)Maar toch wil ik het even voorleggen, zodat ik advies krijg op MIJN situatie.
Ik twijfel denk ik tussen 3 zadelpassers:
- Arthur in Vorstenbosch ( voor mij wel lekker dichtbij, maar eerlijk gezegd hoor ik niet alleen maar al te goede dingen)
- Evelien van eurohorse ( hierover hoor ik wel hele goede dingen! Maar komt zij voor 1 ponyzadeltje helemaal naar Brabant?)
- Rene van westernspul ( heb ik nog niet veel ervaringen over gehoord en ik vraag me ook af of die voor 1 zadeltje wil komen)
Mijn paard is niet de makkelijkste om een zadel op te passen. Het gaat om een fjordenkruising, redelijk kort ruggetje, wat ronder geribt.
Wij rijden serieus recreatief western. We trainen veel en serieus, maar (nog) geen wedstrijden. Daarnaast rijden we graag trektochten, waarvoor een goed zadel toch wel een must is ja..
Mijn budget is rond de 500 a 600 euro ( ok 700 hooguit) Zou dit een reëel budget zijn voor een goed 2ehands zadel?
Daarnaast twijfel ik nog steeds of wij het best gebaat zijn bij een boomzadel of een boomloos zadel.
Ik heb van allerlei literatuur helemaal doorgelezen en eerlijk gezegd ga ik alleen maar harder twijfelen..
De meningen zijn zo verdeeld en de feiten zo weerlegbaar! Ik wil het gewoon graag in een keer goed doen, en ik ben zo bang om een verkeerd zadel op mijn pony te klappen waardoor ze verpest wordt..
Hopelijk kan iemand een beetje advies geven, reacties zijn heel welkom!!
Het beste kun je even met haar contact opnemen. Volgens mij komt ze ook voor 1 zadel, en als je een zadel koopt vervallen de voorrijkosten (als ik me niet vergis zijn deze rond de € 50,-) en misschien kan zij jou ook verder helpen met je keuze voor met boom of zonder boom.
zo klein zijn ze nou ook weer niet hoor
En nee hoor BM geeft geen probleem met lange ritten. Heb naast de boomzadels ook nog steeds een BM en gebruik em voor pleegpoownie (als die hier op vakantie is). Rijd dan ook langere ritten maar geen centje pijn.