[WN] Western zadel, hoe aanschaf?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annnett

Western zadel, hoe aanschaf?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 16:32

Beste Bokkers,

Ik wil graag ook weer een western zadel voor mijn paardje, maar verstand van "normale" zadels heb ik al niet dus ook van western zadels niet.
Hoe weet ik welke maat ik moet hebben, en zit dat ook met medium boom en dat soort uitspraken en inches? De zadelmaker kon mij niet vertellen welke maat mijn veelzeidigheidszadel is dus ook daar heb ik geen idee van, lekker handig zeg maar.
Of is er misschien ook zadelmakerij voor western zadels?
Wie heeft hier verstand van en wil mij even helpen? Ik woon in Groningen dus mocht iemand daar een winkel/zadelmakerij o.i.d weten laat dat dan aub ook even weten.
Alvast Bedankt!

Ik heb trouwens een Arabier e-pony van 1,53

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:36

Annnett schreef:
Beste Bokkers,

Ik wil graag ook weer een western zadel voor mijn paardje, maar verstand van "normale" zadels heb ik al niet dus ook van western zadels niet.
Hoe weet ik welke maat ik moet hebben, en zit dat ook met medium boom en dat soort uitspraken en inches? De zadelmaker kon mij niet vertellen welke maat mijn veelzeidigheidszadel is dus ook daar heb ik geen idee van, lekker handig zeg maar.
Wie heeft hier verstand van en wil mij even helpen? Ik woon in Groningen dus mocht iemand daar een winkel/zadelmakerij o.i.d weten laat dat dan aub ook even weten.
Alvast Bedankt!

Er zijn een aantal western winkels die zadels passen en verkopen.

Welke type Arabier is het?
Hoe is ze gefokt?
dat scheelt namelijk ook nog weleens kwa bouw

Hier staan western winkels tussen:

[ED] Overzicht online ruitersportzaken

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 16:43

Barcelano schreef:
Annnett schreef:
Beste Bokkers,

Alvast Bedankt!

Er zijn een aantal western winkels die zadels passen en verkopen.

Welke type Arabier is het?
Hoe is ze gefokt?
dat scheelt namelijk ook nog weleens kwa bouw

Hier staan western winkels tussen:

[ED] Overzicht online ruitersportzaken

uh ik zou het niet weten, heb haar ook maar gewoon via MP gekocht dus types en over t fokken weet k vrij weinig..
Ja dat zijn online ruitershops, daar heb ik dus niet zoveel aan want ik ga niet via internet een zadel kopen en hem vervolgens niet kunnen passen ofzo..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:47

Die western winkels zoals arthur western store hebben ook gewoon een winkel erbij.
Ze komen aan huis zadels passen:)

ben wel een beetje nieuwschierig maar wie zijn de ouders van je paardje?

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 16:56

Barcelano schreef:
Die western winkels zoals arthur western store hebben ook gewoon een winkel erbij.

Ik hoef niet over mijn paardje te praten :)
Ik wil gewoon weten hoe ik weet wat voor maat western zadel ik moet kopen.
Ja zitten ook zadelpas service bij ja, maar niet hier in Groningen..

Nevada

Re: Western zadel, hoe aanschaf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 16:58

Hoi, jawel hoor, je kunt bij mij terecht...
Ik heb je inmiddels een PB gestuurd :-)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:00

http://www.oregontrail.nl/
Dit zou wel eens wat kunnen zijn!
Je gaat voor een zadel nu eenmaal niet op de hoek van de straat kijken, dit is best dichtbij!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:01

Annnett schreef:
Barcelano schreef:

Ik hoef niet over mijn paardje te praten :)
Ik wil gewoon weten hoe ik weet wat voor maat western zadel ik moet kopen.
Ja zitten ook zadelpas service bij ja, maar niet hier in Groningen..

Je weet niet bij voorbaat wat voor zadel maat je nodig heb.
Daarom stelde ik die vragen.

Volbloed Arabieren zijn rondgeribt en hebben vaak een bredere boommaat nodig.

Klakkenloos een zadel kopen heeft weinig zin omdat hij niet goed kan liggen wat weer rug problemen kan veroorzaken.

Binnen de Arabieren heb je ook verschillende types waardoor de bouw sterk varieeren.
Vandaar mijn vragen...

Maar kennelijk wil je dus geen advies.

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 17:07

Barcelano schreef:
Je weet niet bij voorbaat wat voor zadel maat je nodig heb.
Daarom stelde ik die vragen.

Volbloed Arabieren zijn rondgeribt en hebben vaak een bredere boommaat nodig.

Klakkenloos een zadel kopen heeft weinig zin omdat hij niet goed kan liggen wat weer rug problemen kan veroorzaken.

Binnen de Arabieren heb je ook verschillende types waardoor de bouw sterk varieeren.
Vandaar mijn vragen...

Maar kennelijk wil je dus geen advies.

