[WN] Welk merk westerzadel kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marymary2

Welk merk westerzadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 18:17

Ik ben op zoek naar een western zadel. Ik wil graag een goede, maar een paar duizend euro gaat me echt te ver. Als ik op Divoza of Zadelmarkt kijk, zijn ze een stuk goedkoper, maar vast niet zo goed. Weet iemand een goede middenklasse prijs. Ik dacht eigenlijk aan een goede tweedehands van rond de 500 euro. De goede merken zijn meestal rond de 1000 euro nieuw. Heeft iemand een goede tip voor me?

Warboel

Re: Welk merk westerzadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:23

Zadelmarkt lijkt me geen goed plan :=

Ik hoor altijd goede verhalen over Evelien van Eurohorse. Ze is een aantal keer op de stal geweest waar ik rijd en zag er goed uit. Ruime keus en ze heeft ook veel tweedehandszadels. Of er rond de 500 euro wat te vinden is weet ik niet. Ik weet wel dat westernzadels niet goedkoop zijn. Ze moeten echt goed passen omdat ze geen zadelkussens hebben.

Succes met wat vinden :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:35

Geen zadelmarktzadel kopen!! :n
Ze zijn niet voor niets zo goedkoop, en geloof me, je rijdt de rug van je paard zo kapot daarmee.
Divoza weet ik niet maar ze zeggen niet voor niks goedkoop is duurkoop.

Er zijn verschillende merken en soorten.
Het is maar net wat je zelf wilt. Je hebt zadels voor reining, pleasure cutting etc etc.
Wat zeer belangrijk is dat je het zadel op je paard past en dat je er zelf op rijdt om te voelen hoe hij zit voordat je hem koopt.

Je hebt Eurohorse, Country Mill, Westernspul, Arthur's Westernstore, etc.
Zelf heb ik 2 keer een zadel bij Arthur's Westernstore gekocht omdat andere zaken geen passend zadel hadden en bij Arthur kun je het zadel ter plekke passen en uitproberen in de binnenbak. Een groot voordeel is dat hij een groot assortiment zadels heeft, zowel nieuw als tweedehands.

Nieuw moet je rekenen vanaf 2000 eurries (afhankelijk wat voor zadel je wil), tweedehands vanaf de 800 eurries ongeveer.
Succes!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 22:20

en de goede merken zijn 3500/5000 nieuw .

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-12 08:39

marymary2 schreef:
De goede merken zijn meestal rond de 1000 euro nieuw.

Dat klopt niet helemaal. De goede merken zijn aanmerkelijk duurder dan dat, doe er zeker een duizendje bij voor een nieuwe (en rond de 3500 beginnen het topmerken te worden). Maar voor rond de 1000 euro heb je wel een redelijk zadel nieuw. Tweedehands zijn ze voor rond de 500 wel te vinden maar heel makkelijk gaat het niet worden. Je zou kunnen overwegen Nevada@bokt een berichtje te sturen misschien heeft zij wat liggen. Moet je wel met paard naar Groningen om te passen maar goed dat zal vast niet zo'n punt zijn neem ik aan.

FHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:36

Flevo Horse Support heeft ook gebruikte (merk)westernzadels

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:39

Even bellen met Evelien van Eurohorse en haar laten komen en voor jezelf bedenken wat je max. prijs is. Zij kan heel goed zadels passen, komt bij jou op locatie, en heeft tweedehands zadels (dus goedkoper dan een nieuw zadel). Zij komt binnenkort ook bij mij langs om mijn jonge paard haar eerste zadel aan te meten (want ik wil niet gelijk een duur zadel kopen) en ik ken heel veel mensen die heel tevreden over haar zijn :j