Over een paar maandjes wil ik kijken of het western zadel wat ik heb liggen goed op mijn tinkertje ligt, en zo niet een tweedehands zadel kopen wat wel goed ligt. Nu twijfel ik echter flink tussen Evelien/ Eurohorse of Arthur Westernstore. En hoopte dat jullie wellicht mij konden helpen waar ik beter terecht kan. Ik wil niet meer dan €1000,- voor het tweedehandse zadel uitgeven. Dan liever een ouder goed zadel, dan een nieuwere. Over Evelien hoor ik hier op bokt veel goede dingen, echter staan op haar site vrij weinig tweedehands zadels, en ook nog vrij duur ( een 2e hands Pool's die duurder is dan nieuw? ). Voordeel is natuurlijk wel dat ze gewoon langs komt. Arthur schijnt flink wat zadels te hebben (2e hands) maar die staan weer niet op de site. Maar ervan uitgaande dat hij meer heeft liggen, is er wellicht meer keus/ grotere kans dat er wat voor mij bij zit. Nadeel is dan weer dat ik een stuk met de trailer en paard op pad zou moeten, maar heb dit in theorie er voor over.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen welke keuze de betere is! Groetjes Wendy
Evelien heeft véél meer zadels dan op haar website staat Omdat het een komen en gaan is van zadels, is dat niet altijd up-to-date te houden.
Zou gewoon even contact opnemen.
Wendy_Komen
Geplaatst door de TopicStarter: 11-01-14 20:19
Dat is natuurlijk ook nog een hele goede optie, beide partijen bellen en vragen wat ze hebben! Dat ik daar zelf niet op gekomen was
XDenies, ik was al bang dat wat er op haar site staat het enige was wat ze had. Maar als ik tegen die tijd ga bellen kan ik dat natuurlijk mooi gelijk vragen!
Arthur komt ook gewoon aan huis. Ik heb ze beide aan huis gehad, alleen arthur had meer keus, daar kon ik wel uit 10 zadels kiezen en bij Evelien uit geen één doordat ze maar weinig tweedehands zadels op dat moment had. Mijn voorkeur gaat daardoor uit naar Arthur.
Bedankt voor de reactie's. Zit er natuurlijk ook nog mee dat ik een hartstikke mooi lekker zittend Textan zadel heb, maar waar ik dus bij twijfel of die goed past. En indien die goed blijkt te passen ik geen ander zadel nodig heb...
gaucho
Geplaatst: 11-01-14 20:35
Heb de ervaring met Evelien dat zij heel eerlijk is daar in. Heb je geen nieuw zadel nodig zal ze dat ook gewoon zeggen.
die ervaring heb ik met evelien ook , als het niet nodig is verkoopt ze het je ook niet.
Haarbal
Geplaatst: 11-01-14 21:04
Mijn ervaring met Evelien is super. Als je telefonisch aangeeft wat voor soort paard je hebt (ik dus ook Tinker), dan neemt ze een selectie 2e hands mee die zouden kunnen passen. Ze heeft veeeeeeel meer dan op de website staat, en is heel eerlijk in haar advies. Zo moest mijn Tink eerst naar de ostheopaat omdat hij ongelijk bespierd was. Daarna moest ik trainen aan de longe, en dan na een maand of wat zou ze weer komen passen. Ze zei zelfs "ik ga je nu geen zadel verkopen, want dan moet je over een paar maand weer." Dus voor mij zeker Evelien
Edit: Evelien houdt haar ingemeten paardenruggen ook bij in een archiefje, zo konden we heel mooi zien hoe de rug van mijn Tink was veranderd na de ostheo.
Spetter
Geplaatst: 12-01-14 14:34
Ik heb vorige week Evelien ook bij Kit gehad en een mooi tweedehands zadel gekocht. Ze had 2 die goed op Kit lagen bleek na selectie. Ik vond haar echt heel geschikt. Van te voren vragen gemaild en budget doorgegeven.
Ok, zo te lezen ga ik dan, mits ze voldoende heeft liggen op dat moment, Evelien langs laten komen. Ook omdat jullie aangeven dat mocht mijn zadel wel goed liggen, zij dit eerlijk zal zeggen. Iedereen hartstikke bedankt voor jullie reactie's!!!
Ik heb mijn 2e hands zadel te duur betaald bij Arthur, bleek dan ook nog niet 100% te passen terwijl ik mijn paard 100km meegesleurd heb. Dat de prijs niet 'eerlijk' was hebben meerdere handelaars bevestigd toen ik deze terug verkocht. Mijn vriend kocht een splinternieuw zadel, die je veel goedkoper (identiek dezelfde) op andere plaatsen kan krijgen.
Andere hebben er wel goede ervaringen mee. Maar ik kies volgende keer een andere winkel. Met Eurohorse heb ik nog geen ervaring, ook alleen nog maar over gelezen.