[WN] Voorbeelden girly-kopstukken

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Miss_Arie

Voorbeelden girly-kopstukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 10:11

hallo,

ik ben aan het rondkijken op zoek naar een nieuw paardje, en bij een nieuw paard hoort een nieuw kopstukje.
en nu lijkt het me wel heel erg leuk, wanneer ik een merrie zou kopen, om een echt girly-kopstukje te kopen.

dus mijn vraag:

wie heeft er een mooi voorbeeld van een echt girly-kopstukje? en graag een foto erbij.

en dan ook graag waar het gekocht is :o

ik ben heel benieuwd naar de foto's :D

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 12:21

hangt helemaal van het hoofd af. je hebt ook merries met grove koppies..

Miss_Arie

Re: Voorbeelden girly-kopstukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 12:33

dat snap ik SG, maar ik wil dan een showkopstukje wat gewoon echt voor een merrietje is.

of weet je anders waar ze veel girly kopstukjes verkopen?
beetje bling, kleurtje erin van rose of paars ofzo??

ik kan nl op de websites van veel shops weinig vinden.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 13:06

voor shows bedoel je, of training ?
er zijn er zat. moet je maar ff googlen. zitten wel in de VS.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 13:39

ja ik heb op ebay wel het een en ander gevonden, alleen ben ik echt een noop met zulk soort dingen.
ik heb nog nooit iets via ebay gekocht en durf het ook niet zo goed. plus dat ik geen creditcard heb, dus dan houd het volgens mij al helemaal op.

het is niet speciaal voor op show te gaan, maar gewoon een mooi kopstukje om mee te trainen, wat wel wat extra's heeft dan een simpel trainings kopstukje.

koop jij wel via ebay?

savath

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:11

Kijk eens op gvr usa tecnics, die hebben enorm veel, en je hebt daar ook veel dingen om je hoofdstel naar smaak op te smukken. Je kan bij interesse ,hun mailen naar een winkel in uw buur ten daar alles dan bestellen... Prijzen vallen goed mee.(AVS en lonestarstore ,net als de countrystore hebben spulletjes van cattlemans')

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:18

ik woon bijna op Ebay :D
zal er zo 'n 400 x gekocht hebben :D
gister nog een leuk hoofdstelletje van binnen.(onderste in profiel). ook voor trainen, met net iets meer.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:23

Laatst zag ik bij Paard en Naald met kleurtjes hangen. Heb ik eindelijk weer een merrie........is manlief het er niet mee eens omdat hij voornamelijk ritjes op haar zal maken. Ik heb niet het leer gevoeld, maar meen dat ze rond de 100 euro zijn. Zij heeft ook de mogelijkheid om een hoofdstel zelf te pimpen. Stel je koopt een goed basic hoofdstel voor het trainen en wil er wat roze bling bij of paars etc.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 14:29

Savath: dankjewel voor de tip! ik ben gelijk druk de site aan het doorspitten :D
staan mooie basic dingen op die je mooi kan bling blingen :j

SG: ohh je woont op ebay :=
ja je hebt mooie kopstukjes in je profiel staan! :j
ik heb net van een lieve bokker een mini cursus ebay gehad :o want ik snap er zelf echt helemaal niks van.
heb hele mooie dingen daar gevonden, alleen nu eerst dan nog een paardje door de keuring krijgen en dan kan ik gerichter gaan kijken, maar nu kan ik wel beter ideeen opdoen.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 14:32

superpony schreef:
Laatst zag ik bij Paard en Naald met kleurtjes hangen. Heb ik eindelijk weer een merrie........is manlief het er niet mee eens omdat hij voornamelijk ritjes op haar zal maken. Ik heb niet het leer gevoeld, maar meen dat ze rond de 100 euro zijn. Zij heeft ook de mogelijkheid om een hoofdstel zelf te pimpen. Stel je koopt een goed basic hoofdstel voor het trainen en wil er wat roze bling bij of paars etc.

die heb ik idd ook gezien :j en die hou ik ook zeker in mijn achterhoofd!
ze zijn echt lekker girly :D
maar het is dan even afwachten op wat voor paardje het moet passen of het iets is of niet ;)

dankjewel voor de tip!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 14:49

Ik zoek ook een trainingshoofdstelletje voor een merrie die door een man wordt gereden dan. Ze wordt niet veel meer gereden, dus probeer niet te gek duur te gaan, maar heb een hekel aan geperst leer of slechte teugels.

Onze merrie heeft een vrij kort koppie met klein neusje en brede kaken. Ze is bay met witte kol uitlopend met een blesje. Omdat ze amper nog een voorpluk heeft even kijken wat haar staat.

Ze heef nu een paar keer een one ear om gehad, maar had er gewoon een snaffle aan en tja.......Voor kleine en korte ritjes wel prima zo, maar ja.......

Mister01, ga je dan ook helemaal girly met spoorriempjes?? En pad, beenbeschermers etc???

