[WN] De Ranchman of toch een ander zadel?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mistral_Bink

De Ranchman of toch een ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-13 16:09

Ik zit een beetje in dubio, ik heb een vijf jarige Quarter kruising en daar heeft Evelien een nieuwe Ranchman op aan gemeten, een duur zadel boven de 2000 euro.
Moet nog gemaakt worden, maar ik ben zo bang dat ik niet de juiste beslissing maak, ik zwem niet in het geld en heb er wel voor moeten sparen.
Er zijn ook nieuwe Billy Cooks of continental zadels te krijgen voor rond de 1600 euro.
Hij is nog zeker niet klaar qua bespiering, heb hem pas net opgepakt, het was alleen wel het enige zadel dat paste op hem.
Hij is klein krap 1.40 en kort, dus was allang blij dat er een zadel was voor hem, maar toch denk ik wel dat ik het misschien te snel besluit?

Ik weet niet precies wat ik jullie wil vragen, maar help??? :+

troi

Re: De Ranchman of toch een ander zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:01

Tja, als hij waarschijnlijk nog van maat gaat veranderen zou ik geen maatzadel laten maken. Dan liever nog een jaar of twee boomloos en op 6 jaar na training pas een maatzadel laten maken.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 06:44

Boomloos heb ik nu en ik vind het niks op hem.
Evelien had het erover, dat als hij iets verandert er een dikkere of dunnere pad onder zou moeten?
Ik twijfel niet voor niets;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:02

Ik heb sinds dik anderhalf jaar een Ranchman van Evelien en ben er heel blij mee.
Ik zou het wel doen. Als dat het enige zadel was wat wel goed lag, waarom dan nog de twijfel?

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:51

Je kunt nog eens rondkijken voor tweedehands. Heb zelf net een tweedehands Ranchman bij Arthur's gehaald. Dit in de hoop dat mijn driejarige nog in de Pullman van mijn andere paard gaat groeien. Want groeien dat doet ie zeker nog. Dat is het jammere van Evelien, ze heeft nooit zo heel veel tweedehands liggen, en dan kom je al snel bij een dure nieuwe.

Mistral_Bink

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 20:08

Duur boeit me niet veel, als het het maar waard is!
Paarden zijn nu eenmaal duur, ik zat er meteen fijn op en hij liep er super fijn mee weg.
Het is een zadel dat speciaal gemaakt was voor iemand met een slechte rug, dus was behoorlijk uniek ofzoiets? Ik moet het ook gewoon doen, hij houdt zijn waarde toch wel.