[WN] Wie heeft er een missoula nut of virgina? (ivm lengte pony)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_89

Wie heeft er een missoula nut of virgina? (ivm lengte pony)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-13 20:56

De titel doet waarschijnlijk al wat vermoeden.

Ik vind de missoula nut (maat 1) een heel mooi zadel en zou deze graag voor mijn pony hebben. Maar de lengte baart mij zorgen.
Niet zozeer de ruglengte, maar de lengte van de skirts die langer zijn.

Heb je een missoula nut of virgina waarvan het zadel goed past?
En zou je dan eens de lengte van einde schouder tot heup willen meten? > http://img15.imageshack.us/img15/3647/4wyf.jpg

Mijn pony ga ik morgen meten, dan kan ik gaan vergelijken of dit gaat passen... of helemaal niet..

Alvast heeeel erg bedankt!

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:41

Ik wil je niks afraden ofzo, maar ik heb zelf de Virginia Rose gehad en heb die na een half jaar weer verkocht... Mijn paard ging steeds slechter lopen en ik ging steeds beroerder zitten. Het zadel gaf ons gewoonweg niet genoeg stabiliteit. Mijn paard had geen korte rug, maar het zadel schoof toch telkens een heel eind naar achter (en ik legde het echt wel op de juiste plek). Nu zou dat wel eens aan de schouderactiviteit van mijn paard kunnen hebben gelegen, maar toch, het zou echt niet naar achteren mogen schuiven.

Uiteindelijk ben ik overgestapt naar een boomzadel. Mijn paard had niet de meest makkelijke rug, maar na lang zoeken en met behulp van enkele zadelpassers, toch een zadel gevonden dat goed bij haar paste. De vooruitgang was meteen merkbaar :) Heb erg veel verlies gedaan op die Virginia Rose, was een maat 1 en geraakte hem echt niet bijna niet kwijt :n Had ik het geweten, ik had meteen geïnvesteerd in een goed passend boomzadel.

Mag ik vragen waarom je voor dit zadel zou kiezen? Het zijn inderdaad mooie zadels, maar voor die prijs kan je een heel deftig 2dehands boomzadel kopen bij een erkend zadelpasser of andere western boomloos (Bob Marshall bvb.) of met ultra-flex tree (Debra Sibley) of een Continental Equiflex 2de hands ofzo.

Verder geen slecht woord over de Barefoot, er zullen vast mensen zijn die er héél tevreden van zijn, maar voor mij en mijn paard was het jammer genoeg helemaal niks.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 22:47