Wade & Ranch zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:33

ElCid schreef:
horselover39 schreef:
De keren dat ik op een wedstrijd ben wezen kijken heb ik er geen één gezien nl.


Ik denk dat de meeste mensen die een Wade hebben minder wedstrijd ruiter zijn, op wedstrijden zal je meer "sport" zadels zien, als pleasure, reining en allround modellen, meer "fabriekswerk". Ik denk dat veel mensen een Wade hebben als onderdeel van hun hobby; het zijn de traditionele western zadels. Ik spreek dan ook deels voor mijzelf, ben niet echt een wedstrijd ruiter maar vind het wel leuk om mooie en traditionele western spullen te hebben en daar hoort de Wade bij ( al wil ik volgende keer wel een licht gewicht :o ;)).
Wades zijn vaker hand / custom made en niet van alle merken te vinden.

Daar sla je de spijker op zijn kop! Hier precies hetzelfde.
Ik maak meestal lange buitenritten en dan is een westernzadel heerlijk! Eerst een merkloos gehad, zat prima maar lag niet helemaal lekker op mijn paard zijn rug. Toen deze kans voorbij kwam heb ik eerst getwijfeld, was een aardig prijsje. Maar toch besloten om te gaan kijken en het zadel lag als gegoten. Paard liep ook heel fijn!

Ik ga wel lessen nemen, maar dat kan ook met een heerlijke Wade. En tsja, als ik wedstrijden wil rijden dan doe ik dat voornamelijk voor eigen plezier en ervaring opdoen. Het maakt mij niet veel uit of mijn westernset geen showset is. Liever comfort boven het mooie.

Einder

Berichten: 113
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Borgloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:41

Heimdallr schreef:
Daar sla je de spijker op zijn kop! Hier precies hetzelfde.

Hier ook :)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:41

mooi sluit niet altijd comfort uit ;)

0091

Berichten: 2264
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Op een eiland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:42

Als ik dit topic zie baal ik er zo van dat ik een saai dressuur zadel heb..

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 15:45

spicegirl schreef:
mooi sluit niet altijd comfort uit ;)

Klopt inderdaad. Ik heb op genoeg reiningszadels gezeten en die zitten ook goddelijk. Zelfs een cuttingzadel, die zit ook heerlijk, alleen was wel even wennen.
Het is denk ik een kwestie van een mooi en comfortable zadel vinden voor ruiter en paard.

horselover39

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:49

Ik ben ook meer een buitenrijdster (polder en over de weg) dan een bak rijder :) Vandaar ook een wade zadel zeer geschikt maar niet minder geschikt voor het rijden in de bak. Helaas is er bij ons weinig bos in de buurt en strand is ook stukje rijden helaas.
Al kijk ik wel uit naar onze 1ste strandrit :D
Ooit wil ik weleens mee gaan doen met een wedstrijd en zal ik gewoon met mijn wade zadel gaan rijden moet kunnen :j
Ik hou ook van mooie spullen maar dan wel goed passend voor zowel paard als mezelf.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-14 22:52

horselover39 schreef:
Ik ben ook meer een buitenrijdster (polder en over de weg) dan een bak rijder :) Vandaar ook een wade zadel zeer geschikt maar niet minder geschikt voor het rijden in de bak. Helaas is er bij ons weinig bos in de buurt en strand is ook stukje rijden helaas.
Al kijk ik wel uit naar onze 1ste strandrit :D
Ooit wil ik weleens mee gaan doen met een wedstrijd en zal ik gewoon met mijn wade zadel gaan rijden moet kunnen :j
Ik hou ook van mooie spullen maar dan wel goed passend voor zowel paard als mezelf.

Je bent net precies mij. Ik wil ook wel luxe spulletjes, maar ook comfortabel. Zo zoek ik al lang naar een flank cinch, maar nog niet de goede gevonden. Wel heb ik een wollen cinch gevonden, wilde eerst mohair maar deze was 20 euro, goede kwaliteit en paard heeft geen schuurwonden. Want dat hoor je wel eens, dat wol of cinches die niet 100% mohair zijn voor schuurplekken zorgen. Voorlopig rij ik ook nog met mijn beugels die ik bijgeleverd heb gekregen. Binnenkort komen er toch echt Monel Bell stirrups aan. :D

Ik heb net gereden, en mijn bucking rolls zitten nu perfect! Schuiven niet meer en maken het zadel weer compleet. Ik wil alleen dan nog concho's, flank cinch, saddle strings (ik ga de oude allemaal vervangen, heb er nu vier en wil er 6), monel bell stirrups en een mulehide hornwrap. Maar dat laatste is lastig te vinden in Nederland, dus als iemand iets weet, een pb is welkom! :')

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-14 14:59

Afbeelding

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:21

Nu ga ik vast iets slechts zeggen, altijd billy cook gereden, maar stiekem een voorliefde voor deze zadels: zijn ze boomloos verkrijgbaar? Ik weet dat Hilason er heeft, maar zijn die ook netjes? Het zou niet voor intensief gebruik zijn en voor verschillende tinkers met weinig/normale schoft. Rug lengte is ook nog te doen, en heb zelf broekmaat 36/38. Dan weet ik een beetje waar ik geld voor opzij kan gaan leggen :+

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 11:37

Ik heb trouwens eindelijk een site gevonden waar ik een rope strap kan kopen! Dus die komt ook snel! En concho's, vorige keer had René goud meegenomen. Mijn zadel is compleet silver/chrome dus dat werd hem niet. Ik zoek het liefste van die simpele. http://www.sheridanleather.com/Conchos_ ... -plain.htm zoals deze, die zijn lekker simpel. Ooit, ooit als ik genoeg geld heb wil ik een 100% wade rough out! Maar die zal ik denk ik uit Amerika moeten halen.

