[WN] (western)zadelpasser Groningen/Friesland/Drenthe

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Minx2000

(western)zadelpasser Groningen/Friesland/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 19:10

Sorry als er al een topic bestaat.

Ik had een vraagje.
Voor ongeveer een jaar of 2 zijn Minx en ik omgegaan naar western. We rijden recreatie en op het moment niet vaak. Je kunt dus wel stellen dat Minx te dik is. Minx is een grote tinker ruin met een korte rug en een brede boom. In het begin heb ik wat gepruts gehad met zadels waarna we besloten hebben een boomloos zadel aan te schaffen. Dit is gedaan en ik heb er erg veel plezier van. Maar, het is een tweede hands zadel die inmiddels al flink wat gebruikssporen heeft. Hij raakt dus langzamerhand steeds meer af.
Maar. We willen natuurlijk 'echt' western dus willen graag ook een 'echt' goed zadel. Ik ben wat kieskeurig, maar weet inmiddels al dat je dat niet hoeft te zijn, want dat werkt niet. Zelf vind ik ook dat Minx zijn welzijn dan voor gaat op mijn oog.
Via internet heb ik een beetje gezocht naar zadelpassers met westernzadels maar kan niet erg veel vinden. Ik blijft hangen bij één adresje wat ik zelf niet goed ken, alleen van advertenties op marktplaats.

En hier zijn vast wel mensen met tips en adressen? Haha. :o

Er is geen haast bij want Minx moet eerste een beetje op een normaal gewicht zitten voor ik een duur zadel aanschaf die dan na een jaar misschien niet meer past? :+

Edit: Geen idee of het belangrijk is, maar we hebben nog geen vast budget en zoeken vanaf gemeente Slochteren (prov. Groningen)

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:50

Toevallig heb ik vandaag evelien van eurohorse bij kit gehad. Zijn rug werd helemaal opgemeten en ze had 2 passende zadels . Echt super kundige vrouw. Ze was dus vlakbij.
Nevada hier op bokt past ook zadels in het noorden.
Heb jij de minx van lonneke ?

DubbelFun

Re: (western)zadelpasser Groningen/Friesland/Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 08:57

@minx: jammer dat je boomloos niet als echt western beschouwd. Anders had ik nog een leuk zadel gehad (zie onderschrift) waar je niet bang hoeft te zijn voor veranderingen in gewicht en daardoor niet meer passen.

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 11:45

Spetter schreef:
Toevallig heb ik vandaag evelien van eurohorse bij kit gehad. Zijn rug werd helemaal opgemeten en ze had 2 passende zadels . Echt super kundige vrouw. Ze was dus vlakbij.
Nevada hier op bokt past ook zadels in het noorden.
Heb jij de minx van lonneke ?

Ja!

Minx2000

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 11:47

DubbelDun schreef:
@minx: jammer dat je boomloos niet als echt western beschouwd. Anders had ik nog een leuk zadel gehad (zie onderschrift) waar je niet bang hoeft te zijn voor veranderingen in gewicht en daardoor niet meer passen.

Boomloos kan net zo goed western zijn. Ik vind alleen mijn barefoot nevada toch niet helemaal het.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 11:58

Evelien van Euro Horse laten komen. Je kan van tevoren doorspreken om wat voor paard het gaat, wat je wensen zijn en wat je budget is. Ze komt met een vrachtwagen en gaat dan passen en meten. Ze is erg kundig en heeft heel veel ervaring. Zij is ook de enige die met 2e hnds naar je toe komt en door heel Nederland.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 13:10

@minx: vandaar dat een ander merk boomloos misschien een optie kan zijn :)