[WN] Ervaringen met Wild West zadel...?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mrie

Ervaringen met Wild West zadel...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-12 21:32

Ik heb mijn zinnen gezet op een zadel van het merk Wild West. Het wordt gemaakt bij Le selle Italiane. www.leselleitaliane.com
In de catalogus onder wild west, vijfde zadel met nr WW958NBBRDG
Ik heb hem bij Adje gezien in het donkerbruin. Kent iemand deze zadels is het wat, of kan ik hem beter laten liggen. Ik rijd alleen buiten dus het is er een voor de recreatie.

Jetta

Re: Ervaringen met Wild West zadel...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 11:59

op een plaatje ziet het eruit als een plaatje...maar past het op je paard?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 12:15

Als er nog niet eens bij staat in welke zitmaten te leveren is en welke boommaten er zijn, dan heb ik er weinig vertrouwen in :)

smiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 14:46

Heb even op de site gekeken. Mijn Italiaans is niet zo heel goed maar misschien gelden de specificaties van de eerste modellen ook voor de andere, dan zou je wel verschillende zitmaten/boommaten hebben.

Begrijp ik goed dat hier ook Garland vandaan komt? dat zijn toch wel redelijke kwaliteit zadels?

Apollo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-12 15:23

ik heb ook geen ervaring mee maar volgens mij is dat zadel dat jij noemt het zelfde model als de 2e foto. Dus volgens mij kan je die maten aanhouden.

Maaar dat weet ik niet zeker

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 20:10

@ DD, Die boom en zitmaten staan wel aangegeven op het kaartje dat aan het zadel hangt. De site is een groothandel site, ik kan me voorstellen dat daar de maten niet bijstaan.
De vraag of het zadel op mijn paard zal passen is pas aan de orde als ik hem daadwerkelijk koop. Mijn huidige zadel mag weg omdat het toch een klein beetje klemt rond de schoft. Hoewel het paard geen klachten aangeeft (de sul) heb ik het er niet op. Ik heb dus gevraagd om een fullquarter, die net even wijder rond de schoft gebouwd is dan mijn huidige Billy Cook. Adje stelde dit zadel voor...
De ring waaraan de qinch hangt zit niet aan de boom vast, maar aan het leer. Dat is minder stevig en het leer kan door de jaren vervormen... Het is erg soepel leer, ik heb een voorkeur voor stug leer wat in het gebruik zich pas gaat vormen. Dat geeft me toch een beter gevoel van kwaliteit