Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
misty16 schreef:ik had het wel aan iemand is gevraagd die ook een paard heeft met een gevoelige mond en zij gebruikt ook een engelse trens terwijl ze western rijd.
ik wou bitloos rijden maar iemand heeft het mij alleen aangeraden als ik in de piste rijd en afgeraden op wandelingen want er zijn er al veel tegen gekomen als alle paarden van iets verschieten en ze schieten allemaal in galop dat je niks meer kunt doen als je bitloos rijd
misty16 schreef:ik weet wel dat een snaffle in het gehemelte prikt zoals ook bij een trens.(heb ik is gezien op een filmpje van bitloosrijden) een dubben gebroken doet dit niet maar als je wat spanning in de mond doet geraakt de tong klem tussen het bit en de kaak,maar dat is bij elk bit.
wat is het verschil met een dubbel gebroken en een billu allen bit?
) een rammelaar; alles beweegt en daardoor zijn er bijna geen fatsoenlijk teugelhulpen mee te geven. Een Billy Allen ligt veel stiller in de mond en ( net als bij Myler) kan je het linker/ rechterdeel van het bit afzonderlijk bewegen; om bijv. een schouder op te tillen, etc). De andere kant blijft dan stil liggen en daardoor zijn de teugelhulpen dan erg duidelijk voor het paard en dus vriendelijk.
), met shanks tijd je met minder/ geen contact en blijft het beter op zijn plaats omdat er minder druk op de bakstukken komt.