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:37

Ehm, wie is shop-joe? :D

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-14 11:41

Rumpleteaser schreef:
Ehm, wie is shop-joe? :D

Dat vraag ik me ook af.

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:43

De broer van Shop-Ad :+ oftewel een willekeurige westernwinkel waar je 'zadels-van-de-plank' koop bij verkopers die met het handje passen 8-)

sevke

Berichten: 5276
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 11:53

En de neef van shop-René !

Rumpleteaser

Berichten: 5610
Geregistreerd: 04-09-09
Woonplaats: Randstad

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:20

Aha! Want shop-renee en shop-ad kende ik inderdaad al :D Thanks!

horselover39

Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-11

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 12:56

PPpppffff wat een ophef allemaal.
Ik heb wel een WADE zadel van Louis maar heb GELUKKIG totaal geen verstand van WADE zadels.
Ik heb deze gekocht gewoon omdat ik deze mooi vind en naar eigen smaak de inrichting van het zadel kon bepalen d.w.z. kleur, toolings, gelzitvlak, leer randje achterop het zadel en noem maar op. Kan mij het verder schelen hoe het allemaal heet 8)7
Het allerbelangrijkste vond ik dat de kale boom op mijn paardje gepast kon worden zodat ik zeker weet dat mijn paard een goed passend zadel op zijn rug heeft waar ik ook nog eens in moet zitten.
Comfortabel voor mijn paard gaat voor alles daarbij komt dan kijken dat ik koop wat ik mooi vind.
Zo heeft ieder zijn eigen idee. Uiteraard is niet voor iedereen betaalbaar een handgemaakt zadel te kopen omdat dit nu eenmaal vaak duurder is al heb ik toch ook kant en klare zadels voorbij zien gaan met een aardig prijskaartje. Het is maar net wat je wil. Zo ook moet je langer wachten op een handgemaakt zadel maar is ook maar net wat je wil.

Ik ben in elk geval erg blij dat ik gespaard heb om dit zadel toen te kunnen kopen voor mijn paardje welke toen bijna 3 was geworden en rij nog steeds met hetzelfde zadel terwijl mijn paardje nu net 5 is geworden. Het zadel is onlangs uit elkaar gehaald zodat de kale boom weer gepast kon worden en alles paste nog perfect. Dus ik hoefde geen nieuw zadel aan te schaffen :):) en/of mijn mooie zadel in te hoeven ruilen!

Verder nog; uiteraard is het typisch om in je profiel te vermelden dat je 13 bent maar meiden kom op zeg een dom paard kan toch nog wel weten dat een meisje van 13 jaar never nooit zulke info kan verstrekken _O-

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:09

Ik vroeg naar boomloze zadels.
Ben wel overgeslagen door dit allemaal dus zal het opnieuw vragen!

Is er een kans deze uitvoering (het hoeft geen 'echte' te zijn als hij er maar al uitziet voor de enkele keren dat hij gebruikt gaat worden) boomloos verkrijgbaar?

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:18

dat was al beantwoord- nee, die zijn er niet.

@ horselover - de gemiddelde Bob's of showzadel zijn zelfs nog een end duurder :P
dus het betreft niet betaalbaarheid.
alleen een goed merkzadel blijft zijn waarde behouden..

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:20

Ansur maakt geloof ik wel wade look a likes,heel mooi maar ook erg duur..

Dana82

Berichten: 1658
Geregistreerd: 01-07-08
Woonplaats: De Klinge - Oost-Vlaanderen: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:40

sevke schreef:
En de neef van shop-René !


Zou ik later een wade-zadel kunnen laten maken op mijn toekomstige IJslander _O- ?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:43

Dan moet ik er in deze drama overheen gelezen hebben :+
Maar bedankt @ spicegirl

ElCid

Berichten: 9250
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:43

chimello schreef:
Ik vroeg naar boomloze zadels.
Ben wel overgeslagen door dit allemaal dus zal het opnieuw vragen!

Is er een kans deze uitvoering (het hoeft geen 'echte' te zijn als hij er maar al uitziet voor de enkele keren dat hij gebruikt gaat worden) boomloos verkrijgbaar?


Dat is wel mogelijk, een look-a-like. Ik ben weer geen fan van boomloos, maar ieder zijn ding. Een Wade- like zadel met flexibele boom kan bijv. ook.

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 13:49

chimello schreef:
Ik vroeg naar boomloze zadels.
Ben wel overgeslagen door dit allemaal dus zal het opnieuw vragen!

Is er een kans deze uitvoering (het hoeft geen 'echte' te zijn als hij er maar al uitziet voor de enkele keren dat hij gebruikt gaat worden) boomloos verkrijgbaar?

V heeft in één ding gelijk; google is my friend :+

Ik heb er 2 gevonden
http://www.horseyard.com.au/horse-saddl ... wade-style
https://www.facebook.com/media/set/?set ... 107&type=3

Misschien kun je de eigenaren een bericht sturen hoe ze hieraan gekomen zijn :)

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:04

die moet je met een lampionnetje zoeken.
zullen wel op bestelling gemaakt zijn.
als je genoeg :$ hebt, kan je alles laten maken..
maar ik denk dat ie nergens in het assortiment zit.
Laatst bijgewerkt door spicegirl op 20-06-14 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

DubbelFun

Berichten: 88892
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 14:05

Maar het IS mogelijk ;)