[WN] Leuke western kleding met goede prijs/kwaliteit verhouding?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Leuke western kleding met goede prijs/kwaliteit verhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 14:30

Ik ben nu al een poosje bezig met het westernrijden, gewoon recreatief, lessen heb ik een poos niet kunnen doen maar dat ga ik binnenkort weer oppakken.

Al het broodnodige is er, zadel (hoewel mijn vriend die steeds jat :+ ) split reins, en op aanraden van lesgeefmens ook sporen. Stevige laarzen ook.
Maar stiekem vind ik het ook wel leuk om een beetje in stijl te kunnen gaan rijden. Zo'n gave riem met buckle, hoedje erbij, spijkerbroek, jaja.
Nu is het moment dat ik dit eigenlijk wel echt wil gaan doen. Gewoon mijn kleding stijl omgooien.
Ben met mijn 18 jaar -:) al een groot kind, en als je werk wilt kun je niet meer in het zwart met doodskoppen rondlopen. :o

Ideaal zou zijn gewoon een nette spijkerbroek, leuk blousje erboven voor op het werk. En dan op stal snel die buckle op je riem hoed op en rijden maar. *\o/*
Alleen ben ik echt een nitwit wat betreft merken etc.
Zo'n spijkerbroek, wat is nu geschikt om mee te rijden maar ziet er ook gewoon netjes uit?
Echte mooie laarzen zou ook leuk zijn, ik begrijp dat er wel mensen zijn die laarzen hebben zowel om gewoon te dragen als te rijden. Ook hier, welk merk? Waar koop ik ze?
Ook buckle's etc. is het nu echt nodig dat die dingen over de 100 euro kosten? :o

Ben nogal een fan van online shoppen, maar een leuke westernwinkel in zeeland sla ik niet over. Vind het spannend om van kledingstijl te veranderen, maar het is er gewoon tijd voor. Wie o wie helpt? Alvast bedankt want ik zie door de wranglers het bos niet meer. :+

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:41

van westernkleding heb ik geen verstand maar 1 ding weet ik wel ga niet met je nette schoenen rijden en daarna weer naar je werk want dan vinden de mensen in je omgeving je niet zo lekker ruiken. De geur gaat meestal in je zool zitten en ruik je zelf niet maar andere wel,

Makkelijker is 2 paar schoenen in de auto ik wissel ze ook even snel om dan hebben mijn collega's geen last van stinkende schoenen.

Anoniem

Re: Leuke western kleding met goede prijs/kwaliteit verhouding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:46

Het is jammer dat je net de western experience in den bosch hebt gemist, daar had je goed je slag kunnen slaan :D Er is er wel nog 1 in Scheveningen dacht ik ergens in juni.
Daar hebben ze vaak leuke koopjes (ik had 3 leuke bloesjes voor 3 tientjes) en ook mooie laarzen en broeken altijd in de aanbieding :j

Arthurs Western Store heeft ook veel kleding en laarzen.

Maar voor een spijkerbroek en bloesjes kan je ook gewoon bijv. richting C&A en de H&M. :)
Mijn lekkerst zittende rij spijkerbroek is van de H&M voor 20 euro :j

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 14:47

Tja, zelf rij ik in een 'rechte' extralange spijkerbroek van de C&A voor twee tientjes. Dat rijdt prima :)
En zelf heb ik daar een eenvoudige leren riem overheen. Die zie je met dit koude weer toch niet :D
Er zijn echt supermooie riemen verkrijgbaar, maar die vind ik zelf een beetje te duur voor 'elke dag'.
Dus ik heb 1 showriem (zie profiel) voor op wedstrijd.
Mocht ik ooit nog een leuk geprijsde riem met koeienhuid vinden, dan komt die er wel bij voor alledag.

Goede laarzen om mee te rijden zijn gewoon wat duurder. Zelf ben ik erg blij met mijn Ariats, maar je kunt in de verschillende topics nog veeeeeel meer merken terugvinden.
Mijn tip: ga naar een western(rij)winkel en pas de verschillende laarzen. En koop degene die het lekkerste zitten.

