[WN] Welk zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_mexx_lady_

Welk zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 16:35

Na lang twijfelen toch maar een topic geopend.

Ik ben al lang gek van western en alles wat ermee te maken heeft maar ja je hebt een sportpaardje, rijdt jumpings en dan denk je 'ach laat maar zitten die bui waait wel over'. Inderdaad het waaide wel over, maar nu is het weer helemaal terug!
Ik ben dit weekend naar een rodeo evenement geweest waar ze van alles showen en ik ben weer helemaal gek...

Ik zie het springen toch niet meer zo zitten en ik vind in de bak rijden de laatste tijd redelijk saai geworden. Altijd dezelfde rondjes en figuurtjes rijden...
Nu was ik eens aan het kijken voor een westernzadeltje, maar die zijn allemaal zo ontzettend duur. Nu kwam ik een zadel van wintec en barefoot tegen. Deze zagen er wel leuk uit maar ja hoe is de kwaliteit? ( Weet iemand ook hoeveel die wintec's kosten? )
Tweedehands is een optie maar zoveel vind je er ook niet :p

Ik ben niet van plan ( nog niet, ooit misschien ) om ook serieus iets aan te schaffen, maar ik ben het aan het overwegen. Voor later misschien :D
( mijn paard is er trouwens ook niet heel geschikt voor denk ik maar who knows )

Groetjes!

thillie

Re: Welk zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:40

Wat is jou doel? Je kan met elk ras western rijden maar het is maar net wat voor doel je hebt.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 16:46

Ik wil niet beledigen totaal niet! Ze is groot en heeft lange benen, ze heeft er nog altijd moeite mee soms.
Mijn doel ik ook niet om sliding stops te leren maar gewoon lekker relaxed naar buiten te gaan en gewoon de basis te doen met simpele oefeningetjes

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:50

Daar heb je geen western tack voor nodig om naar buiten te gaan of om basis oefeningen te doen. Begrijp mij niet verkeerd maar als je een western zadel wil aanschaffen heeft helemaal niks met die dingen te maken. Daarom vraag ik ook naar jou doel. Je kan namelijk met een engels zadel net zo goed naar buiten en met een engels hoofdstel kun je ook met losse teugel rijden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 17:23

Ik denk dat de Wintec Western en de Barefoot kwalitatief vergelijkbaar zijn, ook in prijs zullen ze elkaar niet veel ontlopen. Voordeel van de BareFoot is dat er een testzadel van te bestellen is en iets makkelijekr past omdat er geen boom in zit.
De Wintec heb je in 2 breedtematen, maar die is hier moeilijk te krijgen en dus goed te passen.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 18:15

Vond de barefoot's er ook wat mooier uitzien.
Ik ben op internet 2 zadels tegen gekomen ( 500 euro en 350 ongeveer )
Het zagen er nette zadel uit, maar omdat je hier leest dat een goed 2dehands ook al snel 800 euro is leek het me maar weinig... :D

thillie; ik ga ook gewoon naar buiten met mijn zadel maar na een uurtje doen mijn enkel pijn door de korte beugels ( langer is geen optie voor mij, het is een springzadel en het zit zo k*t als ik mijn beugels 3 gaten langer doe )

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:40

Je moet het natuurlijk zelf weten het is jou geld en jij moet het uitgeven. Ik heb zelf geen verstand van deze 2 merken dus succes met jou zoektocht.

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 21:44

En heb je al op de bokt markt gekeken staat ook wel het eea tussen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-12 19:06

Bokt markt helemaal niet aan gedacht!

thillie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-12 21:35

Staan een paar goede tussen let wel op de goede merken zitten ook een aantal flut zadels tussen

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-12 17:56

Ik heb een gekeken er zaten wel wat leuke dingetjes tussen maar helaas word het nog niet voor nu xd