[WN] Kriebel pad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Kriebel pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-13 18:32

Ik was net even wat grondwerk aan het doen met een van mijn 4 jarigen met een christ zadeltje op wat hij al een paar keer heeft opgehad..Ik had nog een mooie wollen dubbele showblanket die ik zelf wel lekker aan vind voelen en omdat die er mooi onder past heb ik die er voor de eerste keer onder gedaan,om dat christ zadeltje een beetje schoon te houden..Blijkbaar was dat geen goed idee en vond hij dat ding kriebelen of zo..Hij wou het liefst dat ding eraf hebben,dus ging er in bijten als hij de kans kreeg,stampen,staart zwaaien en ging zeer gestresst lopen en heeft de nodige keren gemest..Hij keek trouwens ook zeer pissig :D Toen dat ding af was ging hij als een gek schuren in de stal en moest er direkt worden gekriebeld met een ander paard..Nu heb ik wel eens gelezen dat sommige paarden bepaalde pads vinden kriebelen maar hoe reageren jullie paarden als ze dat vinden?Ben er wel benieuwd naar :j

sevke

Re: Kriebel pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 09:14

Onder een showblanket hoort een onderlegger.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 09:29

Ik heb hem gewoon onder een veredelde barbackpad gehad dus niet onder een zadel..Zou de geweven wol dan gewoon te irriterend zijn voor de huid?Ik doe er de volgende keer wel een gewone pad onder,hopen dat hij dat fijner vind want ik wil hem wel goede ervarigen meegeven met het opzadel gebeuren en een zadel ophebben..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 10:05

Ik zou het zonde van m'n blanket vinden om 'm rechtstreeks op m'n paard te leggen. Al dat háár wat in je blanket terechtkomt dan. Ik mag graag zonder zadel rijden, dan gaat er een budgetpad (voor onder boomloos zadel) onder m'n blanket, en daar dan weer een dekensingel omheen.

Maar om je vraag te beantwoorden: ik heb één keer gehad dat mijn paard verschrikkelijke jeuk onder het zadel had. Was bij een wedstrijdje, ik was daar lopend heen gegaan (ivm geen trailer en locatie op loopbare afstand), paard had zelf z'n zadel gedragen. Hij was nat omdat het al weken regende, hij liep al een tijd met dat zadel rond en het was gaan broeien. Resultaat: jeuk. Toen ik aan het losrijden was en even halthield begon hij in de bodem te klauwen: hij wilde rollen! Normaal gesproken zou ik hebben afgezadeld en m'n paard naar een stuk zand hebben gebracht maar het was een paar minuten voor de proef! Dus sorry paard...

Die proef werd natuurlijk niks: bokkend ging hij in het rond. Is overigens de enige keer tot nu toe dat hij onder het zadel gebokt heeft, en kan het 'm niet kwalijk nemen. Na de proef natuurlijk meteen afgezadeld en paard meegesleurd naar een paddockje met wit zand :o

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-13 16:09

Tja ik gebruik hem eigenlijk heel vaak onder mijn christ bbp in de zomer omdat hij eigenlijk erg dik en schokdempend is(ik weet niet wat hij weegt maar hij is zwaarder dan mijn pad)en de paarden zweten er niet zo onder..Ik borstel de haren en zweet er af en gaat regelmatig in de wasmachine op wol wasprogramma :) Verder gebruik ik hem eigenlijk nooit en vond hem wel leuk onder dat schapen zadel..Misschien toch maar een vilten onderpad kopen..

Vandaag nog maar een keer geprobeerd met gewone pad en niets meer aan de hand gelukkig :')

Grappig om te lezen koper..Ik dacht gisteren ook niet zeuren gewoon doorlopen,maar dat vond hij geen strak plan..Eigenlijk is het ook wel voor te stellen,want zelf vind ik een wollen trui ook irritant kriebelen en paarden kunnen ook een hele gevoelige huid hebben..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 11:50

Skippy hier op bokt heeft ooit ook een topic geopend, omdat haar paardje super gevoelig is voor kriebel pads. Zij heeft diverse uitgeprobeert, maar geen idee welke uiteindelijk bevalt nu.
Ik rij met wolvilt en had daarvoor wol. Die van mij moest wel wennen de eerste keren toen ik de vilt net had, maar ging daarna goed.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 09:44

Hier ook een paard met kriebels, niet eens een blanket maar een hele goede pad waarvan ze de fleece vond kriebelen, andere pad gekocht met echte wolfleece eronder en toen was het over.
Ik merkte dat het kriebelde omdat ze steeds ging schudden alsof er een paar vliegen op haar zaten en dat een heel aantal keer tijdens de rit. Toen een onderpad eronder gedaan en dat hielp ook goed alleen zijn die niet in maatje 34x36 te koop.
Nu heb ik een wolvilten pad en geen kriebels meer.