[WN] de 'beste' pad voor recreatief gebruik/training

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

EliseLukas

de 'beste' pad voor recreatief gebruik/training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 21:06

Hallo allemaal,

Hopelijk heb ik donderdag een passend zadel voor mijn paardje en nu komt de volgende, hopelijk wat makkelijkere, zoektocht... naar een pad! Nu hoor ik van alles, de ene is voor drukverdeling maar ademt niet, de ander ademt wel maar verdeelt de druk niet. Een vilten pad onder je showblanket etc. etc. Voor een leek allemaal best wel ingewikkeld. Nu vroeg ik mij af, welke pad gebruiken jullie wanneer jullie in de bak rijden of gewoon een bosrit maken oid? Ik heb goede ervaringen gelezen met reinsman, maar maakt het dan ook nog uit welk model? En zijn er nog meer goede merken? Gezien de hoge prijs voor een goede pad ben ik van plan om tweedehands een pad te kopen, kan dit kwaad?

Alvast bedankt voor jullie advies!

Groetjes, Elise

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:19

Won-pad voor training en Diamond Wool pad voor de bosrit !

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:21

kwaliteit is het belangrijkst. nieuw of 2ehands maakt niet uit.beter een goede gebruikte, als een slechte nieuwe..
natuurlijke materialen zijn het beste. zowel qua ademen, als drukverdeling.
100 % wolvilt, echt schapenwol .

boedjang

Re: de 'beste' pad voor recreatief gebruik/training

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:24

Ik had deze Pad van Emielvoest http://www.emielvoest.nl/index.php/webs ... -artikelen, een heerlijk ding , jammer genoeg moest ik hem verkopen wegen omstandigheden, maar als ik moest kiezen wist ik wel welke ik zou kopen.
Heb ook een fra gehad, vond ik helemaal niks, veel te dun, en beugelophanging eraan, heel onpraktisch

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:34

Beugelophanging aan een pad ???? Nooit van gehoord.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:37

Je zit op WN TR, ts zoekt een westernpad en geen barebackpad volgens mij. ;)

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:47

TurdusMerula schreef:
Je zit op WN TR, ts zoekt een westernpad en geen barebackpad volgens mij. ;)

:z welterusten.... ik zie t

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 22:49

Ik gebruik een Laredo CC woolfleece pad en Straight Arrow woolfleece pad, van deze tweede heb ik dus niet het merk maar via google zal je hem op deze manier vinden. Beide pads kosten rond de 85 euro. Naargelang de winkel die je vind. Ik rij recreatief en er staan binnenkort wandelingen op het programma. Zijn beide wollen pads en dik. Ik vind dat mijn paard er goed op reageerd, beter dan vilt. Dat was geen goede combinatie voor ons, hij liep meer gespannen en het zweet werd niet geabsorbeerd. Bij mijn wollen pads is dat het geval dus wel, mijn paard zweet dus niet zo gemakkelijk als met een vilten pad. Het zijn dus geen toppers zoals je van professional choise hebt, maar voorlopig heb ik daar geen budget voor. Heb de eerste pad 2de hands gekocht, was nauwelijks gebruikt en de 2de nieuw.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:14

bijna alle fleece is synthetisch. je paard zweet daar meer door, omdat het niet, of nauwelijks absorbeert.
als je paard weinig zweet onder vilt, is het juist een teken dat het wel opneemt.maar er zijn idd paarden, die vilt niet fijn vinden.
fleece van echt wol, is erg prijzig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:33

Ik heb diverse pads gehad en rij nu dagelijks met wolvilt. Daarvoor had ik pads met echt wollen onderkant die ik wel fijn vond. Bleven prima.
De wolvilt was in het begin een beetje kriebelig op zn rug volgens mij, maar dat wende snel.
Enige nadeel vind ik het schoonhouden. De wollen vond ik makkelijker schoonmaken dan de vilten pads.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 23:47

dat klopt. wolvilt is lastig schoonhouden..
ik heb een Mattes,
en best of both worlds ;) - een 100 % wolvit, met merino- wolfleece eronder.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:32

Welke is dat? Met inlages ofzo? De mattes die ik heb gezien vond ik toch wat dun en zo beweegbaar zeg maar. Materiaal vind ik wel erg mooi.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 09:35

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 17:52

Bedankt voor alle tips tot nu toe. Kun je de pad die jullie genoemd hebben ook op internet in Nederland bestellen? Als ik de merken google, zoals de Diamond Wool pad of de won-pad of die hierboven genoemd is, dan kom ik alleen op buitenlandse sites volgens mij. Ik zie ze niet op marktplaats. Ik heb wel een professionals choice gevonden voor 100 euro. Is een professionals choice sowieso goed of moet je dan ook weer een bepaald model hebben ofzo?

Ulaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:03

Ik heb 2 Mattes pads (met inlages) en ben daar tevreden van, zowel tijdens training als op dagtochten houden ze zich prima!
Enige nadeel vind ik het onderhoud; uitborstelen, regelmatig wassen en vooral dat laatste heeft mij in het begin de nodige stress bezorgd :')

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 18:09

Professionals Choice is echt van prima kwaliteit, rij al 2 jaar mee en bevalt super.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:38

Sas67 schreef:
Professionals Choice is echt van prima kwaliteit, rij al 2 jaar mee en bevalt super.

Deze wou ik, maar de prijs was me net iets te duur. Als ik wat extra geld heb en de andere zijn versleten dan wordt het één van professionals choice.

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 19:42

Owja, ik had nog vergeten te zeggen dat het een roundskirt zadel is. Is dat erg? Heb je dan weer een andere pad nodig? Of maakt het niet uit? Ik ga denk ik voor de professionals choice van marktplaats dan.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:01

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:06

Wranglerbutt schreef:
Ik heb mijn Diamond Wool pad en een Engel lamsvelpad (vergelijkbaar met Mattes) via Vaquero gekocht +:)+
http://www.vaquero.nl/anl/nlzakelijk.html (bij tack & toebehoren)

Zou ik mogen vragen wat de prijsklasse ongeveer is? Ziet er zeer goed uit, zal het in mijn achterhoofd houden !

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:22

Voor de Diamond Wool heb ik rond €150,- betaald, de Engel lambskin was iets goedkoper, geloof ik.