Nou volgens mij kan je dan ook vragen om of een foto of andere informatie, ik weet niet hoe het met jou / andere mensen zit maar ik ga niet zomaar ff informatie over mijn paardje op internet rond strooien.
Je kan mij ook niet zomaar helpen over internet daarom, ik zoek iets van een zadelpasservice of iemand die mij uit kan liggen hoe en wat dat zit. Hoe dat over het algemeen zit, want ook al geef ik die info allemaal wel en zeg jij dan moet je die en die maat hebben dan kan ik er nog niet echt veel mee want zoals ik zei ga ik niet zomaar een zadel kopen en er op gooien mocht die vervolgens niet passen..

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:10

Je vraagt naar de maat van een zadel.

Dus ik geef je als tip zoek een zadelpasser in western zadels.

Maar ik wilde je advies geven maar mensen die zo reageren mogen van mij door de stront zakken.
Zoek het lekker uit!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 17:15

Wij (Barcelano en ik) zijn arabieren liefhebbers, hebben ze zelf en vinden dat gewoon leuk om te weten.
En hebben er best wat verstand van, hebben al heel vaak met dit bijltje gehakt.
Er zijn namelijk heel veel arabieren met een moeilijke rug dus kunnen jou helpen naar welk merk te kijken bijv.
En we doen ons best om jou te helpen.
Dan geef jij een erg ongepast antwoord.
Je kan ook zeggen dat je het niet prettig vind info te geven over je paard..alhoewel dat een beetje vreemd is..of is het soms geen dier met papieren dat je niet eens de afstamming durft te noemen..

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 17:57

MirandaFuego schreef:
Wij (Barcelano en ik) zijn arabieren liefhebbers, hebben ze zelf en vinden dat gewoon leuk om te weten.
Er zijn namelijk heel veel arabieren met een moeilijke rug dus kunnen jou helpen naar welk merk te kijken bijv.
Je kan ook zeggen dat je het niet prettig vind info te geven over je paard..alhoewel dat een beetje vreemd is..of is het soms geen dier met papieren dat je niet eens de afstamming durft te noemen..

dat zeg ik volgens mij ook dat ik dat niet prettig vind.
Prima dat jullie daar verstand van hebben maar via internet kan iedereen wel zeggen dat ze verstand hebben van arabieren terwijl er achter heel wat anders zit, nou nee daar geef ik geen info aan.
Mn paardje heeft een prachtig paspoort en papieren. Ligt hier achter me in mijn kast :)
Dus ja dat mag jij vreemd vinden maar ik vind het vreemd dat mensen zomaar alle info over hun paard op zomaar ff een site zetten :)

@Barcelano , ooh dus? Dan noem je mij vijandig? Beetje kinderachtig niet om gelijk te gaan roepen zoek het uit, zak in de stront. Nja prima. Doeeei! :)
Gelieve verder ook niet te reageren in dit topic dan als het jullie niet aanstaat (gelt voor beide)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:00

HAR-->WN-TR

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:05

Met 2 GGK Arabische volbloeden en een AV merrie geen verstand??
Uhh nee vast niet loop al sinds me 2e tussen de AV s ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:07

Het staat mij zeker niet aan hoe je doet.
Iedereen kan ook wel zeggen dat hij een arabier heeft met prachtige papieren, meestal ben je daar trots op en mag iedereen dat best weten, ook vanuit de fokkers, die ook vaak op dit forum zitten.
En we hebben hier ook een apart topic over het arabisch volbloed.
Maar daar voel jij je zeker te goed voor.
Het is wel duidelijk dat je niet alleen geen verstand hebt van zadels maar ook van sociaal gedrag weinig kaas hebt gegeten.

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:17

hahaha jezus stelletje kleuters hou alsjeblieft gewoon je mond met mijn topic te bevuilen, ga ff lekker ergens anders offtopic lopen zeuren. Dankjewel! :)

MirandaFuego, prima hoor dat jij dat denkt, gelukkig ken je me in RL niet dus zijn we snel uitgepraat, als het je niet aan staat ga je toch lekker een eind fietsen?"Ga dan alsjeblieft iig weg van mijn topic :)

Barcelano je moet echt ff leren lezen er staat namelijk Prima dat jullie er verstand van hebben, nergens staat dus dat je er geen verstand van hebt.
Beetje jammer dat alles op de weegschaal moet, ja want ik loop al vanaf me 2e tussen de AV's, nou gefeliciteerd. WhoCares?

Beetje jammer dit gedrag voor iemand van 26 en iemand van 43, ik dacht dat ik een 12 jarige hier voor me had.. :/
Please ga een ander vervelen met deze nare berichtjes, je hebt alleen jezelf er mee ik word hier niet anders van hoe graag je dat misschien ook wil

Amyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:21

Juist...
Als je zo'n houding hebt zullen niet veel mensen je willen helpen.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:22

Euhhh ik ben toch bang dat de enige kleuter hier jijzelf bent.
En doe je zelf nogal naar.
Een beetje respect zou je wel kunnen hebben, je woont toch in Groningen, misschien kom ik wel eens tegen, dan doe je misschien normaler?

