Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Waarom een don't? (de vorm of het gebrek aan zilver ... of nog weer iets anders?) Dana82 schreef:Vriendin van mij rijdt open trail bij PRAB met zulk zadel. Nog erger zelf eentje zonder horn. Meer echt een trekkers zadel maar wel met boog vooraan. In de rules staat niet eens uitdrukkelijk dat een er Horn op moet (wel een verhoging vooraan maar over de horn wordt niets uitdrukkelijk gezegd).
Zij heeft dat ook uitdrukkelijk aan de jury gevraagd en zij wisten, gelukkig, te melden dat meeste juryleden vooral de proef bekijken. En zo hoort het ook! Anders wordt het zeker een elite sport. Zoals dat ene jonge meisje bij Arthur aan het zagen was dat haar blouse van 600 € toch in het niets verdwijnt met de Duitse en Italiaanse ruiters. Komaan zeg!!! Het is een paardensport en geen modeshow.
Voilà dit gezegd zijnde, lag me al lang op de maag. Ik vind wel dat de ruiter in westerntenue moet zijn. Maar minder punten krijgen omdat je geen zilver op je zadel hebt?
quarterH schreef:het is geen vorm zadel die normaal is op shows. deze zijn meer voor buitenrijden en endurance ed.
je zultzo'n round skirt nooit zien op een show van niveau.
Dana82 schreef:Vriendin van mij rijdt open trail bij PRAB met zulk zadel. Nog erger zelf eentje zonder horn. Meer echt een trekkers zadel maar wel met boog vooraan. In de rules staat niet eens uitdrukkelijk dat een er Horn op moet (wel een verhoging vooraan maar over de horn wordt niets uitdrukkelijk gezegd).
met die (lelijke) nette blouses en chice (soms nog afschuwelijkere) pads ... zilver hoort bij het plaatje / spelletje van de modeshow.
). Ik ben niet van plan om haar op het NK te starten, enkel op 'gewone' WRAN wedstrijden. Dus een beetje niveau; ja, maar ik ga absoluut geen top met haar rijden. (Mocht het perongelijk zo goed gaan dan zoek ik over 2 jaar wel weer een nieuw zadel
).