[WN] Goedkope laarzen?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cindequil

Goedkope laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 18:11

Hallo!

Ik heb woensdag mijn eerste les in het western en ben nu alle voorbereidingen aan het treffen, het hele western-gedeelte van bokt aan het bespieden, heb een abonnement genomen op Paints en Quarters. Ik ben weer even in mijn penny momentje zoals vroeger zo blij wordt ik er van en zoveel zin heb ik er in hihi!

Maargoed, aangezien ik een beetje degelijke laarzen wil hebben voor de lessen, heb ik dit topic geopend.
Ik heb thuis leren rijlaarzen, joppers en Thermo laarzen staan. Hier ga ik niet erg veel mee opschieten en ik wil gewoon 'echte' western laarzen.
Nou weet ik me god niet waar ik precies op moet letten, wat goed en fout is en waar ik het beste kan kijken. Ik ben tenslotte nog maar een "newbie".

Dus ik hoop dat jullie me kunnen voorbereiden en helpen voor mijn grote dag, of in ieder geval voor daarna hihi.
Het maximaal wat ik eraan wil uitgeven is +/- 70-100 euro, maar liefst wel goede kwaliteit.

Groetjes, Cindy! :o

cissy

Re: Goedkope laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:38

Ik zou lekker die joppers aantrekken voorlopig, en een fijne spijkerbroek waarvan de binnennaad niet zo dik is.
Westernlaarzen gaan kopen als je nog maar net begint kan behoorlijk teleurstellend zijn, geef je een hoop geld uit en blijken ze niet te bevallen of behoorlijk 'fout'te zijn.
Eigenlijk is er geen 'goed' en 'fout' (alhoewel, echte linedance laarzen met schuine hakken of puntneuzen zijn best fout :D ) je moet gewoon kijken waarin je je lekker voelt en wat voor jou werkt.

Maar ik zou eerst eens om me heen kijken wat de meeste ruiters voor schoeisel aan hebben en dan heb ik het niet over de beginners maar de meer gevorderde ruiters, dan krijg je een idee wat lekker zou moeten zitten. Bij voorkeur neem je laarzen met een dikke zool en een ronde neus en met een rand rond de hak zodat je later wellicht met sporen kunt rijden indien nodig. Bij schuine hakken raak je je sporen makkelijker kwijt en puntneuzen vind je paard niet fijn ;)

Ik rij persoonlijk nooit met mn laarzen want ik rij mn kuiten door op de aantrek-lussen op je kuit, ik rij lekker met jodphurs met profielzool of met bergschoenen. Mijn laarzen draag ik gewoon overdag naar kantoor :o

Zolang je maar zorgt dat je een hak hebt dan maakt het in het begin niet zoveel uit wat je aandoet. Ik zou lekker gaan sparen en dan een paar lekker goede laarzen kopen maar reken er op dat die niet goedkoop zijn.
Met een beeetje mazzel kun je op Ebay (.de bijvoorbeeld) ook nog eea leuks vinden of marktplaats.

Rond de kerst heeft Arthur altijd kerstsale en vele aanbiedingen in westernlaarzen voor een leuke prijs, als je tenminste zo lang kunt wachten... haha!
Succes!

___Kelly___

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 17:43

Let goed op de hak. Je hebt namelijk westernlaarzen met rijhak en westernlaarzen met een hogere schuine hak. Die met rijhak is veiliger en speciaal gemaakt om in te rijden. Let verder op het randje van de zool die uitsteekt op de hak. Mocht je ooit met sporen gaan rijden, dan kunnen die op dat randje rusten.

Verder weet ik niet of je voor 70-100 Euro echte leren western rijlaarzen kunt vinden. Ik heb ze nog niet gezien in ieder geval. Meestal zitten de goede en mooie wel tegen (of over) de 200 Euro aan. Ik raad je aan marktplaats eens in de gaten te houden. Daar komen af en toe hele mooie aanbiedingen voorbij! Succes!

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-12 19:47

Oke, ik had inderdaad al verwacht dat ik het in die prijsklasse niet zou redden.
Ik heb ook zeker geen haast met mijn aankoop voor laarzen, voorlopig ga ik inderdaad met mn joppers rijden, en met een lekkere stretch spijkerbroek waar ik wel eens vaker mee heb gereden.

Wachten kan ik zeker wel, ik wil geen impuls aankoop doen :)

Bedankt voor jullie hulp, mocht iemand nog iets toe te voegen hebben hoor ik het. Tips van hoe of wat zijn uiteraard altijd welkom :)

sliding

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 21:46

cissy schreef:
Ik rij persoonlijk nooit met mn laarzen want ik rij mn kuiten door op de aantrek-lussen op je kuit, ik rij lekker met jodphurs met profielzool of met bergschoenen. Mijn laarzen draag ik gewoon overdag naar kantoor :o

Succes!

Kleine tip; ik weet niet of je het wel eens geprobeerd hebt, maar anders moet je eens van die lange sokken (kniekousen) aan doen.
Helpt heel goed tegen het schuren. :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 08:40

been there done that, mn kuiten zijn te dik :) schuur ze gewoon alsnog door.

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-12 10:45

Hmm ik inderdaad ook dikke kuiten.. Maar dat gaat dus geheid schuren?

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 12:18

Cindeeh schreef:
Hmm ik inderdaad ook dikke kuiten.. Maar dat gaat dus geheid schuren?

Nee hoor :(:) Ik heb ook behoorlijk dikke kuiten (44-45 cm) maar draag zonder problemen westernlaarzen :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 18:29

gewoon lekker hoge sokken eronder ;)

LucyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-12 19:13

bij http://www.westernpartners.nl verkopen ze Justin boots, ik vind ze super om mee te rijden (inmiddels heb ik ze al jaren en nu mn derde paar). Deze kosten net onder of rond de 100 euro.
Ik heb ze liever dan mijn dure Ariats, deze vallen smaller dan de Justins en ik heb een hoge wreef en iets bredere voeten.