[WN] Zadel controle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_Asterix

Zadel controle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 11:18

ik heb geen idee of het hier goed staat, sorry.

Ik heb mijn pony nu bijna 1,5 jaar. Ik heb bij aankoop het westernzadel van hem overgenomen (merk Montana) en die heb ik nog eens laten controleren door mijn instructrice. Wat zij er van kon zien was helemaal goed en heb nooit problemen gehad van schuiven of dat mijn pony niet lekker liep enzo. Toen ik hem kocht stond hij stil, en toen paste het zadel nog goed. Toen begon ik hem te trainen en kreeg hij wat meer spieren en toch lag het zadel heel goed. Nu staat hij weer wat meer stil door het weer en school en nu zag ik twee weken terug opeens drukplekken. Toen ik het zadel wilde pakken dook hij ook helemaal achterin zijn stal en hij liep ook een tijdje onregelmatig. Ik heb besloten om dus maar een tijdje te longeren en zeker niet met het zadel door te rijden tot er een zadelpasser bij is geweest.

Nu is mijn 1e probleem dat ik er maar bij 1tje bekend ben en dat is Country Mill en dat is ruim twee uur rijden en dat was echt een marteling om in 1 dag te doen met pony. Ik wil er ook wel eentje hier laten komen maar ik zou niet weten welke...
Mijn 2e probleem is dat ik momenteel niet zo veel te besteden heb dus is hier in de buurt iets makkelijker zegmaar.
Het 3e probleem is dat ik dan ook graag mijn veelzijdigheidszadel die ik gebruik voor springen wil laten nakijken maar dan moet ik er dus meteen nog een laten komen. Ik weet trouwens zeker dat de drukplekken van het westernzadel zijn omdat ik al een maand niet met het veelzijdigheidszadel had gereden.

Weten jullie dus iemand die kan komen controleren en misschien zelfs ook wat van veelzijdigheidszadels af weet?

Dank jullie!

DubbelFun

Re: Zadel controle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:39

Hoe zien de drukplekken er uit ?? Bulten/dikke plekken of witte haren ??

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:47

Het zijn plekken met minder haar dan de rest van zijn rug en de kleur is anders (maar niet wit) Ze zitten aan beide kanten van de ruggengraat aan de achterkant van het zadel.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 12:53

Zijn het niet gewoon schuurplekken van de zadelpad. Dat komt vaker voor bij paarden in het winterhaar.

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 12:55

Zou je dat kunnen checken of er iets aan doen?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 13:52

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 17:00

een soepele zachte zonder harde bovenkant enzo.

ik heb nog wel een helemaal nieuwe met zachte onderkant en harde bovenkant. Misschien moet ik daar nog maar eens mee rijden en even zien of het dan weer wat beter gaat... heb hem nooit gebruikt omdat hij zo hard is omdat hij nog nieuw is dus het is echt zo'n driehoek op een ronde pony:P

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:02

Daarom gebruik ik ook alleen gecontourde pads, die liggen veel beter en heb je ook minder/geen last van schuren.

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-12 17:03

ik denk ook gelijk aan plekken door je pad, dat komt vaak voor hoor.
ik heb het in de winter altijd en in de zomer niet, doordat zijn haar dan wat wolliger is dan in de zomer.

en als je je zadel erop legt zonder pad, zie je de plakken dan nog of liggen ze onder je zadel?

Kim_Asterix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-12 17:09

Mister01 schreef:
ik denk ook gelijk aan plekken door je pad, dat komt vaak voor hoor.
ik heb het in de winter altijd en in de zomer niet, doordat zijn haar dan wat wolliger is dan in de zomer.

en als je je zadel erop legt zonder pad, zie je de plakken dan nog of liggen ze onder je zadel?

Ik zal eens kijken, volgens mij zie je ze dan niet meer maar dat weet ik niet helemaal zeker