[WN] Slechte ervaring Professional Choice pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Demian

Slechte ervaring Professional Choice pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 12:22

Vorig jaar heb ik onderstaande Professional Choice pad gekocht, type Mesa, Heavy Duty-uitvoering. Dit na goede ervaring met de gewone (niet Heavy-Duty) pad van PC, type Kohanna.

Afbeelding

Vervolgens heb ik deze gemiddeld 3 a 4 dagen in de week gebruikt (1 uur per keer). Binnen een jaar zag de onderkant er zo uit:

Afbeelding

De slijtage op de rand en ovale slijtageplek werden zichtbaar met ongeveer 10 maanden, hoewel ik eerst dacht dat het wel mee viel zag het er vervolgens uit als op de foto. Ik heb daarop (binnen een jaar) contact gezocht met de winkel waar ik de pad heb gekocht en zij hebben het voorlegd aan Professional Choice. Volgens Professional Choice zijn het gebruikssporen (?) Toch wel bijzonder dat de Kohanna (niet Heavy-Duty) pad daar helemaal geen last van heeft, deze gebruik ik daarom inmiddels maar weer.

Ik ben nu alleen wel benieuwd of er meer mensen zijn die hier last van hebben of dat dit inderdaad 'normale gebruikssporen' zijn? Vind het nogal een dure pad om maar 10-12 mnd te kunnen gebruiken.

sevke

Re: Slechte ervaring Professional Choice pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:03

Lijken mij inderdaad normale gebruikssporen. Zo super vind ik de airrides nu ook weer niet, en een jaar lang 3-4 X per week dezelfde pad gebruiken is redelijk intensief, dus ik denk dat je je gram niet zult halen bij PC.
Ik koop geen PC pads meer. Veel te duur qua prijs-kwaliteit. Als je toch in die prijsklasse gaat, koop dan liever een won-pad.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:07

wat vreemd, ik had een soortgelijke pad tweedehands gekocht, vervolgens zelf er nog een jaar mee gereden en daar is nog geen slijtplekje op te zien.
Voor het geld wat zo'n pad kost zou je wel wat meer verwachten (ook qua service :=)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:23

Is het aan de voor- of de achterkant van de pad ??

Mijn Big Horn pad die nu ong. 10 jaar oud is begint ook dit soort slijtsporen te vertonen :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:58

misschien drukt het zadel op die plek waardoor eht daar zo erg slijt? verder ziet het er nog prima uit vind ik... dus misschien is er een reden voor die plek?

Mloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 16:54

Ik heb op 1 pad na, alleen maar PC pads. En aangezien ik kleurtjes verzamelde heb ik er best veel (gehad) Heb er eentje nu al dik 6 jaar. Heb met geen enkele problemen gehad of zulke plekken gezien. Lijkt me of iets van een invloed van bv zadel zoals al word gezegd, of een fabrieksfout..

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-13 12:35

DubbelDun schreef:
Is het aan de voor- of de achterkant van de pad ??

Mijn Big Horn pad die nu ong. 10 jaar oud is begint ook dit soort slijtsporen te vertonen :)

Het is aan de achterkant, dus lijken mij geen drukplekken. De rand is ook 'kaal' aan het worden (zie foto) en bij de andere PC-pad heb ik nog steeds geen last van slijtage.

Ik zal wel weer gewoon dik pech gehad hebben met mijn aankoop :(

xdanieijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:29

Ik heb mijn proffessional pad nu al ruim 1 jaar en ziet er nog prima uit.. :)