[WN] Ervaringen met de Startrekk Commander?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woody2015

Ervaringen met de Startrekk Commander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 18:51

Wie hier op Bokt is in het bezit van een Startrekk Commander?
Shorty of normale uitvoering maakt even niks uit.

Ben benieuwd naar gebruikerservaringen mbt het western rijden op recreatief maar wel actief niveau dus ook met lessen en dan richting pleasure/horsemanship/trail.

foto's zouden leuk zijn 8-)

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:33

Niet de Commander maar de 'gewone' Startrekk Western:

Afbeelding

Zit meer dan heerlijk (soort gelzitting) en is van goede kwaliteit. Kon er uren mee rijden zonder dat ik of mijn paard er last van kreeg. Heb er ook mee gelest en hier in Duitsland zijn er mensen die er wedstrijden mee starten. Enige nadeel was mijn paard die het nodig vond om door het jaar heen constant te veranderen waardoor ik om de zoveel weken met een schroevendraaier in de weer was -O-

Ik wacht met smart op de dag dat ik weer in dat heerlijke zadel kan zitten

Woody2015

Re: Ervaringen met de Startrekk Commander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-13 13:43

Bedankt voor je reactie en foto! Dus jij ondervond geen minderheden tegenover een boomzadel? Heb jij de vewone of de shorty variant erop?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:53

Ik had ook een shorty western zoals hier boven en ik vond het ook een fijn zadel.
Hij gleed wel wat op mijn ronde tonnetje.
Heb hem helaas moeten verkopen omdat paardenbeest een schouder minder bespierd had en het door het boomloze zadel steeds verder en verder weg gedrukt werd waardoor het probleem langzaam aan steeds erger werd.
Ik moest terug naar boom om de schouder meer ruimte te geven om weet te kunnen ontwikkelen.
En binnen een week gingen de oefeningen stukken makkelijker en binnen een halfjaar de bespiering weer grotendeels bij getrokken.

Ik heb het zadel na een aantal jaar verkocht aan bokker set_elkol en die is er ook zeer tevreden over.

Kortom jou paard moet ook geschikt zijn voor boomloos anders werkt het niet.

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:30

Ik heb de gewone variant, niet de shorty.

Ik ondervond geen nadelen t.o.v. een boomzadel. De drukverdeling kwam mijns insziens ook in de buurt van een boomzadel, altijd nette gelijkmatige zweetplekken.

Anders dan andere boomloze zadels past dit zadel zichzelf veel minder aan het paard aan. Door de kussens en het redelijk dikke leer is hij minder flexibel dan bv een barefoot. Dit betekent dat je dit zadel nauwkeurig op je paard aan moet passen.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 21:54

rommulus schreef:
Ik had ook een shorty western zoals hier boven en ik vond het ook een fijn zadel.
Hij gleed wel wat op mijn ronde tonnetje.
Heb hem helaas moeten verkopen omdat paardenbeest een schouder minder bespierd had en het door het boomloze zadel steeds verder en verder weg gedrukt werd waardoor het probleem langzaam aan steeds erger werd.
Ik moest terug naar boom om de schouder meer ruimte te geven om weet te kunnen ontwikkelen.
En binnen een week gingen de oefeningen stukken makkelijker en binnen een halfjaar de bespiering weer grotendeels bij getrokken.

Ik heb het zadel na een aantal jaar verkocht aan bokker set_elkol en die is er ook zeer tevreden over.

Kortom jou paard moet ook geschikt zijn voor boomloos anders werkt het niet.

ik ben er inderdaad geweeeeeldig blij mee, wil nooit meer wat anders en als ik geld had zou ik er zo drie bij kopen om mijn hele leven mee te kunnen blijven rijden :+ paard loopt er super onder en die heeft zelfs nog nooit zo fijn gelopen als onder deze. Maar het moet wel bij jou en je paard passen.

Woody2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 13:44

Verder niemand meer?