[WN] Wild western store, problemen met 'bestelling'

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Carliijn

Wild western store, problemen met 'bestelling'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 15:51

Ha Bokkers,

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen of iig kan adviseren want ik weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Voor onder mijn westernzadel dat ik gebruik voor buitenritten wou ik eigenlijk een nieuwe pad bestellen. Een mooie gezien bij de wild western store maar behoorlijk prijzig.
Ik heb het artikel in mijn winkel mandje geplaatst, heb me geregistreerd en heb het venster uiteindelijk toch dichtgeklapt om er nog een nachtje over te slapen.

De volgende dag direct een mail dat mijn bestelling geplaatst was en dat ik nog moest betalen. De bestelling is per ongeluk geplaatst en ik heb meteen gemaild om de bestelling te annuleren, het was immers niet de bedoeling al te bestellen.
Die mail kwam niet aan en dus werd er een 2e mail verzonden waarop ik tot op heden geen reactie heb ontvangen (wel ontvangen). Geen telefoonnummer om naar te bellen dus ik dacht (misschien naïef?) dat de kous hiermee af was.

Ik heb er niks meer van gehoord totdat vandaag de TNT op de stoep stond met een groot pakket vanuit Amerika, 35 euro kosten om dat pakket aan te nemen! Ik snap niet goed waar dit bedrag vandaan kwam (staat nergens vermeld) en mijn bestelling was toch geannuleerd?
Ik kon er voor kiezen het pakket niet aan te nemen zodat het retour zou worden gestuurd dus dat heb ik gedaan.

Maar nu? Ik weet niet of hier voor mij nog kosten aan vast zitten, ik krijg geen contact met de store en of dit überhaupt nog een staartje krijgt.
Wat moet ik hier mee aan? -O-

alyel

Re: Wild western store, problemen met 'bestelling'

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:07

Normaal moet je toch altijd eerst betalen bij zo'n webshop??? Dus ik vind het maar raar...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:08

Dat klopt. Maar ik heb nooit betaald :+ Het klopt van geen kant maar toch was de pad een half uur geleden hier..

Ik ben vooral bang dat ik straks aanmaningen krijg voor het niet betalen van de pad/verzendkosten terwijl ik vanaf begin af aan al probeer om de bestelling te annuleren.
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 28-02-13 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:09

Zeker je mails bijhouden voor moest er een staartje aan dit verhaal komen zodanig dat je toch bewijs hebt dat je moeite hebt gedaan om de bestelling te annuleren..
En inderdaad wel straf, nog nooit een webshop geweten die de producten wel al opstuurd zonder betaling te hebben ontvangen, en dan zéker niet als het helemaal uit Amerika moet komen..

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:15

Dat heb ik ook nog nooit meegemaakt, daarom maakte ik me ook niet zo druk om het feit dat ik geen mail terug kreeg. Ik had toch niet betaald, dan sturen ze ook niks op. Dacht ik :+

Ik stuur iig nog een mail waarin ik de situatie uitleg en hopelijk krijg ik daarop een reactie.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:17

Wat een raar verhaal zeg. Misschien kun je er iets over terug vinden in hun Algemene Voorwaarden ofzo?
Mag ik aannemen dat het een shop uit Amerika is?
(ik ken namelijk een Nederlandse Wild Western....)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:19

Een bestelling is pas geplaatst als je officieel betaald hebt, niet eerder. Er heeft dus ook nooit een koop plaats gevonden.
Dat de store het wel alvast op stuurt is dom en niet reageren op emails van klanten is nog dommer.
Verder denk ik niet dat je bang hoeft te zijn voor een deurwaarder op je stoep ;)

Die 35 euro kunnen de inklaringskosten en BTW zijn, beetje afhankelijk wat de pad+vervoer samen waren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:22

Weet je zeker dat het pakket dat je kreeg van hun afkomstig was? Er zijn ook een stel oplichters bezig met zomaar pakketjes versturen en vervolgens word je opgelicht had ik ergens gelezen...
Ik zou me er niet druk om maken en de mailtjes voor de zekerheid goed bewaren als bewijs, ze kunnen jou volgens mij niks maken want je gaf aan dat je de bestelling wou annuleren...

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:23

Rumpleteaser schreef:
Wat een raar verhaal zeg. Misschien kun je er iets over terug vinden in hun Algemene Voorwaarden ofzo?

Het is dus de nederlandse wild western :=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:25

Dan is die 35 euro idd een vreemd bedrag. Misschien ongefrankeerd opgestuurd ??

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:25

Romy1234 schreef:
Weet je zeker dat het pakket dat je kreeg van hun afkomstig was? Er zijn ook een stel oplichters bezig met zomaar pakketjes versturen en vervolgens word je opgelicht had ik ergens gelezen...
Ik zou me er niet druk om maken en de mailtjes voor de zekerheid goed bewaren als bewijs, ze kunnen jou volgens mij niks maken want je gaf aan dat je de bestelling wou annuleren...

Nee ik ben niet zeker. Ik weet dat er nog maar 1 onafgeronde bestelling was en dat was die van de western store. Ik kon het pakket niet aannemen/openen maar te zien aan de grootte en de stof die door de verpakking scheen was het de pad.

