[WN] Welke western beugels zijn er?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Margee

Welke western beugels zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-12 08:29

En met name op dit moment...
Ik kom een beetje op leeftijd :( en voel na een uurtje toch wel mijn heup, enkel en knie. Volgens mij hangen mijn beugels prima en is het een persoonlijk probleem, dus geen zadel oid. mankement. Ik heb het bv ook op de fiets.
Bovendien ga ik de laatste tijd regelmatig alleen naar het bos dus iets meer veiligheid is ook welkom, je zal maar blijven hangen in je beugel bv. Ik rijdt nauwelijks in de bak, alleen buiten en ook door druk verkeer dat niet altijd rekening houdt met een paard en zijn schrikreacties. Ik zal op de Markt EZ rides en dat zette me weer aan het denken.
Welke (western) beugels zijn er op dit moment die het rijden wat comfortabeler maken ..... en heeft iemand daar ervaring mee.

DubbelFun

Re: Welke western beugels zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 08:44

Ik denk dat alle mogelijkheden vroeger of later al wel op WN zijn langsgekomen.
Je hebt stirrupturners als simpelste alternatief voor zere knieën door stugge fenders.
Verende EX-rides met een breed voetbed tegen zere knieëen en 'zware' voeten.
Diverse soorten Safety stirrups die makkelijk uit gaan en dus geen gevaar voor dragging.
Google geeft ook een mooi overzicht ;)
http://www.google.nl/search?q=safety+st ... 80&bih=586

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-12 16:48

Ik heb deze:

Afbeelding

Dit naar aanleiding van knie problemen bij langere ritten (ik heb een gebroken knieschijf gehad). Aanzienlijk verschil met normale beugels en voelt ook heel stabiel. Ik rijd nu weer met normale beugels maar bij lange ritten gaan deze er altijd op.

superpony

Re: Welke western beugels zijn er?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-12 13:19

Ik heb nog nooit naar andere beugels gekeken hiervoor. Maar mijn knie is op meerdere plekken gebroken geweest lang geleden. Meestal draag ik als het kouder wordt een brace. Ik heb weinig klachten, maar bij kou wordt mijn knie stijf, vandaar dat ik hem dan wat steun gaf en ook wat warmer houdt met chaps. Ik had er laatste 2 weken buiten al last van, maar vond nu al met chaps rijden wat overdreven.
Buiten rijd ik altijd al met mijn ariat schoenen ipv laarzen, omdat ik daar de veters van kan aantrekken je meer steun hebt.
Wat voor klachten of gevoel hebben jullie in de knieen?
Verende beugels lijken mij niet prettig.
Mijn leer is van mijn beugels versleten en ik zocht iets nieuws, maar veel grip wil ik ook niet. Mijn voet moet er wel snel uit kunnen.
Interessant, ben benieuwd.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-12 12:10

Ik had in het begin ook erg veel last van mijn knieen doordat ik druk op mijn knieen kreeg door de fenders.
Nu heb ik voor mijn zadel de EZ Knees aangeschaft en dit gaf al erg veel verlichting omdat ik de fenders niet meer om mijn been hoef te draaien.

Afbeelding