En bovenkleding: voor op stal kan naar mijn mening 'alles'. Draag gewoon wat je leuk vindt en lekker zit.
Persoonlijk vind ik het niet zo nodig om nu van kledingstijl te wisselen. Al is zo'n strakke rijbroek natuurlijk wel heel erg fout :+

edit: riem is op mijn profiel niet te zien, foutje!
Hier wel: http://www.mijnalbum.nl/Foto-RZWHQN36.jpg
Laatst bijgewerkt door Rumpleteaser op 07-02-12 15:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 15:07

Da's een goeie momolover, toch maar appart houden dus.
Nieuwe schoenen moeten er overigens toch komen hoor, al dat punk achtige spul kan gewoon niet meer hihi. Voel me er nog wel comfortabel in maar het word tijd voor iets nieuws, iets waar ik wel fatsoenlijk in kan gaan solliciteren.
Ik vind het zelf ook gewoon superleuk om eens wat anders te gaan dragen.

Iemand bood ons op zondag toen nog vrijkaartjes voor western experience aan! Maar ja, beetje te laat natuurlijk, was lief bedoelt maar iemand moet de paarden van de wei halen he....

Gewoon spijkerbroeken van de h & m... Oké dat zou ook voor het eerst zijn dat ik daar wat koop. :=
Ik rijd boomloos, vind door die brede zit een beetje stretch of lossigheid wel een must.
Van de broeken op arthurs westernstore kun je op 't plaatje nog geen 25 procent zien, dus daar zou ik dan in het echt naar toe moeten denk ik.

Edit: Zoiets vind ik leuk: http://www.nickyskeet.nl/epages/0012580 ... k1207-0001
Rijbroek dus, maar ziet er niet zo uit. Vraag me alleen af, blijft dit heel...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 22:24

Ik rij in Cruel Girl jeans van Arthur's western store.
Bij de X-mas sale waren ze laatst afgeprijsd en kosten ze 60 euro geloof ik.
Die wil ik ook nog weleens naar mijn werk aandoen, of als ik ga winkelen ofzo.
Daar hebben ze verschillende modellen en kleuren in.
Ik heb een paar Continental rijlaarzen, die intussen helemaal versleten zijn maar wel nog super fijn zijn!
En ik heb een paar nieuwe Ariats in de kast staan die ik nog niet ingelopen heb..
Dat zijn geen laarzen waarmee ik naar buiten loop omdat ze toch vrij robuust zijn vind ik.
Sommigen rijden met Sendra of Sanchez laarzen, die kan ik hier gewoon in een schoenenzaak kopen.
Maar dat zijn echt typische laarzen die je vaak in films ziet, met een wat spitsere punt enzo.
Daar hou ik persoonlijk niet zo van..
Wat betreft blousjes, voor wedstrijden heb ik een paar nette blousen in verschillende kleuren. Komen van The Sting, van de H&M, eigenlijk overal vandaan en die doe ik ook gewoon aan naar mijn werk.
Ik heb 1 mooie showriem die ik ooit van mijn vader heb gekregen, met wat koeienhaar en bling bling, maar daar hangt een aardig prijskaartje aan.
De buckles die ik draag zijn buckles die ik heb gewonnen met wedstrijden. Ik vind een mooie gesp zeker net zo mooi als een 'gekochte' buckle om het zo maar even te noemen. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 23:02

Broeken kan opzich alles zijn, wat wel fijn is is een extra hoge taiile.. Niet zo'n heupbroek. Mannenbroeken zijn vaak al hoger!

Ik draag verder een fleecevest en geen riem :p wel westernlaarzen en chaps

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 10:23

Hhhm toch eens langs een winkel voor westernspul als ik het zo hoor.
Wel interessant om te horen wat iedereen zo draagt. :j
Raak ik mischien toch nog eens een beetje wegwijs ipv dat ik gewoon recreatieve ruiter blijf.