Op het pakket stond black yak :+ Daar werden de postbode en ik ook niet veel wijzer van.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:28

DubbelDun schreef:
Dan is die 35 euro idd een vreemd bedrag. Misschien ongefrankeerd opgestuurd ??

Het pakket zelf was afkomstig uit amerika maar de store is nederlands. De kosten kan ik snappen als hij uit het buitenland komt, maar hier was ik voor de bestelling niet van op de hoogte.

Als hij uit amerika moest komen omdat hij bijvoorbeeld niet op voorraad was dan hebben ze toch de plicht om dat te vermelden?

Ik maak me iig niet al te druk en heb net nog een mailtje gestuurd.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:31

Carliijn schreef:
Rumpleteaser schreef:

Het is dus de nederlandse wild western :=

Okay! De vorige eigenaar zit op Bokt, dat is Diaz.
Volgens mij is ze een poosje geleden gestopt en heeft ze de zaak verkocht.
Maar dat weet ik niet meer zeker, misschien kun je haar een berichtje sturen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:33

Als de Nederlandse winkel idd bij niet op voorraad in Amerika besteld en direkt naar jou laat opsturen dan horen ze dat er wel bij te vertellen. Zéker als er dan ook nog importkosten bijkomen.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 16:43

Ik heb beide mailtjes gelukkig nog en heb er net weer 1 gestuurd waarin ik dringend vraag om een reactie.

Ik denk dat bokker Diaz mij hier niet mee kan helpen aangezien zijn geen eigenaar meer is, maar ik ben iig een beetje gerustgesteld nu ik zeker weet dat zij degenen zijn die fout zitten en dat dit niet mijn fout is.

Ben wel weer een beetje genezen van het online bestellen :') Goed voor mijn rekening dat wel.

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 16:54

Carliijn schreef:
Nee ik ben niet zeker. Ik weet dat er nog maar 1 onafgeronde bestelling was en dat was die van de western store. Ik kon het pakket niet aannemen/openen maar te zien aan de grootte en de stof die door de verpakking scheen was het de pad.

Op het pakket stond black yak :+ Daar werden de postbode en ik ook niet veel wijzer van.

The Black Yak is een amerikaanse westernshop.
Heb er meerdere keren naar volle tevredenheid besteld.
Misschien dat jouw Nederlandse shop daar heeft besteld voor jou?
Ze hebben voornamelijk Profesionals Choice bij TBY.
http://www.theblackyak.com/servlet/StoreFront
De eigenaresse heet Melinda Tucker.
Misschien zou je haar eens kunnen mailen met de vraag of zij wat naar jou heeft opgestuurd?

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 17:50

Het was indd een professionals choice pad dus dat zou heel goed kunnen. Maar dan vind ik de gang van zaken erg vreemd.

Als ik bestel bij de 1 laat je toch niet een ander leveren met 35 euro extra kosten als 'verassing' voor de klant :+
Ik vind het een vreemd verhaal met een reeks rare handelingen. Erg onbeschoft allemaal.

Niks ten nadele van TBY natuurlijk ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-13 18:21

Wie zegt dat het van hun uit is?
Wie weet zijn het wel oplichters of hackers die je bestelling gezien hebben en je zo proberen op te lichten... Ze verzinnen rare dingen de laatste tijd hoor.

Als hun niks van zich laten horen, laat het lekker rusten, ze reageren toch ook niet op jou dus zou ook niet meer mailen... Als er een probleem is hoor je het vanzelf.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-13 19:25

Dat is waar. Ik heb gemaild, de oude bewaard en nu laat ik het gewoon zitten. Als ze terug mailen is dat fijn en anders dan is het bij deze klaar :)

Bedankt allemaal voor de snelle reacties, ben er nu een stuk geruster op!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:02

of je kon voor 35 euro een PC pad hebben, je hebt geen koop overeenkomst, dus een gift,waar van je alleen de verzendkosten betaald.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 00:31

Idd, was ik ook al aan het denken :D

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 09:23

MidnightPSan schreef:
of je kon voor 35 euro een PC pad hebben, je hebt geen koop overeenkomst, dus een gift,waar van je alleen de verzendkosten betaald.

Ervan uitgaand dat er in het pakket ook degelijk iets zat he :) Voor hetzelfde geld zat er niets in en was het inderdaad een poging tot oplichting..

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:36

catzkillz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 11:46

Daar heb je ook weer een punt :) Weet niet wat ik zelf had gedaan in die situatie. Je hoort de laatste tijd zo veel omtrent fraude en oplichting, maar een pad voor 35euro da's natuurlijk wel mooi meegenomen..

breakthelaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-13 17:26

MidnightPSan schreef:
En hoe komt http://www.theblackyak.com/servlet/StoreFront dan aan haar gegevens?
Er zat gewoon een pad in die doos, pech voor wild west dan.

Wellicht was de pad niet op voorraad bij WWS en is ie gelijk doorgestuurd door TBY naar de koper?
Ik had hem misschien ook wel aangenomen voor 35 euro.
Inderdaad.. vette pech voor WWS en mazzel voor degene die hem aanneemt :+