[WN] Goede pad voor zéér brede pony.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MelissaV

Goede pad voor zéér brede pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 18:27

Hallo,
Ik heb een B pony met een zéér brede rug. Ik heb nu een pad van 65cm en het zadel heeft in totaal ook deze lengte waardoor de pad net niet goed past. Nu ben ik dus opzoek naar een andere (iets langere) pad.
Het hoeft geen showpad te zijn, een pad van 75cm is te lang.
En dan nog 1 probleem de pony is zodanig breed dat de meeste pads voor geen meter liggen. Heb er nu eentje met uitgesneden schoft maar ben daar absoluut niet tevreden over -O-
Iemand de tip voor dé pad??

MelissaV

Re: Goede pad voor zéér brede pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:39

Niemand?

horlynnses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 18:44

wat voor een pad gebruik je ik zou een gel pad gebruiken kan je anders niet een keer kijken voor een bontje.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-12 18:57

Ik rij western ;) dus geen gelpads/bontjes :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-12 19:38

Dit is misschien een beetje ver gezocht, maar als je bijvoorbeeld kijkt naar (western)pads voor boomloze zadels (zoals barefoot) kun je deze o.a. hier op maat laten maken/bestellen. Kun je zelf aangeven hoe lang hij moet zijn, welk model, wat voor materiaal er wordt gebruikt (bijv. non-slip neopreen/sympanova) en is anatomisch gevormd :) Aangezien je op zoek bent naar een 'afwijkende' maat en daarnaast redelijk specifieke eisen hebt omdat een standaard pad niet voldoet qua ligging, zou dit wellicht een (laatste) optie kunnen zijn ;)

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:05

Je zadel is dan niet extreem lang, dus in principe moet een standaard pad daar goed onder kunnen. Kwestie van meten of kijken of de preciese afmetingen van de pad bekend zijn. Ik vind zelf anatomisch gevormde pads met ruggegraatvrijheid heel fijn, maar dat is persoonlijk en ligt ook aan de vorm van je paard.

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:52

De meeste 'standaard' pads beginnen toch bij 30", en dat is volgens TS te lang...

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 14:56

je pony is niet zozeer breed,maar wel nogal dik. als ie wat afvalt, kan ie gewoon een standaard ponypad hebben.

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 15:24

De pony is wel breed, dik is ie altijd al geweest en gaat er ook niet af. Hij krijgt weinig voer/kaal land. Wordt 5/6x per week bereden ;)
Standaard ponypad is te kort voor het zadel ;)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 15:47

@spicegirl;
Het gaat toch om de lengte..? Zou raar zijn dat als hij afvalt, de pad ineens niet meer op z'n kont ligt? :P
Het zou best kunnen dat door die breedte de pad niet goed blijft liggen (dan moet je evt. naar ander materiaal/vorm gaat kijken), maar het probleem met de maat is dat degene die ze nu gebruikt te klein is en een standaard pad te groot.
Ponypads zijn dacht ik weer 26" (wat TS nu heeft) en nog kleiner, zoals 24".
Een tussenmaatje wat zij zoekt, zoals 70 cm, is volgens mij lastig aan te komen of je moet er 1 op maat laten maken :)

edit: zie dat TS ook al heeft gereageerd ;)

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 16:37

Ja klopt hebben een ponypad Voor zijn kleine zadel en deze is te kort Voor mijn zadel. De pad die ik nu heb past krap aan maar heeft een uitgesneden schoft en daardoor vind ik hem noet fijn liggen :) heb er een andere pad opgehad maar deze lag niet lekker doordat hij niet goed aansloot, was niet anatomisch gevormd. ik ga eens Voor een anatomisch gevormde pad of een neopreen pad kijken :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 17:49

Neopreen zou je evt. nog kunnen inkorten (bij de meeste andere pads is dat lastiger) en schuiven niet zo snel, dus dat is een prima optie denk ik :) Heeft je pony weinig/gem./veel schoft?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:46

Geen schoft :)

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-12 19:50

Dan heeft een anatomisch gevormde pad ook niet veel nut :D

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-12 19:52

Hoezo? Ben niet zo thuis in al die pads ;)
Dacht eigenlijk hoe meer gevormd hoe beter hij ligt

Klimop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 07:08

Eigenlijk is de pad dan dus gevormd naar iets wat er niet is :D
Je kan wel een pad hebben die gecontourd is, waarbij wordt uitgegaan van een 'standaard' rug incl. schoft :+ (bijv. bij Mattes pads zie je dit heel duidelijk).. maar als je paard geen schoft heeft en een rechte rug, kan het volgens mij geen kwaad maar heeft het dus ook niet echt meerwaarde :Y) ...nouja, letterlijk gezien wel, want je betaalt er vaak ook voor :))

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:46

Mijn Haf heeft ook (bijna) geen schoft en ik heb beide modellen, zowel anatomisch als een gewone rechte.
De rechte ligt veel minder goed dan de anatomische, die ligt perfect. Ik ging er ook vanuit dat anatomisch niet hoefde bij haar maar het tegendeel bewijst het...voor ons dus niks anders meer dan Anatomisch ;)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 14:54

er word een pad gevraagd voor een "brede "pony.maar het gaat hier niet om de breedte,maar de lengte die een probleem is.. dan word er in feite een pad gevraagd, voor een kleine pony, en /of een met een korte rug..
de oplossing is er wel ;)