[WN] Beenbeschermers voor reining+buitenritten (water!)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klimop

Beenbeschermers voor reining+buitenritten (water!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 19:39

Welke 3 in 1 beschermers raden jullie aan voor zowel de 'gewone' training (aantikken bij het overstappen etc.), die daarnaast een stootje kunnen hebben van takken en boomstronken in het bos en ook belangrijk... die nat kunnen worden! Ik heb eens gehoord dat de Professional's Choice SMB's niet geschikt zijn om mee door water te gaan, omdat ze niet waterafstotend zijn, maar heeft iemand hier ervaring mee? Zijn deze moeilijker schoon te krijgen met modder etc dan harde beschermers? Waarmee heb je het minste last van schuren of water/zand/vuil dat naar binnen komt en is dit bij het ventech materiaal nog vervelender dan met gewoon neopreen? Ik heb vooral ervaring met de PC beschermers (hoewel niet zo zeer met buitenritten)... maar sta altijd open voor nieuwe dingen! Ik was eigenlijk geinteresseerd in de Ventech SMB's vanwege de betere warmte afvoer, maar weet niet of deze ook vieze bosritten overleven :\

HumbleTalent

Re: Beenbeschermers voor reining+buitenritten (water!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:33

Waarom niet meerdere paar beschermers kopen?
Ik wissel graag beschermers af bij paarden. Dus een setje Davis boots, 3 in 1, bandages etc..

Ik zou voor je reiningtraining andere kopen dan je buiten door het water gebruikt. Heb je waarschijnlijk veel meer keus.

Anders wellicht eventingboots, maar ik vraag me af of dat niet een beetje veel van het goede is voor reining.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 10:57

Eens met HT, dat lijkt mij ook handiger. De gebruiksdoeleinden verschillende ook een beetje.
Misschien nog iets om mee te nemen in je afweging: de kwaliteit van je sluitingen.
Zelf rij ik met 'normale' peeskappen buiten. Maar het klittenband is niet altijd bestand tegen een zwempartij :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 14:05

@Rumpleteaser; maar die gewone peeskappen zijn niet dicht aan de voorkant, toch? Want daar gaat het me bij de langere buitenritten vooral om, dikke takken die op de grond liggen en waar ze overheen moeten, dat ze niet meteen een schram heeft als ze ff niet oplet en d'r hoeven net niet hoog genoeg optilt :P Dat van het klitteband was ik inderdaad benieuwd naar, hoe dat blijft als het regelmatig met water in contact komt... daarentegen kan je ze (als het goed is) ook wassen, dus dat zouden ze moeten kunnen hebben? ;)
Ik heb inderdaad al zitten denken aan 2 verschillende paar beschermers... maar ik ga ook meestal vanuit de bak direct door naar het bospad om daar uit te stappen, waar je ook langs een doorwaadbare plaats komt (erg fijn om af te koelen..), maar dan zou ik even op- en af moeten stappen om de peesbeschermers af te doen, ook geen ramp :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:06

Bij reining bandages, bij bosritten niets of davis splint boots als je iets wilt wat waterdicht is.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:07

wellicht kijken naar een stel crossbeschermers? die beschermen en de voorkant, en mogen nat worden?

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:14

Pro Choice hebben ook beschermers om over hun boots aan te doen. Heb ze zelf (als wandelruiter) en ze houden de modder prima buiten. Echt plassen water heb ik nog niet geprobeerd met die beschermers: denk niet dat ze de boel droog zullen houden. Vraag me ook af in hoeverre je boots nog 'ademen' wanneer je die beschermers erover aan doet. Heb nog niet gemerkt dat haar benen warmer zouden zijn na het rijden bij gebruik van die beschermers, maar zou idd eventueel twee verschillende beschermers voorzien als je vaak in het water zit. Gisteren trokken we nog door een nat veld vol hoog gras en kwamen we ook een paar diepere plassen tegen: velcro bleef netjes dicht, er hingen wel een paar grassprietjes bij tussen en haar benen waren uiteraard nat geworden onder de beschermers (had die plassen niet voorzien - dacht dat het droger zou geweest zijn.). Nog nooit schuurplekjes of dergelijke gehad onder beschermers. Velcro vraagt sowieso wel wat onderhoud: geregeld de 'pluisjes' en andere vuil eruit halen nadat ze in de wasmachine zijn geweest doet al heel wat. Als ze echt versleten zijn, kan je zo ook gewoon vervangen, lijkt me - als je wat handig bent met dat soort dingen natuurlijk.

Als het financiële plaatje je niet tegensteekt, zou ik ook gaan voor die crossbeschermers.
Vraagje van mijn kant: ademt zoiets nog goed? Want ze zijn toch van behoorlijk 'zwaar' materiaal gemaakt?

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 14:20

Boot covers zijn idd nog een optie maar ik denk ook niet dat die water tegenhouden... anders kan ik wel even zoeken naar een paar tweedehands eventing/cross beschermers :D Bedankt voor de tips in ieder geval! +:)+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 14:21

Prijskaartje is zo hoog als je het zelf maakt hoor ;) ik heb een set voor en achter voor 60 euro.
Dat zijn de CSO beschermers, prima set, ventileert prima :j water komt er doorheen maar word niet vastgehouden.

Natuurlijk heb je ook beschermers van 150 euro, maar dat is wat je er zelf van maakt!

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 15:42

Welke zijn dat dan precies, die jij hebt? Heb je een linkje voor me? :)

Ipsiedipsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 18:44

De crossbeschermers van Premiere Equine (look a like van Dalmar) zijn goed ademend en daarmee kun je ook gewoon door water. Ik heb ze voorheen gehad om mee buiten te rijden.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 19:22

Heb ze ff opgezocht, zien er inderdaad wel fijn uit... en ook niet belachelijk duur :)
een extra paar heb ik voor zoiets nog wel over.. of ik ga straks gewoon reinen met cross beschermers :+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 10:27

Persoonlijk zou ik op langere ritten, zeker gecombineerd met water en modder, helemaal geen bescherming omdoen.
Maar inderdaad, ik zou dan ook denken aan crossbeschermers. Steek je licht eens op hier op Bokt bij SGW. :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 11:40

Ben ondertussen al rond aan het neuzen in de verschillende soorten cross beschermers die daarnaast ook ademend zijn.. de airoflow van het merk N.E.W. vond ik nog wel interessant en deze kwam ik ook nog tegen:
http://www.equilibriumproducts.com/leg_ ... port_boot/
http://www.ooteman.nl/op-en-om-het-paar ... sport?N=30

die zijn volgens mij ook iets flexibeler, wat ik fijn vind (en gewend ben, de PC's vormen zich goed naar het been), want zo'n harde strip/plaat die meestal in de cross beschermers zitten, heb ik toch niet nodig :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 16:44

Heb uiteindelijk de Tri-Zone Allsport beschermers besteld, houden (als het goed is) geen water en warmte vast.. ben benieuwd hoe ze bevallen!