Is dit zadel effectief boomloos? Ik dacht namelijk dat het een ultraflex tree heeft. Heeft iemand een foto van zo een 'tree'? En waar zit dan het verschil met boomloos en ultraflex tree? En heeft dit dan ook meer drukpuntbelasting zoals bij een boomloos zadel, of verdeelt het toch net iets meer de druk zoals meer bij een boomzadel.
Is het enkel voor kort gebruik, of kan je er ook uren mee gaan buitenrijden en bvb. trektochten mee maken.
Heb interesse in dit zadel, voor als ik ooit terug een paard koop. Zelf wil ik in de toekomst het beste voor mijn paard en mezelf. Heb rugproblemen, dus ik zoek wel een goed, comfortabel zadel waar ik makkelijk enkele uren mee kan rijden. Maar het zadel dient natuurlijk ook voor mijn toekomstige paard comfortabel en goed passend te zijn. Ik zoek wel een all round zadel...
Ik heb ooit een boomloos Barefoot Virginia Rose gehad, maar die schoof bij mijn paard naar achteren en ik zat erop als een zak aardappelen die alle kanten op wiebelde. Ik heb normaal een redelijk stabiele zit, maar bij dit zadel dus niet
. Daarbij liep mijn paard er een beetje vanonder weg en dat is natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik ben dus nogal erg sceptisch tegenover boomloos...Info, tips en ervaringen zijn van harte welkom