Ik rijd al jaren met een touwhalster maar nu wil ik overstappen naar bosal. Hier heb ik uiteraard een leuk westernhoofdstelletje voor nodig. Alleen, mijn paard past de gangbare quarter maat niet, ze heeft een full maat. De bakstukken krijg ik dikwijls nog net lang genoeg maar de frontriem zit altijd te strak. Ik heb al gedacht aan een one ear maar ik heb het idee dat dit mijn paard niet mooi gaat staan ... Ik heb hier en daar al wel eens een hoofdstel gevonden wat ook in maat full komt maar weten jullie nog (web)winkels waar ze deze maat verkopen? Het hoofdstel zou moeten sluiten met vetersluiting zodat het zeker rond de bosal kan!
Ik dacht eerst aan een rechte front riem met wat rawhide versiering, maar een v front zonder versiering lijkt me ook wel wat of dan toch een one ear om het te-strakke-frontriem-probleem te omzeilen. Wat denken jullie? http://www.mijnalbum.nl/Album=PPTMML6R
Aan een bosal hoeft niet persee een heel hoofdstel, een "hanger" is genoeg.
NRJ
Geplaatst: 31-08-12 23:56
Op maat laten maken Dan kun je het ook helemaal naar jouw smaak ontwerpen. Heb ik ook laten doen, en dit is echt super bevallen. Ik weet niet waar je woont? Ik heb het bij Triple Horn in Waldfeucht (Duitsland) laten maken, compleet hoofdstel met teugels. Ze hebben ook bosals en mecates daar. Maar wat crazycactus zegt is ook waar, er hoeft niet persé een frontriem/oortjes aan. Het is dus maar net wat je zelf wil!
Op de duitse ebay gaan zoeken op 'westerntrense' Ze hebben hier grotere maten dan in NL, gelukkig voor mijn paard die ook een redelijk groot hoofd heeft
Duitsland heb je wel grotere maten. In de Loesdau gids heb ik ook extra full western hoofdstellen gezien. Misschien is dat wat? Kwaliteit is dan natuurlijk wel minder,maar daar is de prijs ook wel naar.