Wade & Ranch zadels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:35

Wade <3
Super zadels, en zo mooi!

@theone99: doe jij ook de tellsell op tv? ls ik daar lang genoeg naar luister geloof ik ook dat zij als enige de juiste producten hebben. :')

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:08

gekvanfleur schreef:
Wade <3
Super zadels, en zo mooi!

@theone99: doe jij ook de tellsell op tv? ls ik daar lang genoeg naar luister geloof ik ook dat zij als enige de juiste producten hebben. :')

:+ tuurlijk....gooi maar weer olie op het vuur >;)

superpony
Berichten: 25403
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 00:31

Tja, geen mening over het ''mens'' achter theone99, maar er zit wel heel veel waarheid in. Ik zie mensen met Bob's rijden die echt niet passen of goed liggen. Maar soms komen ze in contact met mensen die met die merken rijden en willen ''erbij'' horen, koste wat kost. Ik vind een Bob's super en het zit heerlijk, maar het moet nog steeds passen.
Laatst ging iemand een zadel kopen en is in mijn ogen met een 2e hands duur merkzadel thuisgekomen, wat in mijn ogen echt niet goed ligt. Geen passervice niks. Wel heel veel geld kwijt. Ik had toen ook al gezegd dat je een zadel op maat en naar wens kan laten maken voor minder dan dit 2e hands zadel kost. Ik had het wel geweten.......

Een zadel hoort gewoon te passen en lekker te zitten. Dan hoor je beoordeeld te worden op je rijkunsten en verzorgd geheel.

Aan de andere kant is het wel heel logisch. Als je ergens traint waar iedereen heel positief en enthousiast is over bijv de ''bekende'' merken, koopt iemand dat sneller, dan het onbekende. Vaak kun je er ook even op zitten, kun je het bekijken, vasthouden etc. De commerciele merken zie je gewoon meer. iig wel in de reining hier in Nederland.

Maar ik vind het wel heel erg dat ik bijv op DRHA shows echt niet passende zadels zie.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:17

Kunnen we elkaar niet gewoon in onze waarde laten ? Ik rijd en train met een fabrieks-bobs, van de plank bij één of andere prullariaverkoper. Ben ik gewoon blij mee, en mijn paard ook, want het werkt zoals het moet, ik zit lekker en zij loopt goed. Is daar iets mis mee? Denk het niet.
Als X of Y op een nubuckkussen wel hobbelen, vind ik daar ook niks mis mee. Niet iedereen heeft een duizendje of vier veil voor een duur zadel. We willen ook nog eens naar de McDrive kunnen, want we moeten ook nog eten, en kunnen moeilijk ons paard opeten, want wat moeten we dan met ons mooie zadel aanvangen ? In de woonkamer hangen ? Dan is het uiteindelijk niet meer zo belangrijk of het goed paste of niet, want op een bok ligt zelfs een zadel van bij Shop-Urk nog wel lekker.
Als mensen hun paard willen opblingen, dan vind ik dat ook hun goede recht. Of ze nu rijden of niet is in deze totaal onbelangrijk en niets terzake doend. Wij logeerden vorig jaar in de states bij lieve mensen die al een aantal wereldkampioenen halter hebben gefokt. Die beesten worden geshowd met een showhalster van 50K en meer, en die mensen reden ook niet. Erger nog, o gruwel, ze trainden hun paarden door ze een uurtje aan een quat te binden, waarna ze met een neopreen necksweat in een hok werden gepropt, zodat ze verder hun perfecte torso konden ontwikkelen. :D
Waarmee ik gewoon wil zeggen dat het niet nodig is iedereen te proberen bekeren tot het Wadedom. Of het Vaquerodom, zo u wil. Zoveel mensen, zoveel wensen. En de mensen in hun waarde laten, maakt je als persoon net iets sympathieker, want denk aan deze wijze woorden : only fools and retards never change their minds ! En de mensen die jij nu naar beneden haalt, lieve Louis, zullen in dat geval nog liever hun Wade in Urk gaan halen, dan hem bij jou te bestellen.
Dit was de dagelijkse Gouden Raad van Tante Kaat !

fabske
Berichten: 4232
Geregistreerd: 01-03-03

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 11:56

Ik heb ook vaquero zadels gehad weet niet meer of het wade zadels waren.
Heb ze verkocht omdat mijn ene paardje moest laten inslapen.
Pres werd blind en het leek erop dat ik er niks meer mee kon. Tot op de dag van vandaag mis ik die zadels.

Heb een western langdurig in leen denk dat dat wel een wade is. Maar ben niet zeker :)

Wat betreft theone99 top mens in mijn ogen.
En waarom maakt iedereen zich zo druk..

