[WN] Barefoot Arizona Nut of toch iets anders (kort zadel)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Barefoot Arizona Nut of toch iets anders (kort zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-13 13:56

Hallo,

Ik heb nu een Bona Allen 9212 op mijn pony van 1.32m liggen. Dit ligt opzich goed, maar hij mag korter. Nu rij ik voorlopig met dit zadel maar wil ik op termijn wel iets korters. Mijn zadel nu is 62cm, hij zou 6/7cm korter mogen, hij heeft van een dressuurzadel boommaat 34, hij heeft een erg brede rug.
Zelf ben ik 1,58 en broekmaat 34. Ik pas opzich nog in een 14 inch. Heb een tijd geleden op een 13'' kinderzadel gereden dit past qua zitting maar qua beugels niet.
Nu zat ik te denken aan de Barefoot Arizona Nut maat 0, weet iemand hoelang dit zadel is of hebben jullie misschien andere optie's qua korte zadels?

DubbelFun

Re: Barefoot Arizona Nut of toch iets anders (kort zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-13 17:34

Beugels en fenders zijn natuurlijk altijd aan te passen :)
Als je in een kindermaat past heb je wel een ruimere keus in kortere zadels nl, alleen in NL zul je ze niet al te vaak (2e hands) aantreffen.

pmarena

Re: Barefoot Arizona Nut of toch iets anders (kort zadel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-13 11:11

Een Barefoot Arizona Nut is geen standaard zadel, die moeten speciaal op bestelling gemaakt worden en dan kunnen ze natuurlijk een beetje extra aangepast worden als je zeker weet dat je hem wilt, het lief vraagt en je geluk hebt dat Barefoot hem wil maken, want vaak zijn ze niet zo happig op speciale verzoeken omdat ze het al zo ontzettend druk hebben in de productie :)

Een gewone Arizona maat 0 komt op een ruglengte van zo'n 53 cm.

Op zich is een Arizona Nut wat langer achter de cantle, om de tooling beter kwijt te kunnen.

Maar met jouw lengte kun je normaal gesproken met een maat 38 ook nog heel aardig in een maat 0 Arizona rijden dus dan zou de zitting desnoods nog wat korter kunnen worden.

Al met al zou een 55-56cm haalbaar moeten zijn denk ik.