[WN] Classic Equine pad of soortgelijke "verbouwen" tot boomloos?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Classic Equine pad of soortgelijke "verbouwen" tot boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 14:01

Ik ben best crea bea aangelegd,voor veel dingen is er wel iets te bedenken om het te verbouwen totdat het bruikbaar is tot het doel wat je voor ogen hebt.

Zou het mogelijk zijn zonder heel veel moeite en hem al te veel te beschadigen om het ruggegraat gedeelte uit een Classic Equine pad te halen?
Zodat er ruggegraatvrijheid ontstaat en hij bruikbaar is onder een boomloos zadel zoals bijvoorbeeldde Barefoot Arizona?

DubbelFun

Re: Classic Equine pad of soortgelijke "verbouwen" tot boomloos?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 17:28

Welk model heb je en kun je een foto van de onderkant maken ??

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 17:59

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 18:29

Als je de strook in het midden verwijderd moet dit minimaal 5 cm breed zijn. Dan zul je dus ok de stiknaden opnieuw moeten doen en zorgen dat de randen langs de ruggengraat mooi afgeschuind zijn zodat je daar geen drukpunten op krijgt.
En dan hopen dat ie alleen gestikt zit en niet gelijmd oid :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 18:50

Ik ga er binnenkort maar eens naar kijken. Moet wel gaan lukken.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:45

Met de juiste werktuigen en een dosis creativiteit en handigheid kan alles. Vilt is alleen niet heel makkelijk te schalmen. Succes :Y) En plaats je foto's als het gelukt is? :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:47

Is het niet mogelijk om de onderkant los te halen van de (show)bovenkant, door midden te knippen met een textielschaar en dan weer erop te stikken met een ruimte van 5 cm bij de ruggengraat?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 21:51

Als het vilt is ga je dat niet kunnen knippen met een textielschaar. Believe me. Ik heb een (degelijke!) schaar gebroken op vilt #) Ik denk wel dat de bovenkant niet helemaal los hoeft, maar TS heeft wel een goed scherp mes nodig.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-14 21:55

Scherp mes is zeker te regelen,dat moet geen probleem zijn. En ik ben handig met naald en draad ook daar kan ik wel aan een stevige variant van komen.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:38

_Nelleke_ schreef:
Is het niet mogelijk om de onderkant los te halen van de (show)bovenkant, door midden te knippen met een textielschaar en dan weer erop te stikken met een ruimte van 5 cm bij de ruggengraat?

Ook mijn idee en kom je zelf niet door het vilt heen, kan een tuigenmaker, schoenenmaker dit wel.
Moet je wel even eentje zoeken die heel netjes kan werken.

Ik had een viltenpad zonder ruggegraadvrijheid, heb dat ding met een standymes door de midden gesneden en vervolgens de tuigenmaker er een stuk leer tussen laten zetten met een ruimte van 5 cm.
Rijdt heel veel met mijn BM :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 09:57

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-14 15:52

Wendy schreef:
Zelf heb ik onder mijn boomzadel deze pad liggen: http://euro-horse.nl/eurohorse/index.ph ... &Itemid=32
Je kunt het niet goed zien op de afbeelding, maar deze heeft dus echt ruggegraadvrijheid. Zonder dat je er iets aan hoeft te verbouwen...

Hele mooie pad, maar helaas boven mijn budget. Als ik die toevallig tweedehands tegen kom zou dat wel super zijn natuurlijk.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:29

Ik heb een cutter shock pad. Heeft ook goede ruggegraatvrijheid. Bespaart je een hoop werk. En zijn redelijk betaalbaar.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:12

Koper schreef:
Als het vilt is ga je dat niet kunnen knippen met een textielschaar. Believe me. Ik heb een (degelijke!) schaar gebroken op vilt #) Ik denk wel dat de bovenkant niet helemaal los hoeft, maar TS heeft wel een goed scherp mes nodig.

Ligt natuurlijk aan de schaar. M'n moeder heeft nog een ouderwetse textielschaar liggen die meer op een heggenschaar lijkt dan op een keukenschaar. Ding gaat door lederen beugelriemen en tuigleer heen alsof het boter is.

Maargoed, een stanleymes of iets anders voldoet natuurlijk ook, als het maar vlijmscherp is en dat vilt doormidden krijgt.