[WN] Beenbescherming, Prof choice of...?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Beenbescherming, Prof choice of...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 21:10

Hoihoi western-bokkers, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven!

Op dit moment gebruik ik deze quick wrap splint boots van Professional's choice:
Afbeelding

Op zich niks mis mee, behalve dat ze totaal niet ventilerend zijn en dus erg warm worden, daarnaast is de buitenkant (net zoals bij de 3 in 1 SMB beschermers) van dat klitteband spul wat op den duur 'pluiziger' wordt en waar alles aan blijft hangen/plakken... en ik ga me daar op een geven moment aan ergeren maar ben misschien een zeur daarin :')
Wat ik daarentegen zo fijn vind van de Professional's Choice peesbeschermers is dat ze zo mooi naar het been vormen...
Nou heb je smb Ventech elites van geperforeerd neopreen, maar dan zit ik weer met dezelfde stof aan de buitenkant en daarnaast zit paardlief bij de elites precies tussen 2 maten in (de small is te klein in omtrek en de medium waarschijnlijk te hoog, wil graag dat ze fatsoenlijk d'r knieen kan buigen :+ ) dus dat gaat 'm niet worden :n
Nu kwam ik deze ventech splint boots tegen, met nylon buitenkant (lijkt me beter slijtbestendig):
Afbeelding
http://www.uhg-shop.nl/?Lng=nl&Section= ... ductID=852

Deze zijn meer te vergelijken met mijn huidige beschermers en qua maat zit ik dan goed, kent iemand ze toevallig? :)

Ik ben bang dat ik niet verder kijk dan mijn neus lang is, omdat ik niet met veel verschillende merken ervaring heb.. dus wil ook graag weten wat voor beschermers jullie gebruiken, welke hebben een fijne pasvorm, voeren hitte af en wat raadden jullie me aan?
Het gaat mij voornamelijk om de reining (en bijv. overstappen/aantikken bij trail oefeningetjes), dus splint boots lijken me voldoende? Heb niet het idee dan 3-in-1's echt een meerwaarde hebben, maar hoor ook graag jullie mening daarover :)
Als we in de toekomst echt gaan stoppen schaf ik wel skid boots oid aan voor de achterbenen, maar daar heb ik het in dit geval dus niet over ;)

Deel aub je ervaringen hier :D Alvast bedankt!

Anoniem

Re: Beenbescherming, Prof choice of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 21:53

Ik gebruikte vroeger altijd de SMBIII en de beschermers van classic equine.
Echter nu overgestapt op bandages en de beenbeschermers gebruik ik niet meer.

Met reining zou ik zeker bandages en bellboots combineren. Achter ook bandageren als je gaat stoppen of anders skidboots.

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:34

@Hollywood86, gebruik jij onder je bandages ook onderlappen of niet. Had ze ook gekocht ivm makkelijk wassen, echter met onderlappen leek het wel of haar pootjes in het gips zaten. Vind het altijd wel heel netjes staan voor show.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:52

Ja, altijd onderlappen gebruiken. Is iets minder ''strak'', maar wel veel beter voor de benen en daar doe je het voor tijdens training.

Op show gebruik ik meestal combo-bandages, waarvoor geen onderlap nodig is. Dat ziet er dan wat mooier uit.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 07:24

Ik heb liever iets wat snel/makkelijk aan en uit te doen is :Y) en worden bandages niet juist erg warm??

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 09:13

Splintboots, voor de reining (oefeningen) gecombineerd met bellboots. Werkt prima.

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 10:33

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 14:51

@WB; welke splint boots zou jij dan adviseren ? :)
@ Specje; bedankt voor de link, zijn die gewoon van neopreen aan de binnenkant?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:05

Die Specje laat zien zijn heel goede :j
De mijne heb ik afgelopen jaar gekocht bij de X-mas sale @Arthurs (merk Cattlemans, geloof ik?)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 15:19

Ja zulk soort heeft Cattlemans ook inderdaad.

Dit staat er op de site van Classic Equine:

Classic Equine Splint boot
Preferred by NCHA Champion Faron Hightower and AQHA Champion Benny Guitron. An ideal lightweight, close profile protective boot for the show ring and for training. Double hook-and-loop straps provide a secure method to keep boots on your horse. Tough leather splint pad with a shock absorbing nitrate inner lining provides splint protection. New and improved sizing for an optimal fit and increased performance.

Moet zeggen dat ik weinig verstand heb van materialen, maar als ik dit goed begrijp is het een nitraat en zit er geen neopreen in. Al denk ik bij nitraat aan chemicalien of heb ik dat mis? Iemand die hier misschien meer verstand van heeft? :o

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 18:03

Ik weet ook niet wat ik me erbij voor moet stellen, maar als het beter zou 'ventileren' dan neopreen hadden ze het er vast bij vermeld, dus ik ga er niet vanuit := Daarnaast weet ik niet of deze kleiner/groter vallen dan de PC beschermers...
maar de splint boots die ik als tweede in mijn OP noemde, zullen toch wel een beetje vergelijkbaar zijn? En over het algemeen ben ik bij PC altijd wel tevreden over de pasvorm :j misschien zijn ze toch het proberen waard, maar ik wacht nog even op andere reacties (heb er ook geen haast mee) :)

Specje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 18:29

Ja verwacht dat het wel ongeveer vergelijkbaar is

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 15:25

Ben nog steeds op zoek naar goede, ademende peesbeschermers... niemand meer een idee? :(

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 17:10

Ik heb hele gewone peesbechermers en Davis bell boots. Na het rijden doe ik ze meteen af, dus voor ik een paar rondjes uitstap. Die ik heb zijn plastic met neopreen, maar makkelijk schoon te houden. Aan de voorkant open. Bevalt me prima.
Nu doen wij geen stops ed meer. Dan zou ik achter bandageren.
Ik doe dus iig alles af voor het op adem stappen, liefst op steen.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-12 20:02

Bedankt voor je reactie! Ben ook al aan het kijken naar gewone 'engelse' peesjes (in het bruin of zwart valt toch niet zo op :)) ), aangezien daar wat meer aanbod in lijkt te zijn, ook die wat meer ventileren ipv dicht neopreen. Want vind ze anders toch wel erg warm worden.. Leren beschermers zit ik ook nog te overwegen :j