[WN] zadelkast waar een westernzadel inpast..

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Alnieno

zadelkast waar een westernzadel inpast..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 17:28

Hey!

Vandaag is mijn pony verhuist naar een leuke pensionstal *\o/* Hij stond altijd aan huis en mijn spullen en zadel lagen in de schuur, maar nu dus in een kast. Ze hadden een kast vrij, maar je raad het al, mijn zadel past er niet in... -O-

Hoe doen jullie dat? waar kan ik een (goedkope..) zadelkast vinden waar wel een westernzadel inpast??

Alvast bedankt!

DubbelFun

Re: zadelkast waar een westernzadel inpast..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:37

Zelf maken (en dan diep genoeg) of een kledingkast van 80 breed kopen en daar een stok in de breedte in maken.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:00

Ik heb mijn zadel op de knop staan in een oude PSU kast.
Dat is een stalen kast die als locker in het leger werd gebruikt. De officiers versie hiervan heeft een breed hanggedeelte (rechter gedeelte bestaat uit handige vakjes) waar je zadel in past.
En hij is van staal, handig voor de muizen en vocht! De laatjes kan je ook eruit halen, zodat bijvoorbeeld een zak voer erin past op de bodem.
Kosten waren voor mij toen 75 euro, plus huur aanhanger want hij past niet in de auto. Is 2m hoog en 1m breed. Veel goedkoper kan je niet vinden vrees is, of je moet geluk hebben of zelf maken.
Afbeelding

Hier staat zo'n PSU kast op MP: link, in Eemdijk - dat ligt vlak bij Hilversum/Baarn.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-12 21:18

oeh die kast lijkt me wel wat! maar de afmetingen zijn 1 bij 2 bij 55, heb je je zadel er schuin in? want mijn zadel is wel langer dan 55 cm..

loekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 23:42

Bij ons op stal ook een aantal van die kasten, bij 1 had de eigenaar de staande plank en de kleine dwarsplankjes eruit gehaald, en er zadeldragers in gemaakt. Wel voor engelse zadels, maar je zou er dan een balk in de breedte in kunnen maken.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:19

Ik heb dezelfde kast als Smotz en mijn zadel staat op zn kop met de knop in de linkerachterhoek op de bodem van de kast op een zachte deken, de beugels vouw je dan naar binnen over elkaar en dan kan de kast nog prima dicht. Ik heb een groot zadel.
Smotz heeft er een verhogingkje in gemaakt (zie je niet op deze foto) zodat ze onder dr zadel ook nog ruimte heeft voor spullen.
Ik heb een hoofdstelhaak aan de kledingroede in de kast gehangen en daaraan hangen mn hoofdstel, halster, sporen, en borstelzak. Ik zal vanmiddag wel even een foto maken van mijn kast.

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:21

http://www.zadelkasten.nl halen wij altijd onze kasten.

Op de pensionstal waar ik sta, zijn er maar een paar kasten diep genoeg. (eigen kast mag daar niet, dus als er iemand met een westernzadel komt --> ruilen)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 14:23

Ik heb zoiets als Smotz beschrijft, echter de onderste 4 vakken heb ik niet, dat is 1 grote ruimte met de linkerkant zeg maar, Mijn zadel paste er dwars in.

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:39

Nee, hij past niet in de breedte erin. Mijn zadel is redelijk normale lengte, 67cm.
Hij staat op de knop, met de beugels gevouwen. Dus dan maakt de lengte van je zadel niet uit!
Gaat prima, dikke handdoek eronder en zadel vervormt niet ofzo. Ruimte zat zo.

Je kan moeilijk een steun erin maken, omdat het staal is. Dat moet gelast worden of een andere crea oplossing. Een paar andere stalgenoten hebben dit wel gedaan, maar een engels zadel is natuurlijk wat minder zwaar als een western.
Ik heb idd een houten bankje eronder gemaakt waar het zadel dan op staat, voor extra opbergruimte.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:50

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:53

Wij hebben op stal kasten waar mijn zadel net in past. Het is,een 17 inch dus extra lang.
Afbeelding

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:17

de beloofde foto van mijn kast (moet m wel eens opruimen zie ik)

Afbeelding

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-12 18:42

dankjewel voor jullie meedenken en foto's!! ik heb op mp van ruitersport het pakhuis (?) een westernzadekast gevonden voor een prikkie, komen hem volgende week brengen:)