Ik kan via mijn telefoon geen foto plaatsen zal het zo eens proberen

senta
Berichten: 335
Geregistreerd: 09-12-05
Woonplaats: Heelsum

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 09:51

Zullen we het dan maar houden on een Wade-based trekking zadel Louis? :D
Je bent niet de enige hoor Mirgino die zich afvraagt waar alle ophef vandaan komt. Dat je je er als bekwaam ambachtsman aan ergert wanneer er allerlei onjuistheden voorbij komen en blijven komen kan ik me namelijk best voorstellen. Zelf vind ik het vooral heel leerzaam. :j
Verder ben ook ik een zeer tevreden klant, over de service, de pasvorm, de kwaliteit niets dan lof, en dan ook nog voor een zeer schappelijke prijs.

alyel

Berichten: 2137
Geregistreerd: 11-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:18

Ik rij ook vaak met wade-look a likes :-) Geen idee wat er werkelijk inzit, maar de buitenkant oogt als een wade.

Vind die dikke top storen, maar pas mij gelukkig snel aan :p Is ook gewoon nodig met het lasso werken.

En eerlijk? Ik kan niet wachten om binnen zes jaar een echte vaquero te laten maken! Ik denk dat Louis veruit de enigste in omstreken is die weet hoe hij een zadel kan ineen steken wat dan ook net iets beter past dan de gemiddelde fabriekszadel.

En als eigenaar van twee bobs'en, een cattleman's, teskey's, billy cook en marlene mcrae zadel (ook een van de betere!!!), kan ik het weten :p

bella24

Berichten: 835
Geregistreerd: 17-11-04
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:35

Ik snapte bij het begin van dit topic al niet precies wat nu de definitie van een Wade-zadel was. Is nu iets duidelijker.

Hier ook iemand die graag (ook na dit topic nog ;) ) een zadel bij Vaquero zou bestellen. Heerlijk om het volledig naar eigen wens samen te kunnen stellen. De voorbeelden op de website zijn prachtig. Nog even dromen en verder sparen :Y)

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:49

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten en reacties daarop verwijderd vanwege persoonlijke sneren. Blijf alsjeblieft op de bal spelen en niet op de man. Bedankt!

ropehalter
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-02-14

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:43

Ik wil me ook graag melden. Ik heb vandeweek een (tweedehands) Vaquero wade zadel gekocht. Ik ben er zo blij mee! Ik wil er nu nog wat dingetjes aan toevoegen zoals een (crossover/oregon) rope strap. Buckingrolls zit ik nog een beetje over te twijfelen omdat het een best grof zadel is al op m'n paardje. Hetzelfde geldt voor een achtersingel. Ik denk dat ik hem zo simpel mogelijk wil houden. Wel wil ik misschien nog de zilveren/stalen hardware en conchos vervangen door messing.
Iemand tips waar ik een rope strap kan kopen? Of weet iemand andere zoektermen dan oregon/crossover rope strap?

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 11:46

Ik heb een ropestrap, tenminste moet ik nog bestellen. Weet je hoe je deze moet bevestigen? Want dalijk verpest je je zadel.

ropehalter
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-02-14

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:52

Haha, nou, ik zou niet zomaar wat doen. Ben zo iemand die dat dan helemaal uit zoekt. Jij bestelt hem bij Rene las ik? Ik zal hem ook eens mailen, en Louis nogmaals...

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:06


coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:53

ropehalter schreef:
Haha, nou, ik zou niet zomaar wat doen. Ben zo iemand die dat dan helemaal uit zoekt. Jij bestelt hem bij Rene las ik? Ik zal hem ook eens mailen, en Louis nogmaals...

Ik bestel hem bij iemand anders. Rene heeft ze niet. Ik laat hem nu uit amerika of canada komen.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 15:54

Overigens Elcid dit zijn niet de rope straps die wij zoeken. En NRS verzend niet naar nederland, helaas

ElCid

Berichten: 9244
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:58

Heimdallr schreef:
Overigens Elcid dit zijn niet de rope straps die wij zoeken. En NRS verzend niet naar nederland, helaas

Wat zoeken jullie dan? Heb je er een foto van?

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-14 19:26

Cross Over Oregon Strap. maar ik heb ze al gevonden. :) 20 dollar.

ropehalter
Berichten: 3
Geregistreerd: 05-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:28

Heb je een linkje voor me? :) Wellicht kunnen we samen bestellen.

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 07:46

Ik ben aan het zoeken naar de link. Ik zal hem zo snel mogelijk sturen.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:54

Weet iemand hoe ik een goeie 2dehands wade kan vinden?
Zijn er zadelpassers die veel van wades afweten?
Is een hard seat comfortabel? Ik hoor soms mensen zeggen dat ze echt te hard zitten.
Bedankt

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:59

Nou als je van een BM overstapt naar een hard seat dan weet je niet wat je overkomt :+
Sommigen wennen er aan, anderen wennen nooit.

Er is veel kwaliteitsverschil in Wade's, zonder merknaam zegt een 'Wade' weinig.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:03

Ja heb liefst wel een custom 2dehands dan van een bekend merk :)

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:07

Zoek eens op Vaquero, daar heb ik er laatst een paar van te koop zien staan en volgens de maker kunnen die altijd met de kale boom gepast worden.

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:13

Ja inderdaad, maar kost wel aardig veel om de boom te mogen gebruiken dacht ik :+

DubbelFun

Berichten: 88821
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Wade & Ranch zadels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:19

Dat weet je pas zeker als je het hem zelf vraagt ;)