@Youthreiner: Oei is dat zo van die buckles? Wist ik helemaal niet. Da's dan pech voor mij want in nog geen 2000 jaar durf ik aan een wedstrijd deel te nemen. :')

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 15:57

@ Gypsy
Ja, maar je kunt ze ook gewoon kopen hoor.
Er zijn genoeg mensen die gewoon een mooie buckle kopen bij Arthurs ofzo, maar ik vind een leuke gesp zeker net zo mooi! :)

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:37

Ah oké dan. :)
Een grote gesp is ook erg mooi ja.
En stel ik wil een keertje lekker broeken passen, waar kan ik dan het best naar toe? :o
(Sorry voor al die vragen hoor, haha.)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 19:54

als je met een spijkerbroek wilt rijden let dan vooral op de binnennaad bij je knie, als die naad te dik is dan kun je je daar op doorrijden, zoek dus een broek uit met een zachte naad of met de dikke naad aan de buitenkant.

als je mooie western buckles wilt bekijken kun je ook op ebay rondspeuren naar bijv montana silversmiths buckles, er zijn hele mooie bij. Vaak hebben motorrijders/vrachtwagenchauffeurs ook grote buckles maar die vind ik persoonlijk niet western stijl. Het is maar wat je mooi vindt :)
http://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=wes ... =12&_rdc=1

Ik heb ook bijpassende horloges en bijv een westernagenda en laptoptas bijvoorbeeld. Ben gek op dat soort dingen.....

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 19:58

Goede tip cissy!
Ik vind dat wel leuk, helemaal all the way gaan zegmaar.
Je mag trots op je hobby zijn en een bijpassende agenda etc. is dan helemaal leuk toch. :D
Het lijkt me gewoon zo gaaf om met mooie lange bruine wapperjas, hoed, laarzen broek etc. op een mooi aangekleed paard op stap te gaan. :)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:06

Ik ga niet helemaal all the way maar wel ver...
mijn hoed ligt thuis in de kast en komt er alleen uit voor wedstrijden, 1 zucht wind en je bent m kwijt :) daar is ie te kostbaar voor! Ik rij meestal met baseball caps met mn staart door het gaatje.
Ik rij ook niet met laarzen dan rij ik mijn kuiten door op de aantrek lussen (dikke kuiten) en verder wel helemaal in stijl zoveel mogelijk en afhankelijk van de weersomstandigheden.

NicoleKelos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-12 20:09

Als je van het online shoppen bent dan kan ik http://www.sheplers.com aanraden. Veel keus, meeste is betaalbaar en bestellen gaat makkelijk (alleen een verassing wat de douane doet). Voor riemen kan je vaak op de markt goed(koop) slagen. Succes!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-12 20:34

NicoleKelos schreef:
Als je van het online shoppen bent dan kan ik http://www.sheplers.com aanraden. Veel keus, meeste is betaalbaar en bestellen gaat makkelijk (alleen een verassing wat de douane doet). Voor riemen kan je vaak op de markt goed(koop) slagen. Succes!

OH OH jij bent SLECHT! :oo
Ik ging meteen naar decor, moeten binnenkort een nieuw stekkie inrichten. Mooie spulletjes allemaal. Hebben hebben hebben :')

@cissy: Dat snap ik wel, een dure hoed zou ik niet graag achteraan rennen. :=
Ik vind zo'n bruine met touwtje wel wat. Heb momenteel weer dreadlocks dus dan bind ik daar gewoon mijn hoef of idd baseball cap gewoon aan vast, zeer praktisch. :D

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 21:26

Verplaatst van [WN-AM naar WN-TR]

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-12 13:01

Ondanks dat het al een oud topic is, even een update.
De broek van diaz zag er ontzettend mooi uit, maar was er helaas net niet in mijn maat...

In de tussentijd is mijn oog gevallen op de jeans van barefoot. Ze zien er erg leuk uit.
Dan nog zou ik er gaat een zwarte rij jeans bij willen hebben.
Geen h&m etc. aangezien dat simpelweg niet lang overleeft laat staan lekker zit wanneer je veel boomloos en zonder zadel rijd... :o

Ga zometeen mischien arthurs western store eens bellen met de vraag of zij zoiets in het zwart hebben, vind ik toch erg leuk.

