Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annnett schreef:Beste Bokkers,
Ik wil graag ook weer een western zadel voor mijn paardje, maar verstand van "normale" zadels heb ik al niet dus ook van western zadels niet.
Hoe weet ik welke maat ik moet hebben, en zit dat ook met medium boom en dat soort uitspraken en inches? De zadelmaker kon mij niet vertellen welke maat mijn veelzeidigheidszadel is dus ook daar heb ik geen idee van, lekker handig zeg maar.
Of is er misschien ook zadelmakerij voor western zadels?
Wie heeft hier verstand van en wil mij even helpen? Ik woon in Groningen dus mocht iemand daar een winkel/zadelmakerij o.i.d weten laat dat dan aub ook even weten.
Alvast Bedankt!
Ik heb trouwens een Arabier e-pony van 1,53
Barcelano schreef:Annnett schreef:Beste Bokkers,
Ik wil graag ook weer een western zadel voor mijn paardje, maar verstand van "normale" zadels heb ik al niet dus ook van western zadels niet.
Hoe weet ik welke maat ik moet hebben, en zit dat ook met medium boom en dat soort uitspraken en inches? De zadelmaker kon mij niet vertellen welke maat mijn veelzeidigheidszadel is dus ook daar heb ik geen idee van, lekker handig zeg maar.
Of is er misschien ook zadelmakerij voor western zadels?
Wie heeft hier verstand van en wil mij even helpen? Ik woon in Groningen dus mocht iemand daar een winkel/zadelmakerij o.i.d weten laat dat dan aub ook even weten.
Alvast Bedankt!
Ik heb trouwens een Arabier e-pony van 1,53
Er zijn een aantal western winkels die zadels passen en verkopen.
Welke type Arabier is het?
Hoe is ze gefokt?
dat scheelt namelijk ook nog weleens kwa bouw
Hier staan western winkels tussen:
[ED] Overzicht online ruitersportzaken
Barcelano schreef:Die western winkels zoals arthur western store hebben ook gewoon een winkel erbij.
Ze komen aan huis zadels passen:)
ben wel een beetje nieuwschierig maar wie zijn de ouders van je paardje?
Annnett schreef:Barcelano schreef:Die western winkels zoals arthur western store hebben ook gewoon een winkel erbij.
Ze komen aan huis zadels passen:)
ben wel een beetje nieuwschierig maar wie zijn de ouders van je paardje?
Ik hoef niet over mijn paardje te praten
Ik wil gewoon weten hoe ik weet wat voor maat western zadel ik moet kopen.
Ja zitten ook zadelpas service bij ja, maar niet hier in Groningen..
Barcelano schreef:Je weet niet bij voorbaat wat voor zadel maat je nodig heb.
Daarom stelde ik die vragen.
Volbloed Arabieren zijn rondgeribt en hebben vaak een bredere boommaat nodig.
Klakkenloos een zadel kopen heeft weinig zin omdat hij niet goed kan liggen wat weer rug problemen kan veroorzaken.
Binnen de Arabieren heb je ook verschillende types waardoor de bouw sterk varieeren.
Vandaar mijn vragen...
Maar kennelijk wil je dus geen advies.
MirandaFuego schreef:Wij (Barcelano en ik) zijn arabieren liefhebbers, hebben ze zelf en vinden dat gewoon leuk om te weten.
En hebben er best wat verstand van, hebben al heel vaak met dit bijltje gehakt.
Er zijn namelijk heel veel arabieren met een moeilijke rug dus kunnen jou helpen naar welk merk te kijken bijv.
En we doen ons best om jou te helpen.
Dan geef jij een erg ongepast antwoord.
Je kan ook zeggen dat je het niet prettig vind info te geven over je paard..alhoewel dat een beetje vreemd is..of is het soms geen dier met papieren dat je niet eens de afstamming durft te noemen..
Amyy_ schreef:Juist...
Als je zo'n houding hebt zullen niet veel mensen je willen helpen.
Ariebren schreef:Het enige grote probleem met het western zadel bij Arabieren is de kortere rug van de Arabier.
Ik heb jaren geleden een roundskirt gekocht van een Arabieren western ruiter die overging op Quarters.
Ideaal zadel, zit is 16,5 inch en door het roundskirt blijft de heup van de arabier vrij.
Zit nog ff te verzinnen van welk merk hij is, ik geloof billy Cook.
Dit zadel ligt ook vaak op mijn Tinkers.
Degene die het gebruikt heeft er een hele goede zit in.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Dus het zadel moet kwaliteit zijn.
Het zadel moet goed liggen op het paard.
Het zadel moet goed zitten voor de ruiter.
En soms vind je een 2de hands die aan die eisen voldoet.
Maar het is niet goedkoop, je zit altijd boven de 500 euro voor het 2de hands zadel en vaak nog veel meer.
Annnett schreef:MirandaFuego schreef:Wij (Barcelano en ik) zijn arabieren liefhebbers, hebben ze zelf en vinden dat gewoon leuk om te weten.
En hebben er best wat verstand van, hebben al heel vaak met dit bijltje gehakt.
Er zijn namelijk heel veel arabieren met een moeilijke rug dus kunnen jou helpen naar welk merk te kijken bijv.
En we doen ons best om jou te helpen.
Dan geef jij een erg ongepast antwoord.
Je kan ook zeggen dat je het niet prettig vind info te geven over je paard..alhoewel dat een beetje vreemd is..of is het soms geen dier met papieren dat je niet eens de afstamming durft te noemen..
dat zeg ik volgens mij ook dat ik dat niet prettig vind.
Prima dat jullie daar verstand van hebben maar via internet kan iedereen wel zeggen dat ze verstand hebben van arabieren terwijl er achter heel wat anders zit, nou nee daar geef ik geen info aan.
Mn paardje heeft een prachtig paspoort en papieren. Ligt hier achter me in mijn kast![]()
Dus ja dat mag jij vreemd vinden maar ik vind het vreemd dat mensen zomaar alle info over hun paard op zomaar ff een site zetten
@Barcelano , ooh dus? Dan noem je mij vijandig? Beetje kinderachtig niet om gelijk te gaan roepen zoek het uit, zak in de stront. Nja prima. Doeeei!
Gelieve verder ook niet te reageren in dit topic dan als het jullie niet aanstaat (gelt voor beide)