Blevin buckles

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seliennn

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-08-11

Blevin buckles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 03:37

Hooi Allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen een nieuw westernzadel.
Maar doordat ik korte beentjes heb zitten mijn Blevin buckles erg hoog, opzich is dit niet erg maar hieraan zit ook een stukje ijzer.
Dit ijzeren stukje snijd aan mijn singel en zorgt voor lelijke beschadigingen, ik vind dit erg zonde.
Het is nu niet zo erg maar straks met een aantal keer rijden zal het een ander verhaal worden.
Hebben jullie tips wat ik hier aan kan doen ? of bestaan er toevallig Blevin buckles van kunstof ?
Wie ow wie heeft de goude tip !! +:)+

Alvast bedankt !

Groetjes Selina :)

Nevada

Berichten: 796
Geregistreerd: 26-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 14:03

Seliennn schreef:
Hooi Allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen een nieuw westernzadel.
Maar doordat ik korte beentjes heb zitten mijn Blevin buckles erg hoog, opzich is dit niet erg maar hieraan zit ook een stukje ijzer.
Dit ijzeren stukje snijd aan mijn singel en zorgt voor lelijke beschadigingen, ik vind dit erg zonde.
Het is nu niet zo erg maar straks met een aantal keer rijden zal het een ander verhaal worden.
Hebben jullie tips wat ik hier aan kan doen ? of bestaan er toevallig Blevin buckles van kunstof ?
Wie ow wie heeft de goude tip !! +:)+

Alvast bedankt !

Groetjes Selina :)




Hoi hoi,
wat je zou kunnen doen is een beschermend bontje om de singel doen, die zijn er volgens mij ook wel met klittenband :j
Je bent van de beschadigingen aan jouw singel af en het is ook nog een fijn voor je paard.
Succes :)

Seliennn

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 20:58

Hooi,

Hier heb ik ook al aangedacht, maar wat voor soort bontje ?
Kan zoveel vinden en zou niet weten welke ik moet hebben.


Nevada schreef:
Seliennn schreef:
Hooi Allemaal,

Ik heb sinds een aantal dagen een nieuw westernzadel.
Maar doordat ik korte beentjes heb zitten mijn Blevin buckles erg hoog, opzich is dit niet erg maar hieraan zit ook een stukje ijzer.
Dit ijzeren stukje snijd aan mijn singel en zorgt voor lelijke beschadigingen, ik vind dit erg zonde.
Het is nu niet zo erg maar straks met een aantal keer rijden zal het een ander verhaal worden.
Hebben jullie tips wat ik hier aan kan doen ? of bestaan er toevallig Blevin buckles van kunstof ?
Wie ow wie heeft de goude tip !! +:)+

Alvast bedankt !

Groetjes Selina :)




Hoi hoi,
wat je zou kunnen doen is een beschermend bontje om de singel doen, die zijn er volgens mij ook wel met klittenband :j
Je bent van de beschadigingen aan jouw singel af en het is ook nog een fijn voor je paard.
Succes :)

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Blevin buckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 21:02

Mijn Blevins zit een laagje leer omheen dus die kan niet in het leer snijden, heb je een foto ter verduidelijking?

Seliennn

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-13 22:05

cissy schreef:
Mijn Blevins zit een laagje leer omheen dus die kan niet in het leer snijden, heb je een foto ter verduidelijking?


Er zit een stukje ijzer bloot, er zit niet helemaal leer omheen.

cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Blevin buckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:09

Zou wel helemaal in leer moeten zitten, is er een deel versleten soms? Dan kun je toch opnieuw met goede lijm een stuk erop plakken? Of misschien een nieuw onderdeel kopen, Arthur heeft er genoeg liggen :)

Seliennn

Berichten: 100
Geregistreerd: 03-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-14 02:20

cissy schreef:
Zou wel helemaal in leer moeten zitten, is er een deel versleten soms? Dan kun je toch opnieuw met goede lijm een stuk erop plakken? Of misschien een nieuw onderdeel kopen, Arthur heeft er genoeg liggen :)


versleten zijn niet kunnen, heb het zadel een week nieuw ;)

Wranglerbutt

Berichten: 10382
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 10:06


cissy

Berichten: 19823
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Re: Blevin buckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 00:41

Nooit geweten dat ze er ook kaal zijn, ik prefereer dan met leer :)

FHS

Berichten: 438
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Putten (Gld)

Re: Blevin buckles

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:43

Het hangt er helemaal van af hoe ze aan de 'beugelriem' van de fender zijn bevestigd.
Het metalen deel van de blevin gaat over het metaal heen. Als de noppen van de blevin naar de binnenkant van de fender richten, zit de metaalkant aan de buitenzijde en dan kan die inderdaad in de latigo snijden.
Een leren 'kousje' (laten) maken en eroverheen schuiven en het probleem is opgelost.
Succes!