Ik doe nu voornamelijk veel bakwerk zodat we elkaar goed leren kennen en zo nu en dan lekker buitenritje en longeren.
Nou ben ik een vrij compacte kleine ruiter
en heb ik dus ook best korte benen.Ik moet mijn beugels zeer kort doen, ben overigens de enige van de 2 mensen die nog meer op hem rijden met zulke korte benen dus de beugels zijn nog niet "gevormd" naar mijn benen zeg maar. Ik merk dat ik vaak heel beperkt ben, in de zin van weinig bewegingsruimte met de benen en dat ik mijn beugels heel snel verlies. Met doorzitten in draf, met lichtrijden en in de galop. De beugel draait dan zodat ik op een gegeven moment op mijn punten van mijn tenen rijd of ik verlies de beugel gewoon in zijn geheel. Dit zal ook absoluut voornamelijk aan mij liggen, daar ga ik ook van uit, hoogstwaarschijnlijk dat ik te gespannen ben ofzo, noem maar op.
In Amerika heb ik meerdere verschillende paarden gereden met verschillende zadels en over het algemeen verloor ik daar niet echt mijn beugels
even voor een beeld:

foto van vandaag
en een foto van waar je kan zien dat het fout gaat. Dit is al wel een oudere foto
http://i50.tinypic.com/2cmkq2s.jpg
Iemand die tips heeft? Ontspannen probeer ik, maar dan verlies ik alsnog mijn beugels. Korter heeft geen zin omdat ik dan niet meer lekker zit
langer verlies is alsnog de beugel. Ik voel me gewoon een complete beginner soms 
edit: mocht dit ergens anders toch beter passen, hoor ik het graag
omdat het met beugels te maken had dacht ik dat dit een goede plek was, maar kan het fout hebben
en dat scheef zitten, zou dan kunnen komen door wat slechtere knieeen of komt zoiets meestal vanuit de beken ? ik heb eigenlijk jaren lang alleen maar buiten gereden en met Dan nu dus weer echt in de bak. misschien dat het met rechtdoor rijden dan minder opvalt ofzo?
? Scheelt ook vaak wat!