[WN] Goedkoop westernzadel???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Patchje

Goedkoop westernzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-13 04:55

Ik krijg bijna m'n eigen paardje, maar ben aan het denken om een Pfiff westernzadel voor hem te kopen, hij zag er namelijk mooi uit, natuurlijk ga ik hem eerst passen voordat ik hem echt koop, maar hij is namelijk maar rond de 400 euro...

Heeft iemand ervaring met een Pfiff zadel? En krijg je voor een zadel rond de 400 euro echt wel wat je wil? We zijn namelijk niet echt rijk dus daarom dit zadel.

http://1.1.1.4/bmi/www.staldoorstap.nl/ ... g/b_49.jpg
Laatst bijgewerkt door Patchje op 09-04-13 05:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bernoe

Re: Goedkoop westernzadel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 05:18

Ik ben ooit ook begonnen op een goedkoop zadel maar mijn ervaring is dat je dan beter een tweedehands zadel uit en wat hogere prijsklasse kan laten aanpassen....
Ik ben toendertijd van een merkloos zadel naar een kieffer tweedehands overgegaan n mn pard liep gewoon beter!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:53

Lees de link uit mijn onderschrift eens door over goedkope zadels :)
Alles onder de 800 euro nieuw kán gewoon geen kwaliteit hebben. Goede materialen en arbeid is al duurder dan wat die Pfiff kost.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 08:55

Ik ben ook niet rijk, werk me de schompers voor m'n paarden en heb zo ook een jaar lang gespaard om een 2e hands westernzadel weer te kunnen kopen.

Was 1275, heel mooi ding. En heb er elke cent voor over gehad.
Gewoon doorsparen, en anders een veelzijdigheidzadel er op gooien :)

EDIT: JE link doet t bij mij overigens niet .. dus weet niet wat daar staat?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:16

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 09:23

Indeed. En wil niemand afzeiken, maar heb ook al genoeg negatieve dingen over die stal gehoord :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 10:08

Ik heb voor voorlopig nu een boomloos westernzadel. Misschien is dat een fijne oplossing?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 16:26

Ja, ben het met de vorige posts eens. Ik heb liever een goede tweedehands dan een slechte nieuwe. Het paardenruggetje is mij veels te lief!

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:27

zoals al gezegd, even verder zoeken.
Met een beetje mazzel kun je op marktplaats tussen de 400 en 600,- een goed tweedehandsje kopen van een leuk merk (denk aan Montana, Billy cook, Continental, circle Y, crates etc.), vergeet niet dat een goede pad ook echt een must is en (helaas) niet goedkoop.
of anders een tweedehands Barefoot om mee te beginnen (boomloos)?
veel plezier met je nieuwe paardje :)

Branca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 19:09

Kijk alleen al naar het uiterlijk... de 'nep' straalt er vanaf... Vergelijk maar eens met andere sites met echte westernzadels.

Je zegt 'dat je bijna je eigen paardje krijgt' , maar ik las dat je een appaloosa hebt en daarmee lest ed. Is het zadel voor je 2e paard/pony?

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 06:22

ja, ik heb het een beetje vaag gemaakt. op mijn profiel staat dat ik hem al heb, maar heb m maandag pas, dan hoef ik dat niet meer te wijzigen. ik vindt het namelijk een moi ding, maar ik vertrouwde t niet zo, er zijn nog meer afbeeldingen als je doorzoekt, eentje nog van voren. dat ik dit zadel heb gekozen zit namelijjk zo: ik heb een vast bedrag voor alle spullen die ik koopp voor mn paardje, ik krijg voor een tijdje geen zakgeld dan... dus doorsparen gaat niet. op marktplaats is bijna niks wat mij een beetje aanspreekt en in de buurd ligt zodat ik kan passen...

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 06:26

Maar kunnen jullie aan de foto van voren zien dat de boom scheef is? En hoelang doe je trouwens met een 2dehands zadel? Want ben niet vanplan om een 2de zadel te kopen. 1 moet genoeg zijn.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:33

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 06:38

Ik zoek eigelijk een zadel met boom, maar toch bedankt! :)

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:39

Denk aan de rug van je paardje :=
Straks heeft hij allemaal blessures door een goedkoop en slechtpassend zadel.
Dan moet je een hoop kosten maken aan DA, osteopaath, etc.
Ik zou dan voor een boomloos kiezen, daar staan er genoeg van op Marktplaats die binnen je budget vallen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 06:43

Maar je hebt hem dus al gekocht begrijp ik dat goed? Arm paard die die rotzooi op zijn rug krijgt! Vergeet niet dat je niet alles van buiten ziet. Heb je de link in het onderschrift van dubbeldun al eens goed doorgenomen? Daar wordt je niet blij van vrees ik. Misschien kan je hem nog terugsturen??

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 06:57

Je hoeft je geen zorgen te maken hoor. :) Ik zou hem dat nooit aandoen zonder eerst eens goed te informeren naar zo'n zadeltje. Maar ik denk toch dat ik met boom liever wil, gewoon zo'n zadeltje waarmee je alles een beetje kunt doen. Buitenritten, polebending, barrelrace enz.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:43

Je vraagt nogal wat van je zadel en paard....des de meer reden om echt een goede kwaliteit aan te schaffen :j

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 07:46

Ik heb ook gehoord dat zadelmakers die naar je toe komen en 2dehands zadels verkopen, zijn die dan echt duur?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 07:58

Ik heb een 2e hands zadel van ruim 800,-
En voor zover ik zag toen de zadelpasser bij ons was, liggen veel 2e hands zadels rond die prijs.

Even doorsparen, een zadelpasser laten komen (ik kan Evelien van Euro-Horse aanraden) en een zadel aan laten meten. Ga niet zelf lopen klooien met passen van verschillende zadels want je kan veel kapot maken met een slecht passend zadel.

Als ze geen zadel voor je heeft moet je voor rijd kosten betalen en als je een zadel koopt kost het bezoek je niets.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:01

Beter een deugdelijk 2ehands boomloos zadel dan een slecht, niet passend (want heb je ook budget voor een zadelpasser?) boomzadel.

Ik heb hier 2 boomloosjes liggen van barefoot, kun je prima mee buitenrijden, of in de bak, en een keer om een paaltje draaien kan ik er ook mee hoor.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:26

Patchje schreef:
Ik heb ook gehoord dat zadelmakers die naar je toe komen en 2dehands zadels verkopen, zijn die dan echt duur?

Pakweg vanaf 500 euro als je geluk hebt maar voor 800 euro zullen ze zeker wat hebben liggen.

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 08:32

Zou fijn zijn, dus zon zadelmaker laten komen en hopen dat ze een mooi zadeltje hebben. Die goed past

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 08:40

Ik hoopte daar ook op toen de zadelpasser kwam. Helaas was het zadel dat haar perfect pastte het zwarte schaap van de zadels. NIet echt een mooi ding. Maar ja, de rug van mijn paard gaat voor.
Heb nu lekker een zadel om op te rijden waar ze geen last van heeft, een zadel die ook nog mooi is komt wel.

Maar ken ook genoeg mensen die geluk hebben een passend zadel te krijgen die ook nog heel mooi is, dus kan zomaar.

Patchje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 08:46

Goed, ik ben geen zadelexperd, maar hoe zie je eigelijk wanneer zo'n zadel echt past? En je kunt toch ook gewoon een zadelmaker laten komen om te kijken of je zadel past die je niet van hem/haar gekocht hebt? Pfff, moeilijk zo'n zadel aanschaffen... /3 :?