[WN] Waar vind ik een zadel met een arab tree?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Molzebeer

Waar vind ik een zadel met een arab tree?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 21:41

Ik zoek een goed kort (en niet te hard ;) )tweedehands westernzadel (tot 1000,-) voor een arabier. Mijn instructrice raadde mij aan te zoeken naar een zadel met een arab/arabian tree. Dat zou het beste moeten passen. Maar die kan ik nergens vinden. Iemand tips?

crazycactus

Re: Waar vind ik een zadel met een arab tree?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 08:43

Ik weet dat een vriendin van mij een crates heeft ingeruild bij Evelien van Eurohorse. Een heerlijk zadel om op te zitten, helaas paste het op geen van mijn paarden. Het zadel heeft behoorlijk wat rock, dus het is niet geschikt voor paarden met een plattere rug (dat zijn de meeste arab bomen)

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 09:16

Die Crates heeft een Arab tree :j En ligt idd bij Evelien van Eurohorse. En die zou ik sowieso adviseren. Evelien heeft een vrachtauto vol met zadels, en rijd door heel Nederland. Is competent met passen. Is ook altijd zo eerlijk dat als ze geen passend zadel heeft ze dit ook gewoon zegt en je niet dan toch maar wat aan probeert te smeren.
http://www.euro-horse.nl/

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 10:33

arthurs westernstore ?

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 19:17

Bedankt voor de reacties! Evelien heb ik inderdaad gevraagd, zij had het er over dat ze alleen semi quarter zadels had (wat misschien ook wel zou passen). Maar aangezien zij overal wordt aanbevolen overweeg ik sterk om haar te laten komen.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-13 08:07

Ik heb een western zadel in de aanbieding, speciaal gebouwd voor mijn ( overleden) Arabier. Het past jammer genoeg niet op de paarden die we nu hebben dus wil ik het, als het past, wel verkopen. Ik verkoop het dan ook alleen als het past, de pasmallen van het zadel zijn aanwezig en ik heb de kale boom er van. Het zadel is geheel handgemaakt, met echt schapenvacht onderkant, compleet met back cinch etc. Het heeft een hele aparte tooling en geen zilver en ik kan, op locatie, komen passen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 19:22

Molzebeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:29

Dank je Elcid! Ook voor de foto's maar de tooling is niet mijn smaak. Ik hou van simpel. Net als dat ebay zadel haha, dat gepoets met een tandenborstel ben ik na mijn laatste zadel (met veel tooling) helemaal zat.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 08:02

Niks te danken, over smaak valt niet te twisten! Je weet me te vinden mocht je besluiten tot een andere ( op maat) optie.

Ik gebruik overigens nooit een tandenborstel op mijn getoolde zadels... ;)