[WN] Kwaliteit van Merkloos zadel

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Verity

Kwaliteit van Merkloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 15:22

Goedemiddag,

Na een overstap van dressuur naar western horen daar uiteraard ook aanpassingen van tuig bij. Tegenwoordig rij ik dan ook met de Barefoot Arizone om aan het zadel te wennen voor de lessen starten. Toch is het niet helemaal ideaal en voor mij niet zo stevig als een westernzadel.

Nu hebben wij in de opslag een merkloos westernzadel liggen maar kan ik nergens een merk vinden en speur ik internet af om er maar achter te komen of dit zadel van goede kwaliteit is. Ook de eigenaresse zou niks weten omdat dit zadel van een kennis is overgenomen.

Ik hoop dat iemand hier het zadel herkent, maar mij bovenal kan vertellen of dit zadel van goede kwaliteit is.

* Nog een aantekening, met dit zadel is nog niet gereden, (wel gepast) maar wij gaan hier alleen mee verder onder goede begeleiding. (Veiligheid staat voorop!)

Het zadel: (Hopelijk voor jullie duidelijke foto's)

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

Ik hoop dat iemand me meer kan vertellen over dit zadel, Alvast bedankt!

DubbelFun

Re: Kwaliteit van Merkloos zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 17:04

Kun je de schroefjes van de zilveren hoekplaat aan de onderste skirt zien/voelen door het bont heen ??
Ze liggen nl niet mooi vlak op het leer en ze zouden er dus later opgezet kunnen zijn. Verder zien ze er niet uit alsof het kwaliteit heeft en samen met het ontbreken van een naam op het zadel doet niet veel kwaliteit vermoeden.
Die concho op de punt van de zitting is een een beetje een rare plaats :) die hoort op de seatjockey te zitten. Dit soort 'foutjes' zie je vaak bij zadels uit landen waar ze weinig kennis van zaken hebben.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 21:08

Dit ziet er uit als een 'showzadel' van Zadelmarkt.nl :( M.a.w. geen goede kwaliteit.

Verity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-13 19:28

Bedankt voor jullie reactie. Ik kan niks voelen door het bont heen. Verder heeft het zadel ook geen beschadigingen, alleen wat stoffig.
Ik had ook wel verwacht dat het zadel niet de moeite waard was, maar daarom bedankt voor jullie reacties.
Misschien overbodig, maar zo ligt het zadel op het paard, persoonlijk ook geen idee of het goed past. De schoft/ruggengraat ligt wel vrij maar verder? :?

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-13 08:18

Met pad kun je weinig zeggen. Zonder pad geeft een beter beeld :)