[WN] Ervaringen boomloos western zadel Colorado Springs 'Denver'?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Alice95x

Ervaringen boomloos western zadel Colorado Springs 'Denver'?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 16:17

Ik heb met de zoekfunctie gezocht maar niet veel gevonden vandaar dat ik een nieuw onderwerp plaats.

Op internet kwam ik een mooi zadel tegen; De Colorado Springs 'Denver', dit is een boomloos western zadel.
Het verhaal erbij klonk erg goed, het zadel zag er ook super mooi uit maar de prijs vond ik wel een beetje verdacht nog geen 600,- ?!
Dit is de site waarop ik hem zag;

http://www.horseshopinternational.nl/fr ... zadel.html

Ik vraag me af wie dit zadel kent en mij er iets meer over kan vertellen.
Alvast bedankt! :D

pmarena

Re: Ervaringen boomloos western zadel Colorado Springs 'Denver'?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:56

Ja dat is wel een mooi zadeltje op het plaatje, ik heb hem wel eens eerder langs zien komen en ziet er erg interessant uit :j

Hoop dat iemand hem koopt en wil laten weten hoe hij in het echt bevalt, of het in het echt ook in de buurt komt van het plaatje :=

Het taalgebruik in de omschrijving van de verkoper is wel van een tenenkrommende onkunde zeg, pfffffft :=

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 09:59

Ziet er mooi uit op de foto :j ben benieuwd naar de ervaringen..

viola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:54

Nu ben ik bijna helemaal tevreden met mijn barefoot arizona, maar deze ziet er ook wel heel mooi uit.
Ik ben ook benieuwd of iemand er al ervaring mee heeft. Voor die prijs zal het ook niet helemaal k*t kwaliteit zijn denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 11:56

Ik volg dit ook even. zoek nog een boomloos westernzadel voor mijn merrie van 1,65 met hele hoge schoft. Deze ziet er vanaf het plaatje mooi uit. :j

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:14

pmarena schreef:
Het taalgebruik in de omschrijving van de verkoper is wel van een tenenkrommende onkunde zeg, pfffffft :=

Heeft ie gewoon blond vertaalt vanuit het engels ;)
http://www.ekkia.co.uk/produits/?id_cat ... PRO=Z03376

Een kleine zoektocht op my best friends (google en Ebay) vond ik het volgende, het lijkt (bijna) naamrip te zijn van de soort die op Ebay te koop staat http://www.ebay.de/itm/Baumloser-Wester ... 4aa6243653
Waarbij ik ook van deze op de site van Colorado saddlery in de USA niks kan vinden.
Het merkteken op de fenders is bij de beide verschillend.
Maar waar ik van de Ebay versie weet hoe het werkt, is dat bij die Springs niet duidelijk. De Ebay Colorado heeft losse kussens eronder die je kan aanpassen aan je paard. En van wat ik op de Duitse fora lees over dat zadel is ie zo slecht nog niet. Genoeg tevreden klanten.

En via google vond ik deze site, die naar zeggen ook (boom) zadels van Colorado springs verkoopt. http://www.zadeltje.nl/assort/ZA/Western/Western.htm
Als ik die prijzen zie, en de benaming buffelleer, hoef ik persoonlijk niet meer ;) Valt imo onder dezelfde categorie als ZM zadels.

En nee ik heb em niet irl gezien of bepotelt, maar ik zou maar voorzichtig zijn met zulke koopjes. Vaak is in zon geval goedkoop duurkoop.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 12:24

Dat bedoel ik, dat domweg vertalen en dan ook nog naar niet-professioneel gebruikte termen is zo tenenkrommmend altijd, alsof het allemaal geen enkele moeite moet kosten :P

Die op Ebay ziet er ook goed uit, is wel wat duurder zo te zien :)

Toen ik deze van TS voor het eerst zag heb ik ook gezocht bij "de" Colorado saddlery maar niks over een boomloos avontuur kunnen vinden....

Maar de foto blijft er erg interessant uit zien. De ervaring leert jammer genoeg alleen dat zo'n fotootje zo weinig zegt over wat je uiteindelijk thuis(gestuurd) krijgt.... dat ziet er vaak een stuk minder gelikt uit. Het ontbreken van meerdere (eigen) foto's van dit zadel weerhoudt mij er dan ook van om zo'n zadel te bestellen om het eens goed te bekijken.

Vroeger deed ik dat nog wel eens maar het is eigenlijk altijd een teleurstelling als je het eenmaal in handen hebt, dan ziet het er toch allemaal veel goedkoper in elkaar gerost uit.

Maar ik ben wel super benieuwd naar deze op zich, wie weet is het eens een positiever verrassing, ik hoop dat iemand hem bestelt en er wat meer over wil vertellen hier + een aantal eigen foto's wil maken, is altijd leerzaam en als het een beetje fatsoenlijke kwaliteit is is het natuurlijk een heel leuk modelletje zo :j

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-12 17:24

Zo een die op ebay staat stond laatst ook op marktplaats tweedehands..Ik heb de foto toevallig bewaard en hij is hetzelfde en zag er erg mooi uit..

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-12 18:36

Ben duidelijk niet de enige met deze vraag! :D Nou maar hopen dat er iemand reageert die er echt ervaring mee heeft!

EliseLukas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 10:33

Ik ben ook erg benieuwd naar het zadel!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 11:10

Misschien kun je dit topic beter laten verplaatsen naar het westerndeel van Bokt?

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 20:14

HAR -> WN-TR

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-12 13:09

had een tijdje terug een topic geplaats met dezelfde vraag, ook over dit zadel.
daar had ik niet veel reacties op, dus k volg deze even :)

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:16

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 14:12

Mijn advies??? Doorsparen voor een 2e hands Bob Marshall, dan ben je verzekerd van kwaliteit!!!

( vanaf 800 euro zijn ze zo nu en dan te koop op marktplaats/bokt...maar snel beslissen want ze staan er nooit lang op..)

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 00:03

Toevallig kwam ik dit zadel ook tegen vandaag, plaatje ziet er inderdaad erg mooi uit.

Zijn er inmiddels, nu een paar maanden later, misschien meer ervaringen met dit zadel?

djeeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-13 00:36

Ik ben ook erg benoeuwd. Ik wilde deze in eerste instantie aanschaffen maar durfde het niet aan gezien ik geen eogen fotos en ervaringen kon vinden

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 21:13

Ben ook aan het rondkijken. Zo vanaf het plaatje lijk het een kopie van de freemax.

StalBerguil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 19:33

En iemand al meer ervaring met dit zadel??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 20:43

Al deze zadels zijn geënt op de FreeForm Western, daar is genoeg over terug te vinden op Bokt.
Verder zit er nog verschil tussen de Colorado Saddlery en Colorado Springs; de 2e is een nepper van de eerste.

Ondanks dat deze zadels niet voorzien zijn van een starre houten/kunststof boom zijn ze bepaald niet flexibel. Verwacht dus niet teveel van het 'loze' flexibele deel. Dat kon wel eens een loze belofte blijken.

SulJinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-13 10:28

Nog niemand die 'm in gebruik heeft? Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen.