[WN] Boommaten

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

BowieBonanza

Boommaten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 09:59

Hoii,

Ik wil heel graag voor mijn pony een westernzadel kopen voor in het bos, maar nu heb ik geen verstand van de maten van zo'n zadel. Ik kan nergens op internet een goede uitleg vinden, vandaar dat ik het hier vraag.
Ik heb een E-pony, die normaal een medium boom als gegoten ligt.
Ook ligt een zwarte boom van Wintec super.
Welke maten zijn hier aan gelijk in westernzadels?

Groetjes!

Angela

Re: Boommaten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:07

Bij ieder zadel is het zo dat niet alleen de boommaat, maar ook de vorm van de hele boom maakt of het zadel past of niet. Een maat 30 KN is niet hetzelfde als een maat 30 wintec bijvoorbeeld. Je kunt er niet vanuit gaan dat doordat de maat 30 KN past, de maat 30 wintec daarom ook zal passen. Wil je een passend zadel, dan moet je ook met een westernzadel voor af en toe echt laten kijken door een zadelmaker of het zadel goed past. En ja, dat maakt het iets duurder, maar een paard dat ineens niet lekker meer loopt door een slecht passend zadel, is nog veel duurder.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:08

Boommaten van Westernzadels hebben een andere benaming maar hier geldt hetzelfde als Angela aangeeft: de ene maat is de andere niet.

Bedenk ook dat een goed Westernzadel best duur kan zijn als je het voor alleen erbij wilt.

Ik heb gevraagd of je topic naar WN TR verplaatst kan worden; ik denk dat het handig is daar zelf ook nog even flink rond te neuzen om jezelf verder te kunnen inlezen. :)

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 12:54

HAR -> WN-TR