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-12 21:58

hoi, ik heb een zwarte jeans van USG liggen, helemaal nieuw met lichte zit, maat 40, voor 40 euro.
De BF jeans zijn ook super mooi, met brede taille, hou daar rekening mee, als je een smalle taille hebt to benen en heupen, zijn deze broeken echt te groot.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 10:32

Volgens mij wil TS in westernstijl rijden.
Voor zover ik kan zien op google zijn USG Jeans een soort van gewone engelse rijbroeken in jeans kleur..
Niet echt westernstijl volgens mij hihi. :)

@ TS
De laatste keer dat ik bij Arthurs was, had hij Cruel Girl en Q-baby jeans ook in het zwart liggen.
Dat zijn echte aanraders!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 12:08

Klopt Youthreiner, heb nu nog een hoop spul liggen van toen ik nog engels reed, dus het is een beetje een bijeengeraapt zootje, maar ik wil er eens een net geheel van gaan maken, zeker nu ik ook weer les neem.

Hhhhm dan word het toch erg verleidelijk om daar eens langs te gaan daar, wel een dikke 134 km rijden maar goed. Ben nu al zo lang op zoek, pfff...
Nieuw bitjes zoeken schiet ook niet op, bakkes van paardlief is 15 cm vind daar maar eens een vriendelijk maar duidelijk snaffeltje voor.

De bf broeken klinken hoe langer hoe interessanter, zeker omdat je op een bf zadel toch breder zit dan op een gewoon westernzadel. :)

Daan1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:45

foutje van Yankeestar!!! de Barefoot broek is normaal qua pasvorm, het is de bruine rijbroek dat een extra brede tailleband heeft.. sorry sorry was aan weekend toe :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-12 15:48

Als je van online shoppen houd en nog steeds een belt buckle zoekt, dan zou ik eens op www.etsy.com kijken en daar belt buckle intypen :j 8027 resultaten, daar moet toch wat bij zitten zou je denken!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-12 17:06

Haha dat klinkt zeker leuk!
Na de broeken en de bitjes ben ik weer even blut hoor, maar goed mijn outfit hoeft ook niet in een dag compleet.
Bitje is op het moment belangrijkst, er hangt nu een vrij dik geval in, en daar gaat paardlief vrolijk mee aan de ren. Mijn vriend zit erop en die wil ik graag heel houden. :+
Tanden zijn nagekeken, dat wou ik eerst uitsluiten.

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 17:05

Nog een 'gevaarlijke' link en mijn favoriet: http://www.bootbarn.com/

Ze verschepen internationaal, al kost dat uiteraard een duit, dus best je bestelling opsparen. Ondertussen is de dollarkoers natuurlijk niet zo best aan het evolueren, maar het scheelt 'em nog steeds een pak met onze prijzen hier. En idd, douane is afwachten.

Of je gaat natuurlijk gewoon effe op reis naar de States en vult je voorraad aan. :D Laatste optie klinkt mij nog steeds het leukst: om me 'te pesten' blijven ze mails sturen dat ik nog $15 op m'n awards card heb staan. Zou er ooooo zo graag nog eens binnenstappen. Denk dat ik er minstens 4u heb rondgehangen, me vergapen aan hun enorme assortiment. _/-\o_ *\o/* En ik was trouwens niet de enige: liepen nog Duitsers en zelfs een Zwitsers paar rond.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-12 20:01

Ik heb mijn jasje van http://www.kraemer-pferdesport.de/ binnen..
Was wel even triest gegaan.. ik had het half januari besteld.. en ze bleven zeggen dat ze mijn betaling niet hadden ontvangen, en als ik vroeg of ze de gegevens op de screenshot wilde controleren, kreeg ik geen reactie.

Vorige week mailde ik weer, en toen zeiden ze dat ze mijn betaling half jan. binnen hadden, maar mijn jas niet op voorraad, dus dat die nu verzonden word! 8)7 Daar zakt je broek toch van af!

Maar goed! Ik heb hem binnen, en fijne kwaliteit!
Afbeelding
Afbeelding