Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
superpony schreef:Ik wilde eigenlijk weten welke mondstukken echt verschillend aanvoelen. Het verschil met een klein of groot rolletje? Of zo een dingetje in het midden?
De correctional is echt een stuk scherper dan een barrel. En het ligt echt aan je paard welk mondstuk juist scherper of zachter inwerkt. Dikte tong, lagen, hoeveel ruimte in de mond enz enz enz. Het trensbitje wat ik heb heeft de bijnaam Babymyler, is een heel zacht mondstuk, en mijn oude paint vond die geweldig. Liep daar super ontspannen op en nam hem goed aan. Lena wordt van dat bit juist hangerig, en Clips vind em echt niks. Die begint echt ermee te klooien, wil niet meer ontspannen in de mond en begint ermee te sperren. De barrel heeft een wat breder middenstuk, wat dus ook en licht naar voren is gebogen. Ligt bij Lena heel prettig, mooie ruimte voor de tong, en op moment aan aanname werkt deze meer op de lagen dan de tong. De correctional werkt op de lagen en het gehemelte, wat bij Lena een wat snellere reactie geeft.
) maar er is hier geeneen die em prettig vind. Die werkt alleen op de lagen, geeft druk op de tong en je paard moet dat dus net prettig vinden.
willen, hun probleem. Als ik je weet wel.... op de correctional doe, komt ie echt harder aan
superpony schreef:@Rina, heb je ook al eens een rotary bit geprobeert? Ik zie ze bij profi -tack, heb ze ook wel gezien van qualcraft elders.........
superpony schreef:Ongebroken heb ik ook over nagedacht. Ik heb alleen als laatste toen ik 19 was met ongebroken gereden, dus geen ervaring mee verder. Weet wel hoe bitten zouden moeten werken, ben alleen voorzichtig en doe nooit ''zomaar'' wat, snap?

superpony schreef:Ik vind die rotary apart en ken echt niemand die ermee rijdt of heeft gereden. Ik dacht, jij probeert wel wat uit, dus misschien die ook??
Maar alle rotary's die ik in handen heb gehad hadden allemaal scherpe randjes bij het bolletje. En daarom heb ik er (tot nu toe) geen gekocht. superpony schreef:Ik zie alleen mondstukken die ik nooit heb gebruikt en ook nooit heb bekeken. Hij hoeft niet per se weer naar shank, want ik start niet en we doen verder niets bijzonders