[WN] Passervice Budgethorse en andere passers, welke is goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Passervice Budgethorse en andere passers, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-14 20:30

Hallo.

Ik wil graag een 2e hands westernzadel aan gaan schaffen voor mijn pony, hierbij wil ik wel graag een passervice laten komen, zodat ik zeker weet dat het zadel goed ligt.

Rij momenteel met een Barefoot Missoula nut, fijn zadel, maar heb toch liever een boomzadel.
Heb dit zadel toen gekocht omdat hij nog zoveel aan het groeien was in breedte en hoogte.

Nu ben ik aan het kijken naar een goede passervice die dus aan huis komt.

Op marktplaats kwam ik dus Budgethorse tegen, deze komt ook aan huis met zadels om te passen.
Kan er alleen niet veel over vinden, wil wel zeker weten dat ik iemand laat komen die verstand van zaken heeft natuurlijk. Hoop dat er hier mensen zijn met ervaringen over Budgethorse?

Verder vond ik Eurohorse, zo op de site zag het er goed uit. Alleen zijn daar de zadels wel erg duur meeste zitten toch wel >1000 euro,

Wie kan er nog een goede passervice noemen? Budget maximaal €1000,-

coldsummers

Re: Passervice Budgethorse en andere passers, welke is goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:14

Als je een goed westernzadel wilt moet je echt meer dan 1000 euro neer leggen. Ik had een budget van 2000 en dan lukt het aardig. Ik heb nu een tweedehands zadel, past wel super maar ik zou ook iemand erbij vragen die dan echt iets weet van western zadels en de pasvormen. Het is zeker voor een paard met schoft lastig om een goed passend western zadel te vinden. Mijn paard heeft nu een Continental Rancher met A vork, deze is speciaal gemaakt voor paarden met een hoge schoft. Mijn paard heeft niet een super hoge schoft, maar wel wat dus dit was de enige optie.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:20

Met alle respect heimdallr voor 1000 euro zou je toch wel een net tweedehands zadel moeten kunnen vinden lijkt me.. overigens prachtige fotos in je profiel!!

@ts ik zou vooral even goed navragen hoe ze precies passen. Kale bomen, dat is het beste, is bij tweedehands zadels bijv niet te doen maar werken met een druk pad zou voor mij echt een aanbeveling zijn. Alleen passen met het handje of via een visgraat model wordt veel gedaan maar is niet heel precies. Zou niet mijn voorkeur hebben. Verder zou ik ook vragen of ze aan garantie doen, stel je paard loopt toch niet goed onder het zadel, is er dan een inruilregeling tegen aankoopwaarde of ga je er dan direct flink op verliezen.

Verder ken ik deze aanbieder niet.

ElvierW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:39

Evelien van Eurohorse is onlangs bij mij geweest. Was de eerste keer voor mij maar een heel positieve ervaring! Ze neemt alle tijd, legt uit en weet duidelijk wat ze doet. En niet onbelangrijk... ik had een goed passend tweedehandszadel voor net iets minder dan 1000 euro. Evelien heeft niet alles op d'r site staan ;) Ik zou haar anders even bellen en je situatie voor leggen.

Stippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 06:59

Ik had die advertientie ook gezien. Maar het feit dat ze zadels hebben (en dus op een paard willen leggen) die van dusdanig slechte kwaliteit zijn dat ze het best als barkruk dienen, maakt het bij mij dat ik hun kunsten niet vertrouw.

Ik zou ook evelien bellen, die heeft best wel zadels voor jouw budget.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 09:25

IMO gaan dingen als "budget" en kwaliteit niet altijd samen, dus 'buyer be aware' is de boodschap. Als ik zie dat er op MP onder 2 namen wordt geadverteerd met zowel een Bob Loomis als een Uncle Tom zijn er iig weinig principes aanwezig om alleen goede zadels te verkopen ;)

Overigens moet je voor 1000 euro toch al wel een redelijk 2e hands zadel hebben, alleen het passen blijft een probleem.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:02

Oh, ja voor 1000 kan je aardig goed een tweedehands zadel vinden.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-14 23:04

Ik heb eurohorse zojuist al een mail gestuurd, (vond het wat te laat om nog te gaan bellen)
Laat het nog wel weten wat eruit komt, en 1000 euro leek mij al een heel bedrag voor een 2e hands zadel.

Als het iets duurder uit zal vallen is ook nog niet zon ramp, maar 2000 euro vind ik wat te gek worden. Dan zou het zadel 3x zo duur zijn dan dat mijn pony gekost heeft haha.

Het hoeft ook geen ''show'' zadel te zijn, heb toch geen wedstrijd ambities. Als het maar goed past en comfortabel zit

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 23:34

Voor 1000 euro moet je bij Evelien kunnen slagen hoor. Tenzij je paard een dusdanige afwijkende rug heeft dat er echt maatwerk aan te pas moet komen. Maar zelfs voor mijn QH en PH, beide met een lastige rug heeft ze 2e hands wel wat gevonden wat paste. Bij de Paint ben ik ook voor dat 2e hands zadel gegaan, maar die is ook nog in de groei. De QH vond ik het zadel niet lekker zitten, en ben toen toch voor een nieuwe gegaan. Maar ook bij die had ik dus een 2e hands kunnen hebben.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-14 19:03

Afspraak is gemaakt! 19 juni komt ze met de mobiele winkel bij stal :)
Ik laat het tegen die tijd nog wel weten hier of ik geslaagd ben,

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 11:58

En ben je nog geslaagd bij Evelien????

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 18:12

Ehm... dik jaar later zal ze toch wel een zadel hebben denk je niet?

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 12:16

Klopt. En zadel en pony zijn inmiddels ook alweer verkocht.