Ik heb al eerder contact gehad met Evelien zij zei dat ik beter kon wachten tot mijn pony wat meer uur per week onder t zadel loopt en wat ouder is omdat hij anders zo weer uit een duur zadel groeit. Vandaar mijn volgende vraag:Is mijn zadel te lang of gaat het nog? Mijn pony loopt er 1x in de week voornamelijk buitenritjes mee omdat hij eerst veel rechtuit moet lopen.

de achterkant

bij zijn schoft heeft hij ruimte genoeg mijn hele vuist past er onder

schouder

met pad er onder. Ik heb zelf t idee dat het net kan. De boom ligt achter de schouder en de skirt aan de onderkant schuift niet over zijn heup als hij inbuigt. Maar om te dubbelchecken toch maar even vragen
heb geen westernzadel meer. Het was veeel te lang en lag op de schouder. Ik heb nu wel een heeeeerlijk verend ruiz diaz zadel.....als ik niet beter zou weten, zou ik zeggen dat ik op een westernzadel zat.
! Ik heb ook een fjord die ik western rijd. Daar heb ik nu een wadezadel opleggen. Van alle type zadels moet ik zeggen dat deze -over het algemeen- qua model/constructie het beste vind liggen voor zowel het paard als de berijder.