Ik en mijn haflinger merrie Lobke gaan ons omscholen naar western.
We hebben hier heel erg veel zin in, we zijn nu begonnen met lessen maar doen dit nu met dressuur zadel.
Nu hoor je tog dat je met een dressuur zadel een andere zit heb en dat je daarmee niet de juiste aanwijzingen kan geven aan je paard dan met een western zadel.
Dus wij gaan dan ook sparen voor een western zadel, maar wat voor soort heb je dan nodig ?
Ik lees dat je zoveel verschillende heb voor elke andere discipline, ik wil geen wedstrijden gaan rijden maar vooral lekker buitenritjes maken en samen een team vormen.
Wie weet in de toekomst misschien onderlinge wedstrijden maar voorlopig niet.
Mijn voorkeur gaat uit naar de Horsemanship kant en de Trail en dan lekker buitenrijden.
Kunnen we dan gewoon elk soort zadel kiezen wat voor haar en voor mij goed ligt of toch niet ?
En het is een haflinger, wat voor kleur zou daar mooie op staan ?
Ik laat zoiezo een zadelmaker komen zodat ik weet dat het helemaal goed licht, maar ik wil alvast wat informatie daarvoor inwinnen.
Had als zadelmaker te horen gekregen ; Evelien - Eurohorse en Arthur's westernstore en Rene van westernspul, iemand ervaring met één van deze ?
Alvast bedankt allemaal,
Groetjes Selina & Lobke.
Maar ik zou wel een zadelmaker laten komen dan. Die kan je vaak helpen met een perfect zadel die goed is voor ruiter én paard. 

dan zit je goed! (letterlijk