Ik wilde ook een fluor roze deken, maar werd oo al niet gewaardeerd hier door mijn mannen......:(

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 14:56

superpony: dat ligt helemaal aan de kleur van het toekomstige paardje.
ik heb vanwege het inslapen van 2 paarden nog behoorlijk wat spullen liggen, een aantal pads en beenbeschermers, dus ik heb nog wel wat keuze, helaas.

maar een kopstukje moet er gewoon nieuw komen, de kopstukken die ik heb zijn echt van mijn overleden paarden, dus die wil ik niet bij een nieuw paard gebruiken.
een nieuw paard is een nieuw hoofdstuk.

de pads die ik heb liggen zijn allemaal nog erg goed van qualiteit en waren behoorlijk duur, dus ik kijk wel of het qua kleur past, of dat ik daar ook iets nieuws voor aanschaf.
ik zag net op bokt markt al wel een hele leuke pad: rose met zwart gestreept :D :o

maar sporen bandjes gaat een beetje te ver hoor! :D
dat wordt een beetje uber penny ;)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:49

Hahaha, ja, ik weet het niet hoor. Zie de gekste dingen dus ik oordeel maar niet, hahaha

Ik heb voor de merrie nu zwarte deken en beenbeschermers. Staat haar wel goed. Had de laatste jaren alleen nog maar ruinenspullen. Zoonlief had wel rood, maar voor de shet. Ik heb alleen maar blauw en anders zwart, creme of bruin.

Heb wel een roze hoevenkrabber, is dat wat?

Zij zal niet zoveel gereden worden, dus krijgt spul wat past wat ik nog heb. Ze moet wel een nieuw hoofdstel. De teugels ga ik ruilen. Heb zelf net nieuwe, maar vindt ze net iets te breed nog, dus die krijgt zij.

Wij hebben inderdaad nog een hoofdstel hangen van overleden paard, maar gebruiken we ook niet. Andere spullen weer wel. En zadel etc zijn toen verkocht. Ik bewaar normaal alles en is maar beter ook. Nu een beetje spijt dat ik me af en toe toch heb laten overhalen dingen weg te doen.

Kleuren zijn best moeilijk. Onze merrie is bay, maar wel een behoorlijke rode gloed. Ik heb zelf al een hekel aan rood, dus komt er ook niet op. Ik denk dat ik qua pad voor zachte kleur ga.

Voor mijn ruintje die bijna zwart is, vind ik gekke kleurtjes weer iets leuker. Hij kan het wel hebben. Moet even denken waarom, zit een beetje tussen mijn oren. Is denk ik hoe ze overkomen qua paard.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:37

ik had voor mijn schimmel appaloosa een beige met donker rode pad, dat stond heel chique op hem.

voor mijn vosje had ik een pad met beige, bruin en vaal groen erin, dus allemaal wat rustig, omdat zijn kleur zelf zo behoorlijk fel was.
ook heb ik nog een aqua blauwe pad van hem liggen.

zadels heb ik allebei nog, en hoop dat een van de 2 past op de nieuwe aanwinst, zo niet denk ik dat ik ze allebei inruil voor een wel passend zadel.

_O- _O- _O- een rose hoevenkrabber, ja dat kan nog net.

ik heb altijd mannen gehad, en dan zou het nu wel heel erg leuk zijn dat als het een merrie wordt om eens echt een beetje meisjes achtig te doen qua kleurtjes :D
maar het moet ook weer geen poppenkast worden.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 11:07

ik had eigenlijk wel verwacht dat er wat mensen hun tack zouden showen met een mooie foto??? ;(
zodat ik wat ideetjes op kan doen....

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:48

ideetjes genoeg als je gewoon even bij tackshops snuffelt op inet!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:53

Voor mijn dochter tijdens de leadline heb ik een heel girly hoofdstel :) Gekocht van Spicegirl ;) het paard op de foto is trouwens een ruin (maar echte mannen kunnen roze prima hebben :+ )

Afbeelding

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:22

rapido: nou dat vind ik niet echt hoor! ik heb echt al veel inet winkels door gespit, maar ik vind het tegen vallen.

suzanne: fiet vieuw :)ddd
dat is echt een prachtig girly setje!!! super leuk!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 13:34

Mooi bij elkaar verzameld he? :D Trots op :j het gaat alleen wat minder mooi op mijn nieuwe paard staan (die is vos met blanket :+ ) maar dat is een kwestie van tijd vrees ik :+

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 13:43

__Suzanne__ schreef:
Mooi bij elkaar verzameld he? :D Trots op :j het gaat alleen wat minder mooi op mijn nieuwe paard staan (die is vos met blanket :+ ) maar dat is een kwestie van tijd vrees ik :+

ja vos met rose vind ik ook niet zo'n mooie combi.

mijn volgende paardje wordt in ieder geval geen vos.
ik ben normaal helemaal niet zo dat ik kleur belangrijk vind, maar nu is het vossenplekje in mijn hart nog bezet, dus geen vos.

en bij bijna alle andere kleuren kan rose of paars wel leuk!

al vind ik aquablauw ook vaak heel cute staan.

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:08

Mijn girly hoofdstel :-)

Afbeelding

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:00

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 17:53

Die is gaaf quetzel!

Quetzal_Q

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:15

Tx, is gemaakt door Dolly Vos van Western Leather. Ik ben er superblij mee :-)

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:24

Ik denk dat ik zowat de kampioen ben van de girly hoofdstellen, van toen ik nog met Handy showde. Zal eens kijken voor fotos.