[WN] Amerikaanse maten???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ElineMeike

Amerikaanse maten???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-12 18:20

Hoi,
Ik ben al een tijdje op zoek naar een paar leuke western spulletjes.
Helaas is het in Nederland allemaal best duur, en aangezien mijn budget niet erg hoog is, stelde mijn vader voor op een Amerikaanse site te zoeken.
Ik heb de hele middag gezocht, en heb prachtige laarzen en blouse gevonden.
Nu zit ik met een probleem, welke maat pas ik???
Weten jullie raad?
Voor de blouse heb ik in nederland maat M.
En voor de laarzen maat 41.
Alvast bedankt!!!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:17

met verzendkosten, evt. verzekering en importkosten ben je niet echt veel goedkoper uit ;)

Asciugamano

Re: Amerikaanse maten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 13:29

Staan er op het internet geen omrekentabellen?
Mijn ervaring is dat sommige dingen echt wel goedkoper zijn wanneer je ze daar bestelt.
Ik heb 2 keer een paar Ariat laarzen gekocht die mij per paar minder dan 100 euro kostten terwijl ze hier voor 175,- in de winkel stonden!
En dan reken ik natuurlijk de verzendkosten en die van de douane enz erbij. ;)

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-12 18:54

sflj schreef:
Staan er op het internet geen omrekentabellen?
Mijn ervaring is dat sommige dingen echt wel goedkoper zijn wanneer je ze daar bestelt.
Ik heb 2 keer een paar Ariat laarzen gekocht die mij per paar minder dan 100 euro kostten terwijl ze hier voor 175,- in de winkel stonden!
En dan reken ik natuurlijk de verzendkosten en die van de douane enz erbij. ;)

hoeveel waren de verzendkosten, douane, enz. bij elkaar bij jou?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-12 20:40

ik kom niet aan onder de 100 $.
verzenden is minimaal 40 $, 20 % BTW + 12,50 inklaren. dan heb je ariats voor 30 $ ofzo..

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 13:21

Weet het zo niet meer maar was iets van 95 euro kwijt ofzo. Nieuwe Ariats, in doos, op Ebay. Heb ik 2x gedaan alleen de 2e keer was het model toch net iets anders dan verwacht en dus heeft mn vriendin nu ook een mooi stel laarzen. ;) (omdat ik er nét niet in pas :) )

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 14:29

sflj schreef:
Weet het zo niet meer maar was iets van 95 euro kwijt ofzo. Nieuwe Ariats, in doos, op Ebay. Heb ik 2x gedaan alleen de 2e keer was het model toch net iets anders dan verwacht en dus heeft mn vriendin nu ook een mooi stel laarzen. ;) (omdat ik er nét niet in pas :) )

Of dameslaarzen gekocht ipv herenlaarzen? :P bv 8,5 US herenmaat is maat 42 NL en 8,5 US damesmaat is 39 ;)
http://shoe-craft.com/wp-content/upload ... verter.png

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 15:03

maar het is daar net als hier; alle maten vallen anders. kan je van het ene merk 38 hebben, en het andere merk is het mt. 40.sommige vallen smal, andere breed.kleding en schoenen is lastig kopen, zonder passen.
tenzij je dezelfde laars hier al hebt.

ElineMeike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-12 15:32

sflj schreef:

ohh dat is niet veel!
Je hebt natuurlijk wel het risico dat je ze niet past, maar je zouz e dan e.v.t. nog door kunnen verkopen op marktplaats of bokt :j

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-12 16:02

Daarom. De maten verschillen niet, het zijn beide Ariats alleen de schacht is anders.
Daar had ik wel op gelet, ik dacht dat ik daarvan een andere maat had dan ik heb. ;)
Maakt niet uit, m'n vriendin was ook wel aan een paar nieuwe toe. Ze draagt ze alleen in de winter en met een paar dikke sokken aan zitten ze nog lekker ruim! (We schelen zo'n 3 maten ;) )