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:23

Amyy_ schreef:
Juist...
Als je zo'n houding hebt zullen niet veel mensen je willen helpen.

Nee zal wel niet. :') nja is maar goed dat ik al een hartstikke lief iemand heb die me wel wil helpen ja :)

@MirandaFuego Ja klopt ik woon in Groningen, Haha ja gezellig. Nee hoor ben mezelf dus gedraag me overal net zo :) Succes met mij tegenkomen als je me niet kent en niet weet hoe k er uit zie _O-

_/-\o_

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:23

Het enige grote probleem met het western zadel bij Arabieren is de kortere rug van de Arabier.

Ik heb jaren geleden een roundskirt gekocht van een Arabieren western ruiter die overging op Quarters.

Ideaal zadel, zit is 16,5 inch en door het roundskirt blijft de heup van de arabier vrij.

Zit nog ff te verzinnen van welk merk hij is, ik geloof billy Cook.

Dit zadel ligt ook vaak op mijn Tinkers.
Degene die het gebruikt heeft er een hele goede zit in.

Afbeelding
Afbeelding

Dus het zadel moet kwaliteit zijn.
Het zadel moet goed liggen op het paard.
Het zadel moet goed zitten voor de ruiter.

En soms vind je een 2de hands die aan die eisen voldoet.
Maar het is niet goedkoop, je zit altijd boven de 500 euro voor het 2de hands zadel en vaak nog veel meer.

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:24

Verdere klaagzangen svp via een berichtje, topic kan weer gesloten worden heb al iemand gevonden die me helpt! *\o/*

Annnett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-12 18:26

Ariebren schreef:
Het enige grote probleem met het western zadel bij Arabieren is de kortere rug van de Arabier.

Ik heb jaren geleden een roundskirt gekocht van een Arabieren western ruiter die overging op Quarters.

Ideaal zadel, zit is 16,5 inch en door het roundskirt blijft de heup van de arabier vrij.

Zit nog ff te verzinnen van welk merk hij is, ik geloof billy Cook.

Dit zadel ligt ook vaak op mijn Tinkers.
Degene die het gebruikt heeft er een hele goede zit in.

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Dus het zadel moet kwaliteit zijn.
Het zadel moet goed liggen op het paard.
Het zadel moet goed zitten voor de ruiter.

En soms vind je een 2de hands die aan die eisen voldoet.
Maar het is niet goedkoop, je zit altijd boven de 500 euro voor het 2de hands zadel en vaak nog veel meer.

Dankjewel voor deze info! :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:26

Pfff een witte arabier herken ik van verre...zeker als het een prachtige afstamming is....ben blij dat je jezelf zo leuk vind..misschien volgende x in je beginpost zetten dat je erg moeilijk bent en alleen geholpen wil worden door mensen die goed kunnen omgaan met gedragsproblemen.

Aan mijn info heb je bovendien meer, ik heb een uitstekende zadelpasser die aan huis komt voor je opgezocht.
Laatst bijgewerkt door MirandaMalik op 19-09-12 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:29

Annnett schreef:
MirandaFuego schreef:

dat zeg ik volgens mij ook dat ik dat niet prettig vind.
Prima dat jullie daar verstand van hebben maar via internet kan iedereen wel zeggen dat ze verstand hebben van arabieren terwijl er achter heel wat anders zit, nou nee daar geef ik geen info aan.
Mn paardje heeft een prachtig paspoort en papieren. Ligt hier achter me in mijn kast :)
Dus ja dat mag jij vreemd vinden maar ik vind het vreemd dat mensen zomaar alle info over hun paard op zomaar ff een site zetten :)

@Barcelano , ooh dus? Dan noem je mij vijandig? Beetje kinderachtig niet om gelijk te gaan roepen zoek het uit, zak in de stront. Nja prima. Doeeei! :)
Gelieve verder ook niet te reageren in dit topic dan als het jullie niet aanstaat (gelt voor beide)

Heb je soms het dier via via verkregen (diefstal ofzo), dat je zo geheimzinnig doet? ik vind het heel erg raar want er zijn zoveel arabieren. Dus die van jou zal heus niet zooooo bijzonder zijn zeker niet als je zelfs geen verstand hebt van welk zadel dan ook.

Ik vind jou zeer onaangenaam doen in je eigen topic en naar de bokkers toe die jou willen helpen.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 18:29

En pas op voor de 16 inch (zitvlak) zadels.
Even erop zitten, zit lekker, maar tijdens het rijden kom je knel te zitten.
De jonge meiden hier op stal met nog strakke kontjes hebben minimaal een 16,5 en soms zelfs een 17 inch.