, maar interesse)

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 19:09

TheOne99 schreef:
Kijk Linda, daar kan ik iets mee.....
Je hoeft mij niet mooi te vinden om met me te gaan paardrijden....

Heimdallr schreef:
Linda, ik wil er ooit eentje uit Amerika laten komen :D

En dan ga je op zoek naar een paard dat er onder past ?

Goed, als jullie OOIT eens IETS meer over westernzadels - dus ook Wade westernzadels - willen weten, kijk dan GEWOON even hier (niks reclame voor mij, gewoon GOEDE info)
Facebook pagina 'het Westernzadel'

Het is echt heel eenvoudig en maakt je na een paar minuten lezen al gelijk een expert op deze site.....

Succes (echt het lukt)

Nee, ik heb al een paard, weet de precieze maten dus ik kan er zo eentje laten maken in amerika.

horselover39

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:14

Heimdallr; vind dat toch triggy om op die manier een zadel te kopen van zover weg.....
Is mijn idee hoor.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 23:00

horselover39 schreef:
Heimdallr; vind dat toch triggy om op die manier een zadel te kopen van zover weg.....
Is mijn idee hoor.

Ja dat heb ik dus ook. Daarom wordt het vast veel heen en weer mailen. :')