Eigenlijk volstaat de titel al helemaal. Ik ben aan het kijken voor een sleezy (van lycra) voor mijn mest/modder rollende, vlechtjes plukkende schimmel merrie.
Maar ik vind een hoofddeel eigenlijk wat te veel en overbodig. Dus zoek ik er 1 zonder hoofd. Maar ik vind zo iso niet zo veel winkels die sleezy's verkopen. Maar zonder hoofd zie ik ze al helemaal nergens.
Bestaan ze dus wel? Zo ja, waar vind je die dan (merk is ook goed).
misschien kan paard en naald iets voor je fabriceren...
Blanket
Geplaatst: 14-04-12 21:27
Ja, maar of je ze in NL kan krijgen durf ik niet te zeggen. http://www.sleezybarbhorsewear.com/facelesssleezy.htm En anders heb je ook nog mane tamers. Maar wellicht is het laten maken bij Paard & Naald goedkoper wanneer je het niet hier kunt krijgen.
Ik kan je al wel vertellen dat die dingen niet blijven zitten en af gaan zakken. Die ooggaten hoeft van mij ook niet, maar iets over de oren heb je wel nodig om de boel op zijn plaats te houden.
Ik zat inderdaad te denken aan iets wat aan het halster vast kon, mar over de oren is ook een idee.
Die link is ook handig, heb ze een mailtje gestuurd. Wie niet waagt wie niet wint. Paard & naald ga ik ook nog even mailen.
Bravura
Geplaatst: 15-04-12 13:16
Voor de lente en zomer zou je een Rambo hoody kunnen overwegen. Die bedekt het paard tm de maantop, zit wel om de oren maar niet om de ogen. Een halster is daarbij niet nodig.
Meeste vliegendekens zijn toch van gaas/gaatjes stof? Deze wel vuil bestendig dan?
Bravura
Geplaatst: 15-04-12 13:26
Ja, die bedoel ik. Is een exceemdeken van een dichte maar wel ademende stof. Zeer stevig maar ja...hij is zeer licht groen/crème, dus niet vuilbestendig. Je zult hem wel af moeten borstelen en af en toe even wassen. Zie mijn profiel. Die van mij heeft geen zomerexceem maar blijft prima schoon onder de Bucas buzz off en de Rambo hoody. Ik gebruik ze tegen de dazen.
Maria heeft er ooit eentje voor mij gemaakt, Amarilla hier op bokt, gewoon een sleezy zonder hoofd maar met een mooi randje eraan gestik waar je hem iets aan kon spannen en klittebandje op de bovenkant om hem eventueel aan een halster te maken. Zonder halster was het geen succes, hij gleed dan naar het deel van de hals waar het te dik werd om verder af te zakken ( paard had er geen last van hoor) En met halster heb ik mijn paarden niet in de wei of op stal. Wanneer ze wel een halster om hebben is het ideaal. PB haar eens voor het modelletje... Ik heb mijne niet meer...