Wade & Ranch zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:24

Ik ben van BM overgestapt naar boomzadel (custommade Vaquero). Overigens geen Wade met hardseat; mijn zadel heeft een halve padded inlay seat - het zit heerlijk, veel beter dan BM (dat was nl. niet heel comfortabel op mijn brede merrie) ;)

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 05:31

Goede kwaliteit wade / hardseat zit heerlijk, voor de kids reed ik er 40 uur per week of meer in. Heb geen extra grammetje vet op m'n kont, maar geen probleem ermee ;) .

Verder maakt iedere zadelmaker de 'seat' weer net wat anders, en dat is iets heel persoonlijks wat je zelf fijner vindt zitten, maar kan een heel groot verschil maken met of je het wel of niet fijn vindt zitten.

miekiie

Berichten: 34
Geregistreerd: 25-07-08
Woonplaats: Noordwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 20:47

Mijn vaquero staat te koop helaas. Hoop dat ik er een op maat kan laten maken nadat deze verkocht is bij Louis. Had hem overgenomen van iemand maar helaas past het niet optimaal. Als iemand toevallig intresse heeft...

Vind het heerlijke zadels om mee te rijden, stalgenoot heeft een op maat gemaakte van Louis, kan er urenlang mee gaan rijden. Ook met bakwerk geen last van de grote knop.

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:18

Dat is balen miekiie! Je had de kale boom door Louis eruit kunnen laten halen en passen maar daar heb je nu niets meer aan.
Heb ook een Vaquero wade. Fantastisch zadel! Kan mijn paardje helaas niet meer rijden vanwege hoge leeftijd & blessure, dus mijn Wade gaat ook te koop helaas. Maar nu nog even niet, kan er nog geen afscheid van nemen ;)

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 12:28

@Mabotje: ik weet niet of er een ander paardje is of komt, maar kan de Vaquero dan niet aangepast worden zodat je die kan blijven gebruiken ??

Mabotje

Berichten: 2112
Geregistreerd: 08-11-08
Woonplaats: Brabant

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 17:57

Ik heb nog een ander paardje met een Vaquero reiner. Geen idee of Louis er een andere boom in zou kunnen maken, maar omdat mijn oudje echt een buitenpaard is en de jongste liever traint, zou dat toch geen optie zijn. De wade past overigens voor 95%, alleen op de schouder zou die 1cm smaller mogen zijn, maar